Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

shab skrev (16 timer siden):

Føler meg slem og frekk, men jo mer hun går ned i vekt jo verre blir atferden hennes...

Det er jo ikke uvanlig. Jo mer man går ned i vekt jo mer selvbevisst og selvopptatt kan man framstå. Hun poserer mye mer enn før og er tydelig veldig fornøyd med egen kropp etter vektnedgangen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (15 timer siden):

Det husker jeg ikke 🤔 tror det var ulike trinn. F.eks 18 til 25 osv 

Hvis man får opp de under 18år i en egen gruppe og hun får opp at hun har 0 følgere i den gruppen så har hun for så vidt rett i at hun ikke har unge følgere. Får man opp 5-10 følgere under 18år med dette programmet er det jo også "innenfor" å konkludere med at man ikke har følgere i den gruppen fordi potensielt antall følgere er så mange. 

Så kan vi jo diskutere om en enkeltfølger over 18år er en ung følger eller ikke, men denne gruppen er jo myndig og ansvarlig for seg selv pr Norske lovers definisjon.

Vet noen hvor mange følgere på snap hun har totalt forresten? 

Nå kan det se ut som at jeg vil legge alt ansvar på Nina fordi jeg skriver dette i hennes tråd, og det er selvsagt ikke min intensjon. Jeg ble bare inspirert til å skrive dette innlegget fordi vi kom inn på dette temaet. 

 Jeg tror mange følgere i gruppen 18-25 år er sårbare. Vi vet jo at menneskehjernen tidligst er ferdig utviklet i en alder av 25 år. Jeg skriver tidligst fordi enkelte forskere ikke er helt sikre på om alderen holder tritt med den enorme og nærmest daglige utviklingen samfunnet vårt har hatt på 2000 tallet, spesielt etter 2010-frem til dags dato hvis man sammenligner med den jevne, stabile og naturlige utviklingen samfunnet har hatt fra 1700tallet og frem til 2000. Med dette menes den industrielle, medisinske, teknologiske og digitale utviklingen spesielt med tanke på hvilken betydning interaksjon og sosial utvikling har da denne utviklingen i stor grad skjer via digitale verktøy og sosiale medier, mens denne utviklingen utelukkende skjedde helt annerledes og nærmest via fysiske relasjoner og samspill på 1900 tallet. Tilgang til nye verktøy og hjelpemidler er enormt og spesielt uferdige hjerner klarer ikke bearbeide alle inntrykkene. 

I dagens samfunn er ofte ikke den gjennomsnittlige 25 åring den samme som en 25 åring var i 1939 eller i 1999. Det kan selvsagt ikke influensere ta skylden for, MEN på generell basis burde man vel kunne forvente at mennesker som har dette som levebrød (De mottar faktisk en del betaling og har samarbeid med/representerer ulike merkevarer) og formidler noe til en stor gruppe daglig evner å reflektere rundt hvilke holdninger som er sunne, trygge og gode. Jeg vet at vi har mange eksempler på influensere man ikke kan stole på eller se opp til i det hele tatt, men vil Nina være i samme selskap som disse? 

For meg har Nina vært ett friskt pust i en bransje hvor det perfekte er hovedfokus. Hun byr på seg selv, er ærlig og tør skille seg ut i mengden. Dette gjør at hun tiltrekkes mange. Hun har familie og tre barn. Hun er omsorgsfull og viser mye kjærlighet ovenfor alle - også spesielt dyr. Hun har også mange interesserer. 

Dette gjør henne troverdig og hun burde reflektere over hvilken makt og inflytelse hun kan ha ovenfor andre. 

Jeg nevnte jo tidligere at jeg synes Nina har forandret væremåten sin overfor sitt publikum i takt med vektnedangen. Eget selvbilde vil jo av naturlige årsaker gjerne forandres i takt med stor vektnedgang. Det er kjempebra at den fysiske helsen til Nina er bedre, men det er unødvendig og skuffende av henne at hun faktisk deler en såpass lav kaloritotal.

Endret av shab
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (13 minutter siden):

Hvis man får opp de under 18år i en egen gruppe og hun får opp at hun har 0 følgere i den gruppen så har hun for så vidt rett i at hun ikke har unge følgere. Får man opp 5-10 følgere under 18år med dette programmet er det jo også "innenfor" å konkludere med at man ikke har følgere i den gruppen fordi potensielt antall følgere er så mange. 

Så kan vi jo diskutere om en enkeltfølger over 18år er en ung følger eller ikke, men denne gruppen er jo myndig og ansvarlig for seg selv pr Norske lovers definisjon.

Vet noen hvor mange følgere på snap hun har totalt forresten? 

Nå kan det se ut som at jeg vil legge alt ansvar på Nina fordi jeg skriver dette i hennes tråd, og det er selvsagt ikke min intensjon. Jeg ble bare inspirert til å skrive dette innlegget fordi vi kom inn på dette temaet. 

 Jeg tror mange følgere i gruppen 18-25 år er sårbare. Vi vet jo at menneskehjernen tidligst er ferdig utviklet i en alder av 25 år. Jeg skriver tidligst fordi enkelte forskere ikke er helt sikre på om alderen holder tritt med den enorme og nærmest daglige utviklingen samfunnet vårt har hatt på 2000 tallet, spesielt etter 2010-frem til dags dato hvis man sammenligner med den jevne, stabile og naturlige utviklingen samfunnet har hatt fra 1700tallet og frem til 2000. Med dette menes den industrielle, medisinske, teknologiske og digitale utviklingen spesielt med tanke på hvilken betydning interaksjon og sosial utvikling har da denne utviklingen i stor grad skjer via digitale verktøy og sosiale medier, mens denne utviklingen utelukkende skjedde helt annerledes og nærmest via fysiske relasjoner og samspill på 1900 tallet. Tilgang til nye verktøy og hjelpemidler er enormt og spesielt uferdige hjerner klarer ikke bearbeide alle inntrykkene. 

I dagens samfunn er ofte ikke den gjennomsnittlige 25 åring den samme som en 25 åring var i 1939 eller i 1999. Det kan selvsagt ikke influensere ta skylden for, MEN på generell basis burde man vel kunne forvente at mennesker som har dette som levebrød (De mottar faktisk en del betaling og har samarbeid med/representerer ulike merkevarer) og formidler noe til en stor gruppe daglig evner å reflektere rundt hvilke holdninger som er sunne, trygge og gode. Jeg vet at vi har mange eksempler på influensere man ikke kan stole på eller se opp til i det hele tatt, men vil Nina være i samme selskap som disse? 

For meg har Nina vært ett friskt pust i en bransje hvor det perfekte er hovedfokus. Hun byr på seg selv, er ærlig og tør skille seg ut i mengden. Dette gjør at hun tiltrekkes mange. 

Hun har familie og tre barn. Hun er omsorgsfull og viser mye kjærlighet ovenfor alle - også spesielt dyr. Hun har også mange interesserer. 

Dette gjør henne troverdig og hun burde reflektere over hvilken makt og inflytelse hun kan ha ovenfor andre. 

Jeg nevnte jo tidligere at jeg synes Nina har forandret væremåten sin overfor sitt publikum i takt med vektnedangen og jeg mener ikke sette henne inn i en bås/kategori som omhandler og farges av mine holdninger og kunnskap rundt "slankeopererte" da dette er en gruppe som rommer MANGE ulike mennesker og personligheter. 

Vi vet at slankeopererte er en svært psykisk sårbar gruppe. Det er viktig med god oppfølging for alle. De har veldig høy sjanse (20%) for å utvikle en rusavhengighet og veldig stor sjanse (Jeg vet ikke statistikk rundt dette) for å utvikle en spiseforstyrrelse. Noen har kanskje en spiseforstyrrelse fra før, men av den typen hvor mat blir brukt som trøst/flukt og at dette nå må erstattes med noe annet. 

Slankeopererte får ofte en helt ny livsstil og mulighet til å kjenne på positive følelser de ikke har følt på før. Kanskje føler de seg endelig vel i bikini? Det føles motiverende at de kan bruke flere størrelser smalere og andre typer klær/fasonger enn tidligere. De aller fleste mestrer dette. 

Noen vil gjerne ha det livet som de føler at de har gått glipp av, og føler et behov for utagerende festing, et aktivt sexliv og å finne seg selv uten partner. 

Noen kan også gjennomgå en personlighetsforandring og fremstå svært bastante og inntar en "jeg vet best holdning". Mulig det føles naturlig i takt med et økende selvbilde som de aldri har opplevd før. Kanskje kan de også få en følelse av at de ikke trenger være enig med alle lenger for å få sosial bekreftelse eller at de endelig kan være den de har drømt om. 

Jeg kan bare se for meg hva man kan føle da jeg ikke er slankeoperert. 

Det er kjempebra at den fysiske helsen til Nina er bedre, men det er unødvendig og skuffende av henne at hun faktisk deler en såpass lav kaloritotal.

Jeg vet ikke, husker bare Yummymmy viste det, og husker ikke hvordan alder ble delt opp. 

Ser du tar opp slankeopererte, kan være jeg misforstår deg nå, men Nina er ikke operert. Iallefall ikke det jeg har forstått ut ifra det jeg har fulgt henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (42 minutter siden):

Jeg vet ikke, husker bare Yummymmy viste det, og husker ikke hvordan alder ble delt opp. 

Ser du tar opp slankeopererte, kan være jeg misforstår deg nå, men Nina er ikke operert. Iallefall ikke det jeg har forstått ut ifra det jeg har fulgt henne. 

Hun er ikke slankeoperert; hun sa i går at hun har brukt over 2 år på å gå ned 26 kilo. Så sånn sett har hun gjort der på en bra måte og ikke hurtig-slanking der man fort går opp igjen 

Problemet er i mine øyne at hun, med en offentlig profil, opplyser om et daglig kaloriinntak som er under anbefalingen. Ja, det fungerer for henne som er veldig inaktiv, men det vil være farlig hvis en følger med et høyere aktivitetsnivå blir inspirert og legger seg på samme lista. En influencer er faktisk en påvirker, det ligger i ordet at de påvirker andre de ikke kjenner, på godt og vondt 

Det er snakk om å være bevist hva man deler, og det er frarådet å dele kaloriinntak, vekt og klesstørrelse.

Det er også uheldig at tenåringsjenta er involvert i morens vektnedgang. Hun går på skole, driver med hest og har er mye høyere aktivitetsnivå. Og dermed behov for flere kalorier enn moren. Så jeg reagerte da de var på restaurant i går og hun og datteren delte en middagsrett (en halv burrito hver) og Nina sa at hun og datteren har begynt med at de alltid deler en porsjon. Det blir helt feil for min del. Datteren er normalvektig, ikke noe behov for vektnedgang. Tenåringsjenta mi er tynn, og hun hadde lett spist en burrito alene, aldri i livet om jeg skulle ha spist halve hennes pga min vekt.

Det var også tydelig at Nina mislikte at mannen og datteren kjøpte seg en crêpes av en gatebod etter middag. Filmet og litt hånlige kommentarer.

Nina som har dratt med seg en bag med «sunt» snop kjøpt på tights.no burde heller sjekket ut hva der hun putter i seg av det og tror det er sunt inneholder. Mye av det er kaloririkt selv om sukkeret er byttet ut med sukkererstatning. Ikke tror jeg at alle tilsetningsstoffene er sunne heller. Ville vært mye bede for kroppen med feks yoghurt, bær og müsli enn sukkerfri proteinbarer og chips. En stor del av det å reise til fremmede land er for min del å oppleve matkulturen i landet der vi er.

Det er ikke det du spiser i to uker på ferie som er tellende for vektnedgang, men de 50 andre ukene i året. Der å holde seg innen normal bmi er viktig for helsa, men det er også viktig å nyte. En gylden middelvei.

Cashewnøtter har de forsåvidt også i Mexico, så hun kunne spart seg litt bagasje der. 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (13 minutter siden):

Hun er ikke slankeoperert; hun sa i går at hun har brukt over 2 år på å gå ned 26 kilo. Så sånn sett har hun gjort der på en bra måte og ikke hurtig-slanking der man fort går opp igjen 

Problemet er i mine øyne at hun, med en offentlig profil, opplyser om et daglig kaloriinntak som er under anbefalingen. Ja, det fungerer for henne som er veldig inaktiv, men det vil være farlig hvis en følger med et høyere aktivitetsnivå blir inspirert og legger seg på samme lista. En influencer er faktisk en påvirker, det ligger i ordet at de påvirker andre de ikke kjenner, på godt og vondt 

Det er snakk om å være bevist hva man deler, og det er frarådet å dele kaloriinntak, vekt og klesstørrelse.

Det er også uheldig at tenåringsjenta er involvert i morens vektnedgang. Hun går på skole, driver med hest og har er mye høyere aktivitetsnivå. Og dermed behov for flere kalorier enn moren. Så jeg reagerte da de var på restaurant i går og hun og datteren delte en middagsrett (en halv burrito hver) og Nina sa at hun og datteren har begynt med at de alltid deler en porsjon. Det blir helt feil for min del. Datteren er normalvektig, ikke noe behov for vektnedgang. Tenåringsjenta mi er tynn, og hun hadde lett spist en burrito alene, aldri i livet om jeg skulle ha spist halve hennes pga min vekt.

Det var også tydelig at Nina mislikte at mannen og datteren kjøpte seg en crêpes av en gatebod etter middag. Filmet og litt hånlige kommentarer.

Nina som har dratt med seg en bag med «sunt» snop kjøpt på tights.no burde heller sjekket ut hva der hun putter i seg av det og tror det er sunt inneholder. Mye av det er kaloririkt selv om sukkeret er byttet ut med sukkererstatning. Ikke tror jeg at alle tilsetningsstoffene er sunne heller. Ville vært mye bede for kroppen med feks yoghurt, bær og müsli enn sukkerfri proteinbarer og chips. En stor del av det å reise til fremmede land er for min del å oppleve matkulturen i landet der vi er.

Det er ikke det du spiser i to uker på ferie som er tellende for vektnedgang, men de 50 andre ukene i året. Der å holde seg innen normal bmi er viktig for helsa, men det er også viktig å nyte. En gylden middelvei.

Cashewnøtter har de forsåvidt også i Mexico, så hun kunne spart seg litt bagasje der. 

Mye kan sies om influencere, det er en skitten bransje, men vi som følgere skal ikke fraskrives ansvar. Vi må stå for egne valg og se på hvor lett vi lar oss påvirke av de rundt oss og evt gjøre noe med det, da evt søke hjelp. Ja, jeg vet selv at det er ikke alltid like lett. Men allikevel så er det ikke en influenceres ansvar. Så noen andre spurte hvor mange følgere hun har, Nina har vel under 5000? 

Det å dele en burritos til middag kunne jeg glatt ha gjort med mine barn og begge hadde blitt mette. Hun sa også her om dagen, at de bestilte mer om de ikke ble mette. 

Er helt enig at hun må trø veldig varsomt rundt datteren, den balansegangen der er farlig 🥺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke, husker bare Yummymmy viste det, og husker ikke hvordan alder ble delt opp. 

Ser du tar opp slankeopererte, kan være jeg misforstår deg nå, men Nina er ikke operert. Iallefall ikke det jeg har forstått ut ifra det jeg har fulgt henne. 

Åh, da har jeg misforstått. Jeg skal ta det vekk da det ikke er relevant.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (55 minutter siden):

Mye kan sies om influencere, det er en skitten bransje, men vi som følgere skal ikke fraskrives ansvar. Vi må stå for egne valg og se på hvor lett vi lar oss påvirke av de rundt oss og evt gjøre noe med det, da evt søke hjelp. Ja, jeg vet selv at det er ikke alltid like lett. Men allikevel så er det ikke en influenceres ansvar. Så noen andre spurte hvor mange følgere hun har, Nina har vel under 5000? 

Det å dele en burritos til middag kunne jeg glatt ha gjort med mine barn og begge hadde blitt mette. Hun sa også her om dagen, at de bestilte mer om de ikke ble mette. 

Er helt enig at hun må trø veldig varsomt rundt datteren, den balansegangen der er farlig 🥺

Uansett hvor mange følgere man har som offentlig profil så bør man være sitt ansvar bevist, å legge alt over på følgerne er ansvarsfraskrivelse. Hun vet ikke hvem som følger eller hvilken bakgrunn og problemer de sliter med.

Dette gjelder ikke bare Nina, men alle Påvirkere. Det er ikke uten grunn at de som er i denne bransjen for noen år siden ble oppfordret til å signere en vær-varsom-plakat for Influencere. Det har vært flere artikler gjennom årene av kvinner som har utviklet spiseforstyrrelser pga påvirkning av -influencere. Jobben deres er å påvirke; det funker ikke sånn at de tar ansvar for når de skal selge/reklamere for noe for å tjene penger, men fraskrive seg alt ansvar for negativ påvirkning; for da er der liksom ikke deres ansvar. De er redaktører i sine egne kanaler, ergo også et ansvar for hva de publiserer. 

Det var forresten ikke snakk om en enkelt burrito, en enkeltstående hendelse, men alle middager de spiser, noe hun sa selv. Hele slankeopplegget er involvert datteren, ikke bare på tur men også hjemme. Det er sikkert motiverende å legge om kostholdet og kutte sukker sammen med noen, men ikke ei tenåringsdatter som ikke har samme behovet, og som er i en veldig lettpåvirkelig og sårbar alder.

Og det klagesukket hun kom med over at «å bedrive voksenopplæring er så slitsomt» (som hun sa) kunne hun spart seg. Selv om Nina har funnet det som funker for seg så sitter hun ikke med fasiten. Når noen skriver saklig til henne at de har en annen mening så er der lite voksent å fyre seg opp og kjøre på med «voksenopplæring».

Og en annen ting; hun burde ha droppet å filme og publisere den lille jenta i karnevalet i går. Ikke spurte hun foreldrene; det var bare å trykke mobilen rett på jenta og filme i vei. Jenta så brydd ut og kom med et lite vink tilslutt. I mange kulturer så vil de heller ikke bli tatt bilder av eller å bli filmet pga overtro. Bl.a enkelte plasser i nettopp Mexico. Voksenopplæring til Nina; man går ikke rett bort til et lite fremmed barn, filmer og publiserer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 minutter siden):

Uansett hvor mange følgere man har som offentlig profil så bør man være sitt ansvar bevist, å legge alt over på følgerne er ansvarsfraskrivelse. Hun vet ikke hvem som følger eller hvilken bakgrunn og problemer de sliter med.

Dette gjelder ikke bare Nina, men alle Påvirkere. Det er ikke uten grunn at de som er i denne bransjen for noen år siden ble oppfordret til å signere en vær-varsom-plakat for Influencere. Det har vært flere artikler gjennom årene av kvinner som har utviklet spiseforstyrrelser pga påvirkning av -influencere. Jobben deres er å påvirke; det funker ikke sånn at de tar ansvar for når de skal selge/reklamere for noe for å tjene penger, men fraskrive seg alt ansvar for negativ påvirkning; for da er der liksom ikke deres ansvar. De er redaktører i sine egne kanaler, ergo også et ansvar for hva de publiserer. 

Det var forresten ikke snakk om en enkelt burrito, en enkeltstående hendelse, men alle middager de spiser, noe hun sa selv. Hele slankeopplegget er involvert datteren, ikke bare på tur men også hjemme. Det er sikkert motiverende å legge om kostholdet og kutte sukker sammen med noen, men ikke ei tenåringsdatter som ikke har samme behovet, og som er i en veldig lettpåvirkelig og sårbar alder.

Og det klagesukket hun kom med over at «å bedrive voksenopplæring er så slitsomt» (som hun sa) kunne hun spart seg. Selv om Nina har funnet det som funker for seg så sitter hun ikke med fasiten. Når noen skriver saklig til henne at de har en annen mening så er der lite voksent å fyre seg opp og kjøre på med «voksenopplæring».

Og en annen ting; hun burde ha droppet å filme og publisere den lille jenta i karnevalet i går. Ikke spurte hun foreldrene; det var bare å trykke mobilen rett på jenta og filme i vei. Jenta så brydd ut og kom med et lite vink tilslutt. I mange kulturer så vil de heller ikke bli tatt bilder av eller å bli filmet pga overtro. Bl.a enkelte plasser i nettopp Mexico. Voksenopplæring til Nina; man går ikke rett bort til et lite fremmed barn, filmer og publiserer. 

Jeg formulerte meg litt feil, jeg mente at det er ikke bare influencerens ansvar, at vi må ta ansvar selv også. 

Jeg følger noen få influencere, og de legger ut noen av disse freidige meldingene de får, og de er bedrevitere de. Nina og de andre jeg følger, de har bare lagt ut sine erfaringer, når følgere skriver, du må, det er ikke bra, sånn gjør ikke jeg det. Er noen av de jeg følger som har fokus på det med å sende råd til mennesker du følger som aldri har bedt om råd, går man bort til en fremmed på gata og gir dem råd? Jeg personlig synes det er en uting. Her er det ikke snakk om noe sitter på fasit, men man trenger vel ikke sende snap til ukjente fordi noen gjør noe på en måte man personlig ville gjort annerledes? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusselig at hun reklamerer så mye for alle de tulleproduktene. Ultraprosessert dritt som ikke tilfører kroppen noe godt. Ting er ikke automatisk sunt bare fordi det har lite kalorier… snarere tvert imot.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en dame som sliter. Hun burde vurdere å søke hjelp,for det finnes:hjerte: All avhengighet bunner ut i følelsesmessige vansker, om det seg heter rus,se*,jobb,sukker,trening osv. Er heller ikke heldig å bruke sterke smertestillende over tid,da A og B-preparater faktisk er klassifisert som narkotikum. Man kan bli temmelig fysisk og psykisk dårlig av langvarig bruk ,blant annet er egoistisk oppførsel er et symptom. Desverre.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (4 minutter siden):

Noen som vet hva hun gråter for? Jeg har ikke IG og får ikke sett…

At sønnen har laget enda en grine reels på IG om at han skal flytte ut av (leid) leilighet og at det er enda en påminnelse om hvor fælt bruddet er/har vært for han.

Lol.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (1 time siden):

At sønnen har laget enda en grine reels på IG om at han skal flytte ut av (leid) leilighet og at det er enda en påminnelse om hvor fælt bruddet er/har vært for han.

Lol.

Hva er det som egentlig skjer i den familien? Virker rimelig ustabilt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (18 timer siden):

At sønnen har laget enda en grine reels på IG om at han skal flytte ut av (leid) leilighet og at det er enda en påminnelse om hvor fælt bruddet er/har vært for han.

Lol.

De har to hus å selge på til sammen 20 mill. så økonomisk bør det gå greit sånn sett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 minutter siden):

De har to hus å selge på til sammen 20 mill. så økonomisk bør det gå greit sånn sett. 

Jepp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skruf skrev (På 22.2.2023 den 14.43):

Hun er ikke slankeoperert; hun sa i går at hun har brukt over 2 år på å gå ned 26 kilo. Så sånn sett har hun gjort der på en bra måte og ikke hurtig-slanking der man fort går opp igjen 

Problemet er i mine øyne at hun, med en offentlig profil, opplyser om et daglig kaloriinntak som er under anbefalingen. Ja, det fungerer for henne som er veldig inaktiv, men det vil være farlig hvis en følger med et høyere aktivitetsnivå blir inspirert og legger seg på samme lista. En influencer er faktisk en påvirker, det ligger i ordet at de påvirker andre de ikke kjenner, på godt og vondt 

Det er snakk om å være bevist hva man deler, og det er frarådet å dele kaloriinntak, vekt og klesstørrelse.

Det er også uheldig at tenåringsjenta er involvert i morens vektnedgang. Hun går på skole, driver med hest og har er mye høyere aktivitetsnivå. Og dermed behov for flere kalorier enn moren. Så jeg reagerte da de var på restaurant i går og hun og datteren delte en middagsrett (en halv burrito hver) og Nina sa at hun og datteren har begynt med at de alltid deler en porsjon. Det blir helt feil for min del. Datteren er normalvektig, ikke noe behov for vektnedgang. Tenåringsjenta mi er tynn, og hun hadde lett spist en burrito alene, aldri i livet om jeg skulle ha spist halve hennes pga min vekt.

Det var også tydelig at Nina mislikte at mannen og datteren kjøpte seg en crêpes av en gatebod etter middag. Filmet og litt hånlige kommentarer.

Nina som har dratt med seg en bag med «sunt» snop kjøpt på tights.no burde heller sjekket ut hva der hun putter i seg av det og tror det er sunt inneholder. Mye av det er kaloririkt selv om sukkeret er byttet ut med sukkererstatning. Ikke tror jeg at alle tilsetningsstoffene er sunne heller. Ville vært mye bede for kroppen med feks yoghurt, bær og müsli enn sukkerfri proteinbarer og chips. En stor del av det å reise til fremmede land er for min del å oppleve matkulturen i landet der vi er.

Det er ikke det du spiser i to uker på ferie som er tellende for vektnedgang, men de 50 andre ukene i året. Der å holde seg innen normal bmi er viktig for helsa, men det er også viktig å nyte. En gylden middelvei.

Cashewnøtter har de forsåvidt også i Mexico, så hun kunne spart seg litt bagasje der. 

Trur du misforsto litt, dei kjøpte to forskjellige retter så delte dei slik at dei fikk smake på begge. Nina hadde en tacolefse rett, som dei også delte. (Nei eg meine ikkje den som mannen hadde). 

Viss du ser på med kritiske øyne vil alt i livet hennes være kritisk for deg, for meg så tenker eg at eg syns Nina er en modig dame som står støtt og drite i hvordan kritikere oppfatter henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringrokk skrev (22 minutter siden):

Trur du misforsto litt, dei kjøpte to forskjellige retter så delte dei slik at dei fikk smake på begge. Nina hadde en tacolefse rett, som dei også delte. (Nei eg meine ikkje den som mannen hadde). 

Viss du ser på med kritiske øyne vil alt i livet hennes være kritisk for deg, for meg så tenker eg at eg syns Nina er en modig dame som står støtt og drite i hvordan kritikere oppfatter henne. 

Hvis du leser tidligere innlegg her i tråden fra meg så er jeg definitivt ikke bare negativ mot Nina og ser på alt med kritiker-briller på. Tvert i mot.

Samtidig er det enkelte ting jeg ikke synes er innafor, og da skriver jeg også hva jeg mener om det. Som feks å involvere tenåringsdatteren i sitt slankeprosjekt, filme og publisere ett ukjent, lite barn (som tydelig ble brydd og ubekvem), at hun mener hun må drive «voksenopplæring» til følgere som har en annen mening og oppfatning enn henne.

Ingen kan og vet alt, ingen er perfekte. Det som Nina synes er korrekte meninger/adferd/avgjørelser er nødvendigvis ikke det, ergo kan hun spare seg for «voksenopplæringen» Nina liker ikke å bli belært av andre, så kanskje hun kunne tenkt over at det også gjelder andre veien.

Det at man skal være ytterst forsiktig å ha åpent fokus på vektnedgang, kalorier og antall kilo ned når man har barn gjelder ikke bare Nina, men alle. Dette er noe som advares mot da der er lite som skal til før man utvikler en spiseforstyrrelse når man er i en sårbar alder eller fase. Eller hos følgere som er tidligere spiseforstyrret 

Jeg har skrytt mye av Nina og synes hun er et raust menneske som utretter mye bra, men der må være lov å også komme med ting man reagerer på uten å bli beskyldt for å bare lete etter kritikk 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (10 timer siden):

De har to hus å selge på til sammen 20 mill. så økonomisk bør det gå greit sånn sett. 

De? Det er vel Kristin som har tjent pengene i det forholdet, og de var ikke gift. Så ingen automatikk i at han eier halvparten. I tillegg har han nok investert egne penger i baren sin. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten hennes består visstnok av en porsjonspose med cashewnøtter. Ikke den sunneste frokosten, og en så liten mengde kan umulig holde henne mett fram til lunsj?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...