Gå til innhold

Hvor mye sparer du i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nysgjerrig, hvor mye sparer du/dere i løpet av en måned?

Jeg sparer ulike beløp, alt etter hva jeg har igjen etter alt av faste utgifter er betalt. Har en vanlig sparekonto jeg setter av litt på hver måned. Hva er egentlig "bra" å spare hver måned? Jeg føler det går sakte med sparinga her, til tross for at kontoen vokser litt og litt for hver måned😅

Anonymkode: cafdb...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går sakte med sparingen her også akkurat nå. I fjor sparte jeg 5000 i måneden, nå kan jeg forsvare 1000 per måned. Det viktigste er å ikke ha forbrukslån, unødvendige "luksusutgifter" og å betale ned på boliglånet. Så lenge sparekontoen øker og ikke minker er jeg fornøyd.

Anonymkode: bdeab...568

• Nyttig 1
Skrevet

Ca 4500kr i måneden, ren sparing og buffersparing.
Samlet årsinntekt i husholdningen er på 900 000kr, ett barn, en bil og eier rekkehus 😅 Skulle gjerne spart mer og merker at bufferen blir fort brukt opp igjen..

Anonymkode: 6d8a9...757

• Liker 1
Skrevet

Null. 

Anonymkode: 0515a...8a7

Skrevet

Ulike beløp måned til måned, selvsagt. Men i gjennomsnitt ca. 7 000 i mnd går til sparing. Er rimelig fornøyd med det med tanke på at jeg bor svært godt for å være alene, og betaler ganske heftige avdrag på huset.

I fjor sparte jeg til gjengjeld 9 200 i snitt i mnd gjennom året, så inflasjonen og renter har kostet meg litt. 

Men jeg fører budsjett og regnskap hvert år og hver måned, og er ganske nøye på ting og tang i livet mitt. 

Hva som er bra å spare er opp til hver enkelts situasjon. For noen er 500,- mnd nok, mens andre sikkert putter 15 000,- på sparing hver måned. Du må kun sammenligne deg med deg selv, og finne dine sparepotensialer. 

Skrevet

Sparer fast 3000 på buffer, 1500 ips, 500 i fond. Fører over ekstra mot slutten av måneden om jeg har mulighet. 

Anonymkode: a92b2...a23

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går sakte med sparingen her også akkurat nå. I fjor sparte jeg 5000 i måneden, nå kan jeg forsvare 1000 per måned. Det viktigste er å ikke ha forbrukslån, unødvendige "luksusutgifter" og å betale ned på boliglånet. Så lenge sparekontoen øker og ikke minker er jeg fornøyd.

Anonymkode: bdeab...568

Enig med deg.. Problemet her i hus er at jeg og samboer er ganske ulike. Han tjener 3-4 ganger så mye som meg (jeg har gjennomsnittlig innktekt), men han håver inn største summene. Han har lagt seg en viss levestandard ut fra sin inntekt, noe som vil si at cash kommer inn - cash går ut, for hans del. Jeg tjener 3 ganger så lite som han, men sparer mye mer enn han. Nå skal det sies at han står for mestedelen av utgiftene, MEN likevel kunne vi hatt dobbelt så mye sparing dersom han ikke kjøpte sportsbiler, fiskeutstyr & sløste slik som han dessverre gjør. Jeg henter inn regninger og betalingspåminnelser månedlig i hans navn, og purrer og purrer på han fordi han har så sinnsykt mye utgifter. Jeg derimot er "gnien" og forsøker å spare alt jeg kan. (Han vet ikke hvor mye jeg faktisk har spart siden jeg var ferdig å studere for halvannet år siden), og jeg lurer noen ganger på om jeg sparer slikt som jeg gjør for å sikre oss siden han sløser så voldsomt.. Om det gir mening? 

- TS

Skrevet

7000- 10000 kr pr mnd. Har helt gjennomsnittlig lønn eller kanskje litt under, men lave bokostnader og lavt forbruk. Betaler halvparten av renteutgifter på samboers huslån samt halvparten av kommunale avgifter/renovasjon, strøm og bolig/innboforsikring.

Anonymkode: 38afe...8ce

Skrevet

3-5000 i måneden

Skrevet

Anonymkode: 44c22...b9e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca 4500kr i måneden, ren sparing og buffersparing.
Samlet årsinntekt i husholdningen er på 900 000kr, ett barn, en bil og eier rekkehus 😅 Skulle gjerne spart mer og merker at bufferen blir fort brukt opp igjen..

Anonymkode: 6d8a9...757

Da er du flink :) Lurer på om jeg burde opprette en bufferkonto i tillegg til sparekonto. men har tenkt at sparekontoen fungerer som en slags "buffer" 😅

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Ulike beløp måned til måned, selvsagt. Men i gjennomsnitt ca. 7 000 i mnd går til sparing. Er rimelig fornøyd med det med tanke på at jeg bor svært godt for å være alene, og betaler ganske heftige avdrag på huset.

I fjor sparte jeg til gjengjeld 9 200 i snitt i mnd gjennom året, så inflasjonen og renter har kostet meg litt. 

Men jeg fører budsjett og regnskap hvert år og hver måned, og er ganske nøye på ting og tang i livet mitt. 

Hva som er bra å spare er opp til hver enkelts situasjon. For noen er 500,- mnd nok, mens andre sikkert putter 15 000,- på sparing hver måned. Du må kun sammenligne deg med deg selv, og finne dine sparepotensialer. 

Ååh, jeg elsker slikt! Høres ut som du har gode verdier rundt bruken av penger, du sparer jo mye :) 

- TS

• Liker 1
Skrevet
kajakk kåre skrev (3 minutter siden):

20k

Nesten månedslønna mi jo :P

- TS

Skrevet

Når alt er betalt av regninger og mat så sitter jeg igjen med ca 120 000. Så det neste av det går tll sparing. Gjeldfri, så har ikke så mange faste utgifter

Anonymkode: 14f73...7d2

• Liker 1
Skrevet

Sparer ca 10.000,-/mnd inkl. ekstra nedbetaling av lån. Skulle gjerne vært mer, men det er vel ikke så aller verst.

Anonymkode: 3c705...70a

Skrevet

5500 er fast aparing. Men jar økt i lønn, og må sette opp nytt budsjett. Forroge mnd fikk jeg etterbetalt, så da sparte jeg 22k 🤩

Anonymkode: 2b7a5...ead

Skrevet

Vi sparer rundt 3500 til 4000 kr pr måned på ulike konti

Skrevet

Sparer mellom 10-18k hver måned i husstanden. Noe i indexfond, noe på høyrentekonto/bufferkonto og noe til barna.  Betaler i tillegg ned mye på boliglånet hver måned. Fornøyd med at vi klarer å spare såpass mye. 

Anonymkode: c00a6...1b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sparer mellom 10-18k hver måned i husstanden. Noe i indexfond, noe på høyrentekonto/bufferkonto og noe til barna.  Betaler i tillegg ned mye på boliglånet hver måned. Fornøyd med at vi klarer å spare såpass mye. 

Anonymkode: c00a6...1b9

Ja da har dere vært flinke, da sparer dere mer enn gjennomsnittet. Fondssparinga mi har jeg allerede tapt så mye på, så har sluttet å spare i fond. 

- TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sparer ca 10.000,-/mnd inkl. ekstra nedbetaling av lån. Skulle gjerne vært mer, men det er vel ikke så aller verst.

Anonymkode: 3c705...70a

Det er mer enn meg. Har spart 155k på halvannet år, pluss 20k i fondssparing. Sparer i gjennomsnitt 5k ++ hver mnd, noen ganger mer, noen ganger mindre. 

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...