Monstertruck Skrevet lørdag kl. 22:39 #1781 Skrevet lørdag kl. 22:39 Coco71 skrev (55 minutter siden): Nei! De burde vippset, ikke fått masse eurobonuspoeng for en god gjerning. Hvorfor tror du at man ikke får bonuspoeng for reiser i regi av firmaet man jobber for? You do the math!!! For å være ærlig, så driter jeg i om de reiser verden rundt på poeng. Hovedaken var at pengene i sin helhet kom til rette sted. 1
Norah.A. Skrevet lørdag kl. 22:45 #1782 Skrevet lørdag kl. 22:45 Monstertruck skrev (5 minutter siden): For å være ærlig, så driter jeg i om de reiser verden rundt på poeng. Hovedaken var at pengene i sin helhet kom til rette sted. 👏🔥
Ugresset Skrevet 22 timer siden #1783 Skrevet 22 timer siden Hvorfor snakker dere om vipps? Man må betale gebyr på vipps når man overfører over 5000 kroner. Det ville blitt 500 kr i gebyr. Kanskje lite for dere, men ikke for de. Fornuftig å droppe overføring på vipps i dette tilfellet. 1 1
Love2017juni Skrevet 21 timer siden #1784 Skrevet 21 timer siden Ugresset skrev (49 minutter siden): Hvorfor snakker dere om vipps? Man må betale gebyr på vipps når man overfører over 5000 kroner. Det ville blitt 500 kr i gebyr. Kanskje lite for dere, men ikke for de. Fornuftig å droppe overføring på vipps i dette tilfellet. De kunne ført over via den kontoen hun faktisk samla inn på. En normal bankoverføring. For og gjøre det riktig og ikke tjene på andres veldedighet. Hun valgte heller og bruke mannens kort og vil tro hun har ført pengene inn der enten før eller etterpå. Dette blir som om de som samler inn penger til eks fattige familier skulle ha handla på dagligvarebutikker og brukt sin egen trumf eller Coop for og tjene på det. De kvitteringer jeg har sett folk dele i slike saker viser at man ikke bruker privat trumf eller Coop på det. 1 4
Bajskorv Skrevet 14 timer siden #1785 Skrevet 14 timer siden Love2017juni skrev (7 timer siden): De kunne ført over via den kontoen hun faktisk samla inn på. En normal bankoverføring. For og gjøre det riktig og ikke tjene på andres veldedighet. Hun valgte heller og bruke mannens kort og vil tro hun har ført pengene inn der enten før eller etterpå. Dette blir som om de som samler inn penger til eks fattige familier skulle ha handla på dagligvarebutikker og brukt sin egen trumf eller Coop for og tjene på det. De kvitteringer jeg har sett folk dele i slike saker viser at man ikke bruker privat trumf eller Coop på det. Jeg hadde nok brukt Coop medlemskort i slike tilfeller, da kan man jo kjøpe ting som er på medlemstilbud. Og de fleste har Trumf tilknyttet bankkortet, så det blir en litt søkt sammenligning.. Og dere som mener de skulle Vippset: Dere vet at de ikke har Vipps i Mexico sant..? Måtte i så fall ha brukt PayPal eller lignende. Jeg er ikke fan av dama denne tråden handler om, men dette blir litt voldsomt. Så lenge pengene går til et godt formål er det vel ett fett om de får litt bonuspoeng? 4
Coco71 Skrevet 13 timer siden #1786 Skrevet 13 timer siden Bajskorv skrev (31 minutter siden): Jeg hadde nok brukt Coop medlemskort i slike tilfeller, da kan man jo kjøpe ting som er på medlemstilbud. Og de fleste har Trumf tilknyttet bankkortet, så det blir en litt søkt sammenligning.. Og dere som mener de skulle Vippset: Dere vet at de ikke har Vipps i Mexico sant..? Måtte i så fall ha brukt PayPal eller lignende. Jeg er ikke fan av dama denne tråden handler om, men dette blir litt voldsomt. Så lenge pengene går til et godt formål er det vel ett fett om de får litt bonuspoeng? Les hva jeg skriver da: Bruk 100 000 på ditt Amex kort så får du gratis compandion billett business class, så da mangler de bare å bruke 48 000 til dette året, så er neste tur i boks.. Og hva du velger å bruke hvis du skulle hjelpe noen?! Gudhjelpemeg, jeg håper virkelig ikke at du gjør dette i arbeidsmedfør.. Får feks trumf poeng på din egen konto hvis du kjøper lunsj på firmakort eller lignende.. Men for all del, her kan man diskutere til man blir gammal.. Jeg hadde aldri gjort dette for egen vinning, men vi er forskjellige.. 1 1
Vinnanna15 Skrevet 9 timer siden #1787 Skrevet 9 timer siden (endret) Bajskorv skrev (5 timer siden): Jeg hadde nok brukt Coop medlemskort i slike tilfeller, da kan man jo kjøpe ting som er på medlemstilbud. Og de fleste har Trumf tilknyttet bankkortet, så det blir en litt søkt sammenligning.. Og dere som mener de skulle Vippset: Dere vet at de ikke har Vipps i Mexico sant..? Måtte i så fall ha brukt PayPal eller lignende. Jeg er ikke fan av dama denne tråden handler om, men dette blir litt voldsomt. Så lenge pengene går til et godt formål er det vel ett fett om de får litt bonuspoeng? Er det virkelig flere enn Nina som sier Sant...? 🤔 Litt pussig at vedkommende har vært medlem siden 2015 og dette er første innlegg sant? 😅 Endret 8 timer siden av Vinnanna15 2 1
Hirondelle Skrevet 7 timer siden #1788 Skrevet 7 timer siden Å bruke private kort til utlegg og tjene bonuspoeng på dette er ikke ulovlig per se. Men fordelen skal meldes inn og skattes av. Når inntekten(=poengene) IKKE meldes inn og skattes av er det skatteunndragelse. og skatteunndragelse er ulovlig og straffbart. Her er det faktisk to lag med problematisk oppførsel. Samler de inn penger på egen konto FOR Å tjene opp poeng, som et skalkeskjul? Og har de meldt inn fordelene de har mottatt? Det første spørsmålet er en moralsk problemstilling(etikken bak er jeg sikker på at er ugrei), det andre handler om skatteunndragelse. Å ikke synes dette er problematisk syns jeg er svært problematisk. Skor dette ekteparet seg på andres giverglede, og er giverne klar over denne dobbeltansikt-heten de støtter? 1 6
friskbris Skrevet 2 timer siden #1789 Skrevet 2 timer siden Det er i aller høyeste grad skattesnyting. Kanskje Skatteetaten burde fått et lite anonymt tips. 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå