Tessa12 Skrevet 29. juli #1302 Skrevet 29. juli garfunkel skrev (1 time siden): Nei de var jo nettopp på det? De skal til Hamburg 1
Tessa12 Skrevet 29. juli #1303 Skrevet 29. juli friskbris skrev (39 minutter siden): Er det dette skattepengene mine går til altså… Du kan trøste deg med at det nok er mannen som betaler det meste, og så vidt jeg vet så jobber han……, 1 2
Doffenhardaua Skrevet 29. juli #1304 Skrevet 29. juli friskbris skrev (3 timer siden): Er det dette skattepengene mine går til altså… Jepp! Klær, sukkerfritt snop og alt mulig juggel av nips og naps som kjøpes inn 🤑🤑 10
siesta Skrevet 30. juli #1305 Skrevet 30. juli Tessa12 skrev (14 timer siden): Du kan trøste deg med at det nok er mannen som betaler det meste, og så vidt jeg vet så jobber han……, Han sitter også i bystyret i Stavanger for ap.mener også han er involvert i LO. 2
siesta Skrevet 30. juli #1306 Skrevet 30. juli siesta skrev (3 minutter siden): Han sitter også i bystyret i Stavanger for ap.mener også han er involvert i LO. Når jeg leser hva jeg selv skriver blir alt egentlig enda dummere....håper flere får øynene opp for idiotien. Er så mange inspirerende folk å følge 😉 2 1
Lesehest1 Skrevet 30. juli #1307 Skrevet 30. juli friskbris skrev (23 timer siden): Er det dette skattepengene mine går til altså… Jeg synes ikke det er så fint å si… Jeg får medfølelse for henne. Det er ikke lett å ha en hverdag med smerter, pluss uføre betaler også skatt. Vi skal være glad for det velferdssystemet vi har i Norge. 5 3
Full kontroll Skrevet 30. juli #1308 Skrevet 30. juli Syns bare det blir feil, eks: noen må sende bilde til Nav at de er lenket til rullestol grunnet sykdom/ nedsatt arbeidsevne, mens andre ,eks Nina, sender reisevideoer/bilder/ brev fra inn og det store utland: som <<bevis>> på sin ufør grunnet nedsatt arbeidsevne.....Sykdom og (krav på ytelser) ytelser er aldri "rettferdig", noen kjemper lange kamper, mot seg selv og systemet, men andre....ja, say no more ❤️ 11 1 9
Angel75 Skrevet 30. juli #1309 Skrevet 30. juli Full kontroll skrev (11 timer siden): Syns bare det blir feil, eks: noen må sende bilde til Nav at de er lenket til rullestol grunnet sykdom/ nedsatt arbeidsevne, mens andre ,eks Nina, sender reisevideoer/bilder/ brev fra inn og det store utland: som <<bevis>> på sin ufør grunnet nedsatt arbeidsevne.....Sykdom og (krav på ytelser) ytelser er aldri "rettferdig", noen kjemper lange kamper, mot seg selv og systemet, men andre....ja, say no more ❤️ Det er jo systemet som er feil når boet må kjempe i det uendelige! Og man må slutte og dømme mennesker som er syke ut ifra ting man ser på snap. Man ser ikke et helt liv til noen på snap. 6 1
siesta Skrevet 31. juli #1310 Skrevet 31. juli Angel75 skrev (3 timer siden): Det er jo systemet som er feil når boet må kjempe i det uendelige! Og man må slutte og dømme mennesker som er syke ut ifra ting man ser på snap. Man ser ikke et helt liv til noen på snap. Alle vet at snap, face og andre kanaler ikke alltid viser virkeligheten. Men likevel tenker jeg at en bør tenke seg om når en poster offentlig. Jeg har som sagt tatt henne bort , det ble for mye av alt. Det interesserer meg ikke , gir meg ingenting. 5 3
Full kontroll Skrevet 31. juli #1311 Skrevet 31. juli Nina do Nina 😛 Jeg kjenner i allefall ingen uføre som bor i koffert 2-4 mnd i året pga festivaler, fart og moro 😕 Vet om flere i den andre enden av skalaen - tur til sykehus, evt behandlingsreiser/varmere strøk 😮 13 6
Viki6 Skrevet 31. juli #1312 Skrevet 31. juli Full kontroll skrev (4 minutter siden): Nina do Nina 😛 Jeg kjenner i allefall ingen uføre som bor i koffert 2-4 mnd i året pga festivaler, fart og moro 😕 Vet om flere i den andre enden av skalaen - tur til sykehus, evt behandlingsreiser/varmere strøk 😮 Og nå sier hun at fingrene ikke virker lenger. Hvordan klarer hun å bruke mobilen mange timer daglig da? 11 3
Full kontroll Skrevet 31. juli #1313 Skrevet 31. juli Hun glemmer av og til at det hun sier ikke alltid samsvarer med det hun lar oss se <--> 15
Pigaloppa Skrevet 31. juli #1314 Skrevet 31. juli Full kontroll skrev (2 timer siden): Nina do Nina 😛 Jeg kjenner i allefall ingen uføre som bor i koffert 2-4 mnd i året pga festivaler, fart og moro 😕 Vet om flere i den andre enden av skalaen - tur til sykehus, evt behandlingsreiser/varmere strøk 😮 Det er nesten som man lurer på om hun er så syk som hun sier.. 3 9
Love2017juni Skrevet 31. juli #1315 Skrevet 31. juli Angel75 skrev (10 timer siden): Det er jo systemet som er feil når boet må kjempe i det uendelige! Og man må slutte og dømme mennesker som er syke ut ifra ting man ser på snap. Man ser ikke et helt liv til noen på snap. Jeg forstår at man ikke ser hele hverdag til noen på snap. Men er man i telt på festival så er man det de timene man ikke ser også. Nina prøvde og klage seg litt før reiste om at formen var blitt verre; Alkevel dro dem rett på pub istedenfor en rolig kveld på hotellrommet for og lade batteriene når de faktisk måtte ha en ekstra overnatting. DET sier mye. 3 19
Mønsterstrikk Skrevet 31. juli #1316 Skrevet 31. juli Jeg er livredd for å gå glipp av noe, men tempoet til Nina hadde blitt min død tror jeg. Jeg er delvis ufør, og trenger mer og mer alenetid jo eldre jeg blir. Må passe meg så jeg ikke låser meg helt inne. Jeg fatter ikke at ho orker å dokumentere så mye som ho gjør mtp alt ho feiler hvis ho er så full av plager og vondter som ho sier at ho er. Skjønner at man ikke ser alt på snap, men ho viser jo ofte mer enn ho bør til vanlig. Da mtp dattera og hinting i tide og utide om familiesituasjoner de opplever. Det kan ikke være sunt i lengda. Men kan man risikere at NAV blander seg hvis noen er ufør og de finner ut at de orker mer på en dag enn en vanlig arbeidsdag? Må jo være bedre å arbeide en dag i uken enn ingen. Jeg mener, hvis man klarer å lade opp og forberede seg til flere uker med festivaler, kan man vel klare det en dag i uken på f.eks jobb også? Jeg bare lurer liksom.. 1 11
Lesehest1 Skrevet 31. juli #1317 Skrevet 31. juli Full kontroll skrev (22 timer siden): Syns bare det blir feil, eks: noen må sende bilde til Nav at de er lenket til rullestol grunnet sykdom/ nedsatt arbeidsevne, mens andre ,eks Nina, sender reisevideoer/bilder/ brev fra inn og det store utland: som <<bevis>> på sin ufør grunnet nedsatt arbeidsevne.....Sykdom og (krav på ytelser) ytelser er aldri "rettferdig", noen kjemper lange kamper, mot seg selv og systemet, men andre....ja, say no more ❤️ Jeg har aldring hørt om noen som må sende bilde til NAV? Derimot legeerklæring, samtaler med lege, og egenerklæring på hvordan hverdagen er. 1
Full kontroll Skrevet 31. juli #1318 Skrevet 31. juli (endret) Lesehest1 skrev (15 minutter siden): Jeg har aldring hørt om noen som må sende bilde til NAV? Derimot legeerklæring, samtaler med lege, og egenerklæring på hvordan hverdagen er. Var satt på spissen, (noe gitt pga at Nina dokumenterer med bilder/film ) men ja, noen må dokumentere gjentatte ganger, før Nav innvilger og/eller utbetaler stønader...selv etter vedtak/epikriser fra fagfolk... Endret 31. juli av Full kontroll 1
Full kontroll Skrevet 31. juli #1319 Skrevet 31. juli (endret) Mønsterstrikk skrev (25 minutter siden): Jeg er livredd for å gå glipp av noe, men tempoet til Nina hadde blitt min død tror jeg. Jeg er delvis ufør, og trenger mer og mer alenetid jo eldre jeg blir. Må passe meg så jeg ikke låser meg helt inne. Jeg fatter ikke at ho orker å dokumentere så mye som ho gjør mtp alt ho feiler hvis ho er så full av plager og vondter som ho sier at ho er. Skjønner at man ikke ser alt på snap, men ho viser jo ofte mer enn ho bør til vanlig. Da mtp dattera og hinting i tide og utide om familiesituasjoner de opplever. Det kan ikke være sunt i lengda. Men kan man risikere at NAV blander seg hvis noen er ufør og de finner ut at de orker mer på en dag enn en vanlig arbeidsdag? Må jo være bedre å arbeide en dag i uken enn ingen. Jeg mener, hvis man klarer å lade opp og forberede seg til flere uker med festivaler, kan man vel klare det en dag i uken på f.eks jobb også? Jeg bare lurer liksom.. Ja, noen som leser eller på annen måte er "aktiv" her og som følger, kan vel sitte i posisjoner der de kan påvirke (andre) etater og hvordan de praktiserer sine ting..... 😛 Endret 31. juli av Full kontroll
Tough cookie Skrevet 31. juli #1320 Skrevet 31. juli En venninne ble alene i svangerskapet og opplyste til sin saksbehandler i Nav at hun ikke lenger hadde noen barnefar i huset. Et par måneder senere var hun hos saksbehandler, og da hadde saksbehandleren sagt at hun av og til når hun gikk kveldstur i gatene, kunne komme på å sjekke hvor mange navn som stod på ringeklokkene rundt omkring, for å se at opplysningene de hadde var korrekte. Dette er 20 år siden og saksbehandleren var nok i slutten av 60-årene og av den gamle skolen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå