Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

J.. skrev (45 minutter siden):

For et vanvittig forbruk av RÆL?

Hva tenker du er ræl? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville91 skrev (9 minutter siden):

Hva tenker du er ræl? 

100 par med gnagsårsokker,kilovis med snop,alt mulig søppel fra Wish/Ebay.

Tenkte det var et fint tiltak å selge klær å bli kvitt en drøss med greier men så kjøper hun jo bare mer ræl for pengene hun tjente på å bli kvitt gammelt ræl.

Det hun har kjøpt seg nå,er jo basically det samme hun nettopp solgte eller har vist tidligere hun har noe lignende/identisk.

Selv om hun er flink til å si nei til samarbeid osv,promoterer hun jo et helt jævlig overforbruk.

Endret av J..
  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

100 par med gnagsårsokker,kilovis med snop,alt mulig søppel fra Wish/Ebay.

Tenkte det var et fint tiltak å selge klær å bli kvitt en drøss med greier men så kjøper hun jo bare en mer ræl for pengene hun tjente på å bli kvitt gammelt ræl.

Det hun har kjøpt seg nå,er jo basically det samme hun nettopp solgte eller har vist tidligere hun har noe lignende/identisk.

Selv om hun er flink til å si nei til samarbeid osv,promoterer hun jo et helt jævlig overforbruk.

Jeg har faktisk ikke sett henne vise frem noe fra Wish. Hun solgte unna sikkert 50 plagg, for å kjøpe seg 4 dyre ting (jakke+bukse og sko+snekkerbukse) 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville91 skrev (1 time siden):

Jeg har faktisk ikke sett henne vise frem noe fra Wish. Hun solgte unna sikkert 50 plagg, for å kjøpe seg 4 dyre ting (jakke+bukse og sko+snekkerbukse) 

Samme her, og jeg har fulgt henne ei stund. Nina er ikke crazy-Wish-shopper

Synes det var fornuftig å selge flere kasser med for store klær og bruke de pengene på 3 plagg + ett par sko av god kvalitet kontra å gå bananas på salg på en billig kjedebutikk med fast fashion og kjøpe 30 nye plagg. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ville91 said:

Jeg har faktisk ikke sett henne vise frem noe fra Wish. Hun solgte unna sikkert 50 plagg, for å kjøpe seg 4 dyre ting (jakke+bukse og sko+snekkerbukse) 

Hvis man har 50 salgbare klesplagg, er man nok glad i å shoppe 😛 (Med referanse til egen «garderobe» 😅)

Jeg er litt enig i at det føles som om det er mye fokus på å kjøpe nytt&kult veldig ofte (ikke nødvendigvis klær, men mye annet småting). Uten at jeg har ført statistikk, da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (4 minutter siden):

Hvis man har 50 salgbare klesplagg, er man nok glad i å shoppe 😛 (Med referanse til egen «garderobe» 😅)

Jeg er litt enig i at det føles som om det er mye fokus på å kjøpe nytt&kult veldig ofte (ikke nødvendigvis klær, men mye annet småting). Uten at jeg har ført statistikk, da.

Tror grunnen til at hun selger er fordi hun har gått ned så mye i vekt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Ville91 said:

Tror grunnen til at hun selger er fordi hun har gått ned så mye i vekt? 

Det kan godt hende, har ikke «fulgt» henne så lenge….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (58 minutter siden):

Det kan godt hende, har ikke «fulgt» henne så lenge….

Grunnen til at hun solgte er at hun de siste to årene har gått ned 26+ kilo i vekt

Det utgjør noen klesstørrelser. I tillegg så må man ha klær på kroppen mens man går ned de kiloene også. Man kan ikke hoppe rett fra 2XL til medium.

Pluss hun kaster sjeldent ting. Alle de klærne som ble solgt har ligget i esker på loftet ei stund. Hun har t.o.m tatt vare på leker etter barna som nå kommer barnebarnet til nytte 

Bortsett fra sukkerfritt snop så er ikke Nina den som shopper mest, med mindre de er på reiser. Men da har jeg inntrykk av at hun kjøper vel så mye til de hjemme; til familie og venner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger å se interiør og annet hun kjøper, men ikke klær og sko, da hun har veldig spesiell stil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at hun fikk solgt de gamle klærne til de prisene hun satte. God butikk for henne!

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (18 minutter siden):

Jeg kan ikke skjønne at hun fikk solgt de gamle klærne til de prisene hun satte. God butikk for henne!

Syns ikke prisene hennes var så urimelige. Og god butikk var det sikkert ikke. Men syns det var fint at hun ryddet i gamle klær og solgte unna for å kjøpe seg det hun ønsket seg. Et eksempel til etterfølgelse. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye fokus på kalorier. Jeg er litt bekymret for at Nina har utviklet en spiseforstyrrelse? Det virker veldig slik.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 time siden):

Mye fokus på kalorier. Jeg er litt bekymret for at Nina har utviklet en spiseforstyrrelse? Det virker veldig slik.

Det har jeg tenkt lenge. "Fråtser" i perioder, feks denne turen til DK for så og føle seg oppblåst og sitert av henne selv" ikke tørre å gå på vekta i frykt av hva resultatet er". Det hun da gjør er å "straffe" seg selv med å gå lavkalori (langt under det som er lov å skrive her inne) noen dager, det er faktisk på grensen til bulimi. Man trenger ikke kaste opp for å ha bulimi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (56 minutter siden):

Det har jeg tenkt lenge. "Fråtser" i perioder, feks denne turen til DK for så og føle seg oppblåst og sitert av henne selv" ikke tørre å gå på vekta i frykt av hva resultatet er". Det hun da gjør er å "straffe" seg selv med å gå lavkalori (langt under det som er lov å skrive her inne) noen dager, det er faktisk på grensen til bulimi. Man trenger ikke kaste opp for å ha bulimi.

Denne reagerte jeg også på… hun skulle holde seg på 900 kalorier en periode for å ta igjen for «fråtsingen» i Danmark. 900 er svært lavt for en voksen kvinne, uansett hvor inaktiv man er. Kroppen trenger langt over det som sengeliggende, den har et basalbehov.

Og midt oppi dette snakket og fokuset på vekt og veldig lavt kaloriinntak så bor det også ei tenåringsjente i sårbar alder

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, skruf said:

Denne reagerte jeg også på… hun skulle holde seg på 900 kalorier en periode for å ta igjen for «fråtsingen» i Danmark. 900 er svært lavt for en voksen kvinne, uansett hvor inaktiv man er. Kroppen trenger langt over det som sengeliggende, den har et basalbehov.

Og midt oppi dette snakket og fokuset på vekt og veldig lavt kaloriinntak så bor det også ei tenåringsjente i sårbar alder

Ja, det er et voldsomt fokus på snop og sukkerfritt. De ligger dårlig an i den familien hvis (jeg tror: når) det oppdages alle helsemessige problemer med kunstig søtning…

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (1 time siden):

Ja, det er et voldsomt fokus på snop og sukkerfritt. De ligger dårlig an i den familien hvis (jeg tror: når) det oppdages alle helsemessige problemer med kunstig søtning…

I tillegg til å velge bort måltider for å spare kalorier til sukkerfrie godsaker hver dag. En dag flytter datteren hjemmefra og det er ikke akkurat det beste kostholdet hun bringer med seg inn i voksenlivet

Jeg forstår ikke at hun ikke har mye magevondt, da kunstig søtning er lakserende. Har selv prøvd feks de kokosbollene og fruktkaramellene med kunstig søtning, og det ble noen runder på do for å si det sånn..

Og man klarer å kutte ut snop og potetgull til hverdags hvis man bare vil; venninna mi gikk ned 30kg ved å spise vanlig mat, innføre lørdagsgodt (i mindre mengder) og gå tur

Har skjønt det sånn at Nina ikke går tur om vinteren pga kulde og vond muskulatur, men nå er det vår og det blir varmere og varmere. Hun gikk jo tur i Mexico. Og er man syk så må man ikke gå på kilometervis hver dag. Men legge lista etter helsa. Å komme seg ut er bra både rent fysisk og mentalt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

I tillegg til å velge bort måltider for å spare kalorier til sukkerfrie godsaker hver dag. En dag flytter datteren hjemmefra og det er ikke akkurat det beste kostholdet hun bringer med seg inn i voksenlivet

Jeg forstår ikke at hun ikke har mye magevondt, da kunstig søtning er lakserende. Har selv prøvd feks de kokosbollene og fruktkaramellene med kunstig søtning, og det ble noen runder på do for å si det sånn..

Og man klarer å kutte ut snop og potetgull til hverdags hvis man bare vil; venninna mi gikk ned 30kg ved å spise vanlig mat, innføre lørdagsgodt (i mindre mengder) og gå tur

Har skjønt det sånn at Nina ikke går tur om vinteren pga kulde og vond muskulatur, men nå er det vår og det blir varmere og varmere. Hun gikk jo tur i Mexico. Og er man syk så må man ikke gå på kilometervis hver dag. Men legge lista etter helsa. Å komme seg ut er bra både rent fysisk og mentalt. 

Hun er lat

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spiseforstyrrelse og jeg kan ikke følge med på Nina, var innom å tittet, og hun trigger veldig meg med kaloriene sine, selvom jeg har lært å møte og leve med det. Men jeg kan si at når jeg har vært pÅ mitt verste så var jeg nedi 700-800kcal om dagen, jeg trente og var i full jobb. Og når jeg endelig smakte på godteri så frosser man. Det at en godt voksen dame på over 50 år er så fokusert på slanking og har en tenåring i huset sitt er skummelt. Hadde jeg vært Nina hadde jeg vært fornøyd med det hun hadde gått ned og fokusert heller på en sunn livsstil enn å frosse i sukkerfri produkter. Spise frukt og grønt. Spis kesam med bær eller bær med vanilje enn å kjøpe godteri med mindre sukker. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...