Gå til innhold

Smerte i skjeden

Fremhevede innlegg

Skrevet

La det være sagt at jeg aldri har innført en finger langt inn i skjeden før idag, da jeg nå tror jeg har en soppinfeksjon. Jeg "utforsket" litt før jeg prøvde å innføre tabletten som følger med Canesten combipakke, men den føltes for tørr til at jeg klarte å presse den inn. Derfor fuktet jeg den litt med vann, men da jeg skulle innføre den, begynte det å svi, og jeg klarte ikke gjennomføre den. Dermed gikk tabletten i do, og her sitter jeg og vet ikke min arme råd. Jeg nekter å dra til lege. Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med litt glidemiddel på stikkpillen, evt litt vaselin.. Det kan være veldig sårt å føre noe opp i skjeden, hvis man har soppinfeksjon!

Skrevet

Er det ikke mulig å bli kvitt soppinfeksjonen ved bare kremen da? :tristbla:

Skrevet

Det anbefales og behandle infeksjonen både med krem og pillen.. Men hvis du overhodet ikke fikser pillen, kan du jo prøve med bare kremen!

• 3 uker senere...
Skrevet

Idag prøvde jeg med vaselin, og det gikk! :hoppe: Kanskje litt rart å bli glad over, men jeg håper jeg endelig kan bli kvitt soppen... om det er det jeg har da, men det håper jeg!

Men hvor langt skal man egentlig innføre pillen? Jeg innførte den med fingeren til jeg ikke kunne komme stort lengre. Er dette nok?

GOD JUL!

Skrevet

Knip øynene og tennene isammen.Så går det sikkert:)

Skrevet

Det kan ofte gå noen dager. Kanskje 3-4. Dersom du ikke har merket noe forbedring innen en uke, hadde jeg kontaktet legen. Husk å smøre på krem, selv etter at du føler at soppen er i ferd med å gi seg.

Skrevet

i en canesten kombipakke pleier det jo å følge med en innføringspinne som er effektiv selv om du aldri hatt "hatt noe oppi der" ?

vil ikke anbefale deg å bruke vaselin hvis du skulle trenge å gjenta behandlingen da fett/oljebaserte produkter ikke anbefales brukt i skjedeområdet.

ellers skriver jeg under på det folk sier om å fortsette behandlingen med krem i en 3-4 dager etter du merker bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...