Gå til innhold

Ler meg i hjel, utleier kommet å tigget til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det leierens hevn. Utleier kom og tryglet om han kunne øke leien med 1000 kr, etter at han allerede hadde foretatt årlig regulering.  Jeg sa klar nei, og ga ham noen økonomiske råd.

De rådene de pleide å gi oss.  Boligprisene synker i tillegg.  Jeg får skadefryd.  

Anonymkode: fb643...ff8

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra, selvfølgelig skal du ikke betale mer enn årlig regulering

• Liker 10
Skrevet

Hva forventet han egentlig? At leieboeren ville smile og si ja, det er helt greit, til en husleieøkning på TUSEN kroner?!?

Merkelig skrue. Hvor mye økte den etter den årlige reguleringen? Hva var det han hadde glemt å ta med i beregningen siden han bommet med tusen kr?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Utleier her

Ser frem til reguleringen, men denne inflasjonen så blir det nok en grei økning snart ja 🙂

Anonymkode: 92a90...df0

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Bra det ikke var i norsk skriftlig.

Anonymkode: c7680...5ec

• Liker 19
  • Hjerte 2
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Hva forventet han egentlig? At leieboeren ville smile og si ja, det er helt greit, til en husleieøkning på TUSEN kroner?!?

Merkelig skrue. Hvor mye økte den etter den årlige reguleringen? Hva var det han hadde glemt å ta med i beregningen siden han bommet med tusen kr?

Det er lovregulert hvor mye leien kan økes årlig, så han hadde økt med 600 tidligere. Ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Den som ler sist ler best.. Når alt kommer til alt så er det nok leieboerne som må ta regninga for de økte rentekostnadene.

Så det er bare å le seg ihjel ts, helt frem til utleier regulerer leien. 

Anonymkode: c4ff5...a06

• Liker 16
  • Nyttig 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Så sympatisk du er 🙄

Men utleier har fast eiendom h*n kan selge hvis det trengs - hva har du?

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet

Hvorfor ler du av de som trygler? Det er ikke en god egenskap. 

Anonymkode: 6cde2...68f

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, da gjelder det vel å legge til side den tusingen og en del til, så du får kjøpt deg egen bolig før neste runde:p

Anonymkode: f7715...911

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi har ikke økt husleien på 9 år. Nå bor jeg i et fylket der husprisene generelt ikke har økt så mye som resten av landet. Oljekrisa barberte de prisene greit.... Vi satte ned prisen når alle her skulle leie ut og var arbeidsledige, og så hevet vi den tilbake da prisen økte litt de siste årene.

Ikke har jeg merket noe mye til økte utgifter heller. Muligens fordi ungene har sluttet på kulturskole? Det går opp i opp? Fører like mye penger over til regningskontoen, og det dekker alt. Kan ergo ikke relatere til denne tråden. 

Jeg har ikke noe i mot at prisene går ned. Det er gode ting med at husprisene ikke er så høye, at førstegangskjøpere kommer på markedet. Som mor til flere så vil jeg uansett lide, enten ved at husprisen faller, eller ved at jeg må betale mye for å hjelpe ungene inn på markedet. Det er same shit for meg. Bortsett fra at disse prisene som har vært og måten de har økt på er latterlig! Det er likeledes helt latterlige priser på leiemarkedet. Det er et disquisting samfunn, der folk en gang med vanlige lønninger uten rike foreldre kunne få seg lån og hus, eller leie til en ok pris. Nå er det ville vesten.

Folk ønsker hverandre økonomisk fordervelse i denne tråden, og ellers. De som leier fordi de urettferdig nok har vært i et marked som ikke er laget for vanlige folk. Synes ikke det er kjekt. Ikke i det hele tatt. Vi hadde gjerne hatt et bedre samfunn hvis det var en viss kontroll over eiendomspriser - der alle lover om inflasjon tydeligvis er unntatt. 

Anonymkode: d81ed...ca0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det leierens hevn. Utleier kom og tryglet om han kunne øke leien med 1000 kr, etter at han allerede hadde foretatt årlig regulering.  Jeg sa klar nei, og ga ham noen økonomiske råd.

De rådene de pleide å gi oss.  Boligprisene synker i tillegg.  Jeg får skadefryd.  

Hvor lang tid trenger du før du har mulighet til å leie ut, slik at andre kan betale ned på ditt lån? Slik DU betaler ned på utleiers lån?

Hahahhaha 🤣🤣🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest dreamstar
Skrevet

Kjenner jeg er glad for å være ferdig på leiemarkedet. 🙌

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Leiers hevn for at leietaker har fått tak over hodet, og at noen stiller sin eiendom til disposisjon? 

Helt greit at man ikke vil betale en ekstra tusenlapp i leie, men å kalle det hevn blir ikke helt riktig... Det kalles vel heller å forholde seg til loven. 
Hvis utleier er så grusom at du føler for å hevne deg på han, så kanskje du heller bør vurdere flytte? Jeg var alltid takknemlig ovenfor huseiere som faktisk ga meg mulighet til å ha ett sted å bo når jeg selv ikke hadde råd til å kjøpe bolig.

Anonymkode: 4ad8e...139

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leiers hevn for at leietaker har fått tak over hodet, og at noen stiller sin eiendom til disposisjon? 

Helt greit at man ikke vil betale en ekstra tusenlapp i leie, men å kalle det hevn blir ikke helt riktig... Det kalles vel heller å forholde seg til loven. 
Hvis utleier er så grusom at du føler for å hevne deg på han, så kanskje du heller bør vurdere flytte? Jeg var alltid takknemlig ovenfor huseiere som faktisk ga meg mulighet til å ha ett sted å bo når jeg selv ikke hadde råd til å kjøpe bolig.

Anonymkode: 4ad8e...139

Jeg har ingenting imot huseieren min. Men ser heller ingen grunn til å være takknemlig for at jeg får lov å betale ham mange tusen i mnd. Vi har begge nytte av avtalen.

• Liker 8
Skrevet
Tvist skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingenting imot huseieren min. Men ser heller ingen grunn til å være takknemlig for at jeg får lov å betale ham mange tusen i mnd. Vi har begge nytte av avtalen.

Du mest! 

• Liker 3
Skrevet

Det høres ut som du, ts, som leier, hoverer over huseier.

Det er du som betaler ned gjelden på huset hans. 

Anonymkode: e0599...eac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nja, TS - hva skjer om huseier må selge og den nye som kjøper ikek vil ha deg som leietager da?? Det er skadefro det.. HVa begrunnet han økningen med? Ønsker du ha et sted å bo? Kontrakter kan sies opp begge veier.. jeg hadde sagt opp en skadefro leietager - lett! 

Anonymkode: cbc81...802

• Liker 4
Skrevet

Ja, mange utleiere kommer til å selge boligen. Da mister du leie-muligheten og må konkurrere med andre om neste utleiemulighet.

Idiotisk å le av dette.

Anonymkode: f8c4a...4e9

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...