Gå til innhold

Han forsvant etter han ble Facebook-venn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet frem og tilbake med en fyr inne på en dating side. Vi begynte å snakke om å treffes og det var utrolig fin kommunikasjon. 

I går spurte han om vi skulle bli venner på FB og jeg sa at det var helt fint. Men jeg la også til at da ser han plutselig mer av min verden, for jeg legger ut en del bilder av barna, reiser og en hel del tull og tøys... Har rundt 800 venner så får også mange kommentarer, også fra menn, på profilbildene mine. 

I tillegg har jeg noen bilder der fra da jeg veide 10-15 kg mer enn jeg gjør nå... 

Jeg tenker at noe av dette har bidratt til at han plutselig slettet hele profilen inne på datingsiden. Når jeg skulle inn der og sende han en mld, så var alt borte. Han glemte å slette seg selv som venn på FB, så jeg sendte han en mld via messenger. 

Jeg spurte hva det var på min FB side som gjorde at han valgte å slette profilen sin på KD og all vår kommunikasjon. 

Han svarte at det hadde ingenting med meg å gjøre, han bare syns det ble feil å være på en dating side. Javel, men kunne han ikke informert meg før han slettet? Og sagt at vi heller kunne holde kontakt på messenger feks? 

Selvsagt har det med noe han så eller leste inne på min side. Jeg blir så utrolig sint! Og såret! 

Er dette helt vanlig oppførsel, at man er skikkelig på, for deretter å hoppe av hvis man ser det bilde man ikke liker feks? Fyren har jo dritt seg ut. Jeg ser smashing ut p.t og er slank og fin, selvom jeg har vært overvektig en periode... 

Vet jo ikke om det var det han reagerte på men... Så utrolig rart å bli FB venn og dagen etter slettet han alt? Skikkelig kjipt syns jeg. 

Etter det idiotiske svaret hans, så slettet je han som venn. Men jeg må innrømme at dette forstår jeg ingenting av. Noen din har opplevd lignende? Og hvorfor gjør noen folk sånt? 😔

Anonymkode: b75fe...bde

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd to ganger at menn unmatcher på datingsiden så fort de får privat kontaktinfo. De har fortsatt holdt kontakten så det har ikke noe med at de ikke har likt hvordan jeg har sett ut, derimot har begge tilfellene vist seg å ha onde intensjoner og misbrukt bildene mine og som et steg for å bli unngå å rapportert og utestengt fra datingsiden der de finner sine ofre så sørget de for å slette meg derfra før de begynte med det slemme. 

Ikke stol på sånne folk ts 

Anonymkode: d7e7f...449

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Om han heller ønsker å kommunisere via fb enn igjennom en datingside så er det jo et godt tegn. Han slettet vel profilen fordi han ønsker å investere mer tid og energi på deg. Om han ikke ønsket mer kontakt med deg så hadde han jo fjernet og blokkert deg som venn på fb. 🤦‍♀️

Anonymkode: 06ca8...28a

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg synes din reaksjon er litt snodig. Han svarte deg jo på messenger, så dere kunne vel like greit chattet der som inne på denne nettsiden?

• Liker 15
Skrevet

Sikker på at du ikke misforstod han? Jeg tenker det er viktig å ikke overreagerer eller være superemosjonell i en dating setting, når man ikke vet hva som skjer i den andres hode. Sikker på at det ikke er din egen usikkerhet som snakker høyest her?

For meg høres det ut som at han valgte å slette datingprofilen sin slik at han kunne fokusere på å bli mer kjent med bare deg.

Hvis ikke hadde han jo sletta deg fra Facebook også.

Anonymkode: 934c2...f12

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er redd jeg kan ha misforstått han, siden han ikke slettet meg på FB... Men jeg ble veldig satt ut av at alt vi har kommunisert plutselig var borte.... Og han kunne vel gitt lyd og sagt "du, nå sletter jeg profilen min, så kan vi heller snakkes via messenger"... Istedet for at jeg fikk helt sjokk. 

Og når han svarte på messenger var tonen helt annerledes... Han var ikke kjærlig, ingen emojis som før, bare "beklager, har ikke med deg å gjøre, hadde bare ikke lyst til å være på en dating side mer"... 

Så jo jeg kan ha misforstått... Men når jeg nå søker etter han på Facebook så finner jeg han ikke. Slettet han som venn men finner ikke igjen profilen hans. 

Fikk to venninner til å lete etter han på FB og de finner han heller ikke. Er ikke det litt mistenkelig da?.??ts

Skrevet

Da er det falsk profil etc og en annen enn det han utgir seg for å være da. Har du ikke møtt han IRL?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Motelvibes skrev (2 minutter siden):

Da er det falsk profil etc og en annen enn det han utgir seg for å være da. Har du ikke møtt han IRL?

Nei aldri møtt han IRL... Sjekket navnet og søkte på 1881..finner han jo på den Adressen han sa han bor på... Men kan noen ha utgitt seg for å være den fyren? Han er en flott, kjekk mann... Som nok Er ganske ettertraktet... 

Jeg forstår ikke helt, for det var jo mange bilder av datteren hans på FB... Også sammen med han. 

Hvorfor slette hele FB profilen? Han hadde også 150 synlige venner... Så tror kanskje ikke profilen vært falsk? 

Jeg forstår ingenting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei aldri møtt han IRL... Sjekket navnet og søkte på 1881..finner han jo på den Adressen han sa han bor på... Men kan noen ha utgitt seg for å være den fyren? Han er en flott, kjekk mann... Som nok Er ganske ettertraktet... 

Jeg forstår ikke helt, for det var jo mange bilder av datteren hans på FB... Også sammen med han. 

Hvorfor slette hele FB profilen? Han hadde også 150 synlige venner... Så tror kanskje ikke profilen vært falsk? 

Jeg forstår ingenting. 

Hvordan vet du at han er ettertraktet? Er det en profilert person? 

Om facebooken er slettet, var det nok noen som utga seg for å være han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ingenting. 

Han har vel blokket deg på FB også, ikke slettet profilen 

Anonymkode: 91349...f1b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fake profil, misbrukt andres bilder og stjal dine bilder for å misbruke de med nye fake profiler. 

• Nyttig 3
Skrevet
Motelvibes skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at han er ettertraktet? Er det en profilert person? 

Om facebooken er slettet, var det nok noen som utga seg for å være han. 

Ja han er musiker... Og Facebook er slettet. Jeg håper virkelig ikke han har stjålet bilder av meg? Hvordan kan jeg evt finne ut av det? 

Finner adresse og tlf nr på fyren og lurer på om jeg burde kontakte han og forhøre meg? 

Han fortalte om en søster han hadde.. Jeg finner henne på FB... 

Blir veldig usikker her nå... 

Han var veldig opptatt av utseendet mitt, at han syns jeg var så vakker... 

Han har vel blokket deg på FB også, ikke slettet profilen 

Anonymkode: 91349...f1b

Nei han har ikke blokkert meg på FB, da hadde jo mine venninner funnet han når de søker etter han på FB. Jeg fikk en kompis til å gjøre det samme må og han finner heller ikke FB siden hans.... 🙄🤔

Fake profil, misbrukt andres bilder og stjal dine bilder for å misbruke de med nye fake profiler. 

Men... På hans FB side var det bilder av barna hans, huset og han hadde flere profilerte personer som han var venn med... Hvordan går det til, hvis det er en falsk profil? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor gjør noen slikt da? Hensikten er...? 

Skrevet

De som har fake profiler har noen ganger så gjennomført profil at den ser ekte ut. Med de ekte vennene dems osv. 

Det er mange grunner til at folk har fake profiler. På tinder er det mange catfisher som er ute etter bekreftelse og som ikke får dette med egne bilder,  noen er ute etter å få nakenbilder,  andre ute etter spenning, andre ønsker å svindle. 

Anbefaler deg å se denne https://tv.nrk.no/serie/100-falske-forelskelser

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han kan ha midlertidig deaktivert sin FB profil.

Da finner ingen han.

Bare glem fyren. Han ombestemte seg. Det er lov.

Anonymkode: 43e91...a74

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han kan ha midlertidig deaktivert sin FB profil.

Da finner ingen han.

Bare glem fyren. Han ombestemte seg. Det er lov.

Anonymkode: 43e91...a74

Klart det er lov. Og ja han kan ha deaktivert midlertidig.... Syns likevel dette er litt mystisk. 

Fant søstera på FB nå og der Har hun bl. a et bilde hvor det står at det er familien hennes og to menn navngis som hennes brødre... Men han er ikke der...

Jeg vet ikke hva jeg skal tro faktisk.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De som har fake profiler har noen ganger så gjennomført profil at den ser ekte ut. Med de ekte vennene dems osv. 

Det er mange grunner til at folk har fake profiler. På tinder er det mange catfisher som er ute etter bekreftelse og som ikke får dette med egne bilder,  noen er ute etter å få nakenbilder,  andre ute etter spenning, andre ønsker å svindle. 

Anbefaler deg å se denne https://tv.nrk.no/serie/100-falske-forelskelser

Hm, så rart... Jeg tenker jo at i utg pkt var dette en virkelig person men jeg finner veldig lite info om han til at han tilsynelatende er litt kjent... 

Håper ikke jeg er blitt lurt rett og slett... 😔

• Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig å oppleve det her i nettdatingens verden. Profiler som er for godt til å være sant er som regel nettopp det, ikke sant. På Internett kan man være hvem man vil uten forpliktelser eller å bli avslørt. Samme hva som har skjedd har du ikke noe annet valg enn å glemme det og gå videre, men lær at du må være forsiktig og aldri stole for mye på noen du ikke har møtt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke uvanlig å oppleve det her i nettdatingens verden. Profiler som er for godt til å være sant er som regel nettopp det, ikke sant. På Internett kan man være hvem man vil uten forpliktelser eller å bli avslørt. Samme hva som har skjedd har du ikke noe annet valg enn å glemme det og gå videre, men lær at du må være forsiktig og aldri stole for mye på noen du ikke har møtt 

Men kan jeg kontakte dating siden og be dem om hjelp? Og HVEM har jeg egentlig snakket med?det føles veldig ekkelt å ikke vite... 

Finner både tilsynelatende søster og barn på FB.... Men ingen av dem har han som venn på sidene sine (med mindre hav har deaktivert sin FB da) 

Ja dette må jeg si jeg syns var helt spesielt. Får så lyst til å etterforske litt.. Ringe vedkommende som står oppført med det navnet på den adressen han sa...? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men kan jeg kontakte dating siden og be dem om hjelp? Og HVEM har jeg egentlig snakket med?det føles veldig ekkelt å ikke vite... 

Finner både tilsynelatende søster og barn på FB.... Men ingen av dem har han som venn på sidene sine (med mindre hav har deaktivert sin FB da) 

Ja dette må jeg si jeg syns var helt spesielt. Får så lyst til å etterforske litt.. Ringe vedkommende som står oppført med det navnet på den adressen han sa...? 

Nei datingsiden kan ikke hjelpe deg. Det blir for drøyt å kontakte familiemedlemmer også, og å ringe rundt til folk enten det er fake eller ekte. Dette må du ta med deg som en erfaring og glemme og gå videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...