Gjest Monstertruck Skrevet 21. februar #1781 Skrevet 21. februar Coco71 skrev (55 minutter siden): Nei! De burde vippset, ikke fått masse eurobonuspoeng for en god gjerning. Hvorfor tror du at man ikke får bonuspoeng for reiser i regi av firmaet man jobber for? You do the math!!! For å være ærlig, så driter jeg i om de reiser verden rundt på poeng. Hovedaken var at pengene i sin helhet kom til rette sted.
Norah.A. Skrevet 21. februar #1782 Skrevet 21. februar Monstertruck skrev (5 minutter siden): For å være ærlig, så driter jeg i om de reiser verden rundt på poeng. Hovedaken var at pengene i sin helhet kom til rette sted. 👏🔥
Ugresset Skrevet 22. februar #1783 Skrevet 22. februar Hvorfor snakker dere om vipps? Man må betale gebyr på vipps når man overfører over 5000 kroner. Det ville blitt 500 kr i gebyr. Kanskje lite for dere, men ikke for de. Fornuftig å droppe overføring på vipps i dette tilfellet. 1 1
Love2017juni Skrevet 22. februar #1784 Skrevet 22. februar Ugresset skrev (49 minutter siden): Hvorfor snakker dere om vipps? Man må betale gebyr på vipps når man overfører over 5000 kroner. Det ville blitt 500 kr i gebyr. Kanskje lite for dere, men ikke for de. Fornuftig å droppe overføring på vipps i dette tilfellet. De kunne ført over via den kontoen hun faktisk samla inn på. En normal bankoverføring. For og gjøre det riktig og ikke tjene på andres veldedighet. Hun valgte heller og bruke mannens kort og vil tro hun har ført pengene inn der enten før eller etterpå. Dette blir som om de som samler inn penger til eks fattige familier skulle ha handla på dagligvarebutikker og brukt sin egen trumf eller Coop for og tjene på det. De kvitteringer jeg har sett folk dele i slike saker viser at man ikke bruker privat trumf eller Coop på det. 2 4
Bajskorv Skrevet 22. februar #1785 Skrevet 22. februar Love2017juni skrev (7 timer siden): De kunne ført over via den kontoen hun faktisk samla inn på. En normal bankoverføring. For og gjøre det riktig og ikke tjene på andres veldedighet. Hun valgte heller og bruke mannens kort og vil tro hun har ført pengene inn der enten før eller etterpå. Dette blir som om de som samler inn penger til eks fattige familier skulle ha handla på dagligvarebutikker og brukt sin egen trumf eller Coop for og tjene på det. De kvitteringer jeg har sett folk dele i slike saker viser at man ikke bruker privat trumf eller Coop på det. Jeg hadde nok brukt Coop medlemskort i slike tilfeller, da kan man jo kjøpe ting som er på medlemstilbud. Og de fleste har Trumf tilknyttet bankkortet, så det blir en litt søkt sammenligning.. Og dere som mener de skulle Vippset: Dere vet at de ikke har Vipps i Mexico sant..? Måtte i så fall ha brukt PayPal eller lignende. Jeg er ikke fan av dama denne tråden handler om, men dette blir litt voldsomt. Så lenge pengene går til et godt formål er det vel ett fett om de får litt bonuspoeng? 3 3
Coco71 Skrevet 22. februar #1786 Skrevet 22. februar Bajskorv skrev (31 minutter siden): Jeg hadde nok brukt Coop medlemskort i slike tilfeller, da kan man jo kjøpe ting som er på medlemstilbud. Og de fleste har Trumf tilknyttet bankkortet, så det blir en litt søkt sammenligning.. Og dere som mener de skulle Vippset: Dere vet at de ikke har Vipps i Mexico sant..? Måtte i så fall ha brukt PayPal eller lignende. Jeg er ikke fan av dama denne tråden handler om, men dette blir litt voldsomt. Så lenge pengene går til et godt formål er det vel ett fett om de får litt bonuspoeng? Les hva jeg skriver da: Bruk 100 000 på ditt Amex kort så får du gratis compandion billett business class, så da mangler de bare å bruke 48 000 til dette året, så er neste tur i boks.. Og hva du velger å bruke hvis du skulle hjelpe noen?! Gudhjelpemeg, jeg håper virkelig ikke at du gjør dette i arbeidsmedfør.. Får feks trumf poeng på din egen konto hvis du kjøper lunsj på firmakort eller lignende.. Men for all del, her kan man diskutere til man blir gammal.. Jeg hadde aldri gjort dette for egen vinning, men vi er forskjellige.. 2 1 1
Vinnanna15 Skrevet 23. februar #1787 Skrevet 23. februar (endret) Bajskorv skrev (5 timer siden): Jeg hadde nok brukt Coop medlemskort i slike tilfeller, da kan man jo kjøpe ting som er på medlemstilbud. Og de fleste har Trumf tilknyttet bankkortet, så det blir en litt søkt sammenligning.. Og dere som mener de skulle Vippset: Dere vet at de ikke har Vipps i Mexico sant..? Måtte i så fall ha brukt PayPal eller lignende. Jeg er ikke fan av dama denne tråden handler om, men dette blir litt voldsomt. Så lenge pengene går til et godt formål er det vel ett fett om de får litt bonuspoeng? Er det virkelig flere enn Nina som sier Sant...? 🤔 Litt pussig at vedkommende har vært medlem siden 2015 og dette er første innlegg sant? 😅 Endret 23. februar av Vinnanna15 2 2 4
Hirondelle Skrevet 23. februar #1788 Skrevet 23. februar Å bruke private kort til utlegg og tjene bonuspoeng på dette er ikke ulovlig per se. Men fordelen skal meldes inn og skattes av. Når inntekten(=poengene) IKKE meldes inn og skattes av er det skatteunndragelse. og skatteunndragelse er ulovlig og straffbart. Her er det faktisk to lag med problematisk oppførsel. Samler de inn penger på egen konto FOR Å tjene opp poeng, som et skalkeskjul? Og har de meldt inn fordelene de har mottatt? Det første spørsmålet er en moralsk problemstilling(etikken bak er jeg sikker på at er ugrei), det andre handler om skatteunndragelse. Å ikke synes dette er problematisk syns jeg er svært problematisk. Skor dette ekteparet seg på andres giverglede, og er giverne klar over denne dobbeltansikt-heten de støtter? 1 12
friskbris Skrevet 23. februar #1789 Skrevet 23. februar Det er i aller høyeste grad skattesnyting. Kanskje Skatteetaten burde fått et lite anonymt tips. 1 12
J.. Skrevet 23. februar #1790 Skrevet 23. februar friskbris skrev (3 timer siden): Kanskje Skatteetaten burde fått et lite anonymt tips. Kjør på. 2 3
Tante-Grusom Skrevet 23. februar #1791 Skrevet 23. februar friskbris skrev (4 timer siden): Det er i aller høyeste grad skattesnyting. Kanskje Skatteetaten burde fått et lite anonymt tips.
Tante-Grusom Skrevet 23. februar #1792 Skrevet 23. februar Tante-Grusom skrev (4 minutter siden): friskbris skrev (4 timer siden): Det er i aller høyeste grad skattesnyting. Kanskje Skatteetaten burde fått et lite anonymt tips. Å bruke Vippsinnsamlinger til å generere egne American Express poeng er ikke innafor, det er personlig vinning på andres penger. Det kan være skattepliktig, i strid med vilkår , og er potensielt ulovlig. At det skjer på Snapchat gjør det ikke mindre problematisk.Dette er økonomisk vinning på andres penger. og mannen hennes som sitter i bystyret bla, er fullt klar over hva de driver med. Moralsk forkastelig 3 1 12
Coco71 Skrevet 23. februar #1793 Skrevet 23. februar Tante-Grusom skrev (36 minutter siden): Å bruke Vippsinnsamlinger til å generere egne American Express poeng er ikke innafor, det er personlig vinning på andres penger. Det kan være skattepliktig, i strid med vilkår , og er potensielt ulovlig. At det skjer på Snapchat gjør det ikke mindre problematisk.Dette er økonomisk vinning på andres penger. og mannen hennes som sitter i bystyret bla, er fullt klar over hva de driver med. Moralsk forkastelig Er så enig ♥️ 7
malifika Skrevet 23. februar #1794 Skrevet 23. februar Coco71 skrev (På 18.2.2026 den 19.59): Hvis noen har sett hennes siste post? Angående betaling til de hundene.. Beløpet de betales trekkes fra Amex kortet til mannen. Noen som lurer på hvordan de får råd til å reise på alle turene sine? Hørt om «bonusjeger»? Amex er kjernen i en bonusjeger sin strategi og pga høy opptjening får de Companion ticket. Hvis man bruker NOK 100 000-300 000 pr kalenderår, så får du feks 50 % rabatt på bonusreise for to personer. Så i dette tilfellet har alle de som har vippset henne, betalt for halvparten av disse to sin neste luksustur. Ikke rart hun ikke ønsket at noen skulle vippse direkte til hundeshelteret.. Og i tillegg fremstår hun som den gode samaritan som hjelper disse hundene.. Ja men det gjør hun jo. De hundene som mottar den hjelpen bryr seg filla om hvilket kort de pengene kommer fra. 3
Hirondelle Skrevet 23. februar #1795 Skrevet 23. februar malifika skrev (Akkurat nå): Ja men det gjør hun jo. De hundene som mottar den hjelpen bryr seg filla om hvilket kort de pengene kommer fra. Men giverne av pengene kan godt bry seg om at deres giverglede har finansiert Nina og ektemannens ferie… 6
Zhara Skrevet 23. februar #1796 Skrevet 23. februar friskbris skrev (7 timer siden): Det er i aller høyeste grad skattesnyting. Kanskje Skatteetaten burde fått et lite anonymt tips. Det synes jeg så absolutt! 2 1
malifika Skrevet 25. februar #1797 Skrevet 25. februar Hirondelle skrev (På 24.2.2026 den 0.16): Men giverne av pengene kan godt bry seg om at deres giverglede har finansiert Nina og ektemannens ferie… Men de har jo ikke det! Giverne har finansiert bedre komfort for hundene på redningssenteret. Om Nina har brukt dette amex kortet til å betale med slik at hun får bonuser, hva så? Hun fant en måte å slå to fluer i en smekk på. Kall det gjerne sleipt om du vil, eller smart, alt ettersom hvordan man ser på det. Men, å sitte å hevde at giverne har finansiert ferieturen til Nina og Mannen er direkte feil! 4 1
Hirondelle Skrevet 25. februar #1798 Skrevet 25. februar malifika skrev (5 minutter siden): Men de har jo ikke det! Giverne har finansiert bedre komfort for hundene på redningssenteret. Om Nina har brukt dette amex kortet til å betale med slik at hun får bonuser, hva så? Hun fant en måte å slå to fluer i en smekk på. Kall det gjerne sleipt om du vil, eller smart, alt ettersom hvordan man ser på det. Men, å sitte å hevde at giverne har finansiert ferieturen til Nina og Mannen er direkte feil! Dette er jo feil. Hvis giverne hadde gitt pengene direkte til redningssenteret ville ikke Nina og ektemann fått noen poeng! Giverne har absolutt finansiert disse poengene! Og hvis Nina og ektemann ikke inntektsfører disse poengene er de skyldige i skatteunndragelse - det er ulovlig og det er straffbart! Dette er ikke "to fluer i en smekk"; dette er utnyttelse av andres godhet OG mest sannsynlig skatteunndragelse. "Hva så?" Tsk tsk tsk. 2 11
malifika Skrevet 25. februar #1799 Skrevet 25. februar Hirondelle skrev (1 minutt siden): Dette er jo feil. Hvis giverne hadde gitt pengene direkte til redningssenteret ville ikke Nina og ektemann fått noen poeng! Giverne har absolutt finansiert disse poengene! Og hvis Nina og ektemann ikke inntektsfører disse poengene er de skyldige i skatteunndragelse - det er ulovlig og det er straffbart! Dette er ikke "to fluer i en smekk"; dette er utnyttelse av andres godhet OG mest sannsynlig skatteunndragelse. "Hva så?" Tsk tsk tsk. Om det er skatteunndragelser eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke satt meg inn i. Men, at giverne finansierer en ferie er jeg dypt uenig i. At deres bidrag gjør at denne poengkvoten blir fylt opp fortere er en ting, men så lenge Nina ikke har brukt en krone av disse pengene på noe annet enn hundene, så er det drøyt å påstå at giverne betaler Nina sin ferie. 3 1
Hirondelle Skrevet 25. februar #1800 Skrevet 25. februar malifika skrev (7 minutter siden): Om det er skatteunndragelser eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke satt meg inn i. Men, at giverne finansierer en ferie er jeg dypt uenig i. At deres bidrag gjør at denne poengkvoten blir fylt opp fortere er en ting, men så lenge Nina ikke har brukt en krone av disse pengene på noe annet enn hundene, så er det drøyt å påstå at giverne betaler Nina sin ferie. Nei vel. Men det har jeg satt meg inn i. Hvorfor du velger forsvare Nina når du ikke en gang har kompetanse på hva hun gjør, får du nesten ta på egen kappe. Giverne har Vippset penger VIA Nina. Jeg tror helt og holdent på at hun har overført hele summen til redningssenteret; absolutt. Men det er IKKE tilfeldig at de har overført dette til Amex og så betalt fra dette kortet til Redningssenteret. Dette får Nina og BE bonuspoeng av. Uten giverne - ingen bonuspoeng. Å utnytte andres giverglede slik er etisk og moralsk forkastelig! 6 1 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå