Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Anbefalte innlegg

Skrevet
captiva skrev (2 timer siden):

Ble litt uvel av hvordan hun gjorde narr av at mannen hadde kjøpt så mye smågodt. Og samtidig viste frem sin lille skål, for å vise hvor flink hun er. 
Dama er snart 60(?) og syklig opptatt av vekt, størrelser på klær og av hvor «sunn « hun er. 
Da de var på ferie la jeg merke til at hun måtte fortelle at hun og datteren delte en porsjon, for porsjonene var så sykt store og det var altfor mye mat for henne.  Ikke akkurat et sunt forbilde for datteren. 

Også veldig viktig for henne å nevne at datteren arver klærne hennes som har blitt for store. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Birdo skrev (17 timer siden):

Også veldig viktig for henne å nevne at datteren arver klærne hennes som har blitt for store. 

lurer på om datteren er stolt av moren når de er på IKEA med medbrakt ketchup og spiser monte FRANK 🥴

skruf skrev (På 5.4.2025 den 22.06):

Pluss datteren betaler 5000kr hver måned for å bo på pikerommet sitt; husleie ble innkrevd da hun fylte 18 og fikk uføretrygd.

Nina forsvarer det med at den voksne sønnen, som er i jobb (og ikke har et syndrom som gir uføretrygd ved myndighetsalder) også betaler husleie for ei leilighet Nina og mannen eier.

Merk; jeg synes det er ok at studerende barn med inntekt betaler en sum for å bo hjemme, men jeg synes 5000kr i måneden er i overkant mye. Av ei uføretrygd (som datteren også betaler skatt av) Det er heller ikke billig å ha egen hest og hund. 

Her gikk det litt fort eller sent i svingene ! Får ikke redigert 🙄

Endret av JojoMoyes
  • Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (På 6.4.2025 den 12.29):

Ja selvsagt kan vi ha meninger om det. Men det er jo ikke nødvendig å diskutere ihjel hvordan du og jeg og naboen gjør ting. Det ene er ikke mer riktig enn det andre. Det er ikke urovekkende å la ett voksent barn med høy inntekt betale for seg hjemme. 

Høy inntekt ? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (På 6.4.2025 den 13.29):

Ja selvsagt kan vi ha meninger om det. Men det er jo ikke nødvendig å diskutere ihjel hvordan du og jeg og naboen gjør ting. Det ene er ikke mer riktig enn det andre. Det er ikke urovekkende å la ett voksent barn med høy inntekt betale for seg hjemme. 

Hun er og vil alltid være ufør, og nei da har man ikke høy inntekt. Hadde N og BE vært avhengig av de 5000 for å beholde huset etc hadde jeg skjønt det. Men de pengene brukes på sukkerfritt snop, klær, sko, nips og naps. Er det noe det overfylte huset der ikke trenger mer av er det det! Sløse med datterens trygd og handlemani spør du meg! 

Endret av Doffenhardaua
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
Doffenhardaua skrev (1 time siden):

Hun er og vil alltid være ufør, og nei da har man ikke høy inntekt. Hadde N og BE vært avhengig av de 5000 for å beholde huset etc hadde jeg skjønt det. Men de pengene brukes på sukkerfritt snop, klær, sko, nips og naps. Er det noe det overfylte huset der ikke trenger mer av er det det! Sløse med datterens trygd og handlemani spør du meg! 

Enig. De er godt voksne mennesker som garantert ikke har lån på rekkehuset de har bodd i 30 år ca. Og en reise til Disney world 4stk tja 150.000 kanskje. Spesielt at den uføre datteren betaler 5000 for å bo på pikeromnet ja...

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
M.H85 skrev (8 timer siden):

Enig. De er godt voksne mennesker som garantert ikke har lån på rekkehuset de har bodd i 30 år ca. Og en reise til Disney world 4stk tja 150.000 kanskje. Spesielt at den uføre datteren betaler 5000 for å bo på pikeromnet ja...

Det ble tatt nytt pantedokument på 4 mill på rekkehuset i 2020..

Minns jeg leste noe om at hun hadde klaget på at hun mistet en del penger etter datteren ble 18, så kanskje derfor hun må betale penger for å bo hjemme? At de ikke har klart å nedjustert forbruket. Kan godt ha vært både barnetrygd, grunn- og hjelpestønad inni bildet. Bare spekulasjon selvsagt.

• Liker 4
Skrevet

4 mill? Må ha investert i annen bolig eller noe, da? 

Synes de har råd til mye dill og dall. Det er ikke bare poeng de reiser for heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Doffenhardaua skrev (12 timer siden):

Til å bo hjemme og ikke ha noe utgifter så har hun høy inntekt, jo. Jeg vet ikke hva man får, men hvertfall 20.000? Det er mye penger å ha til fjas og morro

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Birdo skrev (På 7.4.2025 den 2.19):

Gjør hun??? Fy F, så ille, det har jeg ikke fått med meg. 
Hun er sykelig opptatt av vekt og sukkerfritt. Stakkars datteren som lever oppi dette og ikke har lov til å ha så mange egne meninger ang mat. 

• Liker 3
Skrevet
Palmemor skrev (52 minutter siden):

Til å bo hjemme og ikke ha noe utgifter så har hun høy inntekt, jo. Jeg vet ikke hva man får, men hvertfall 20.000? Det er mye penger å ha til fjas og morro

Hun skal da vel ikke bo hjemme resten av livet? Ufør blir man aldri rik av. Da er det mye bedre å heller spare de 5000 for henne til den dagen hun flytter hjemmefra. Den dagen hun flytter er 20000(?) jammen meg ikke mye!
Morsomt skrevet «fjas og moro» - hva er det N bruker de 5000 på da…? 

• Liker 6
Skrevet
Doffenhardaua skrev (49 minutter siden):

Hun skal da vel ikke bo hjemme resten av livet? Ufør blir man aldri rik av. Da er det mye bedre å heller spare de 5000 for henne til den dagen hun flytter hjemmefra. Den dagen hun flytter er 20000(?) jammen meg ikke mye!

Jeg vet ikke hvor mye penger hun får i mnd. 20.000 var bare ett tall, som hvertfall er minimum. 

Jeg vet ikke hva N bruker de pengene på, men når mine barn bor hjemme og tjener penger så må de og betale for seg. Og hva jeg bruker de pengene på er det ingen som har noe med. Det ER ikke uvanlig å ta betalt av hjemmeboende voksne barn. Det er poenget mitt.

• Liker 4
Skrevet
M.H85 skrev (14 timer siden):

Rekkehuset er belånt til pipa. Hun har sagt at de har refinansiert flere ganger for å makse ut boliglånet, de er kanskje godt voksne mennesker men de har levd med et vilt overforbruk i alle år. Både hun og mannen er forferdelige til å sløse og lever mest på kreditt. Med det sagt så er det verste med at de tar 5000 kr i mnd fra datteren at det er deres eget kontrollbehov som gjør at de ØNSKER å ha henne boende hjemme, for det første, og for det andre så går hun fortsatt på vgs og dermed har de fortsatt forsørgerplikt. Tviler (for å si det mildt) på at de 5000 blir satt i sparing til datteren med det forbruket de to har…

• Liker 1
  • Nyttig 11
Skrevet
EllaSays skrev (6 timer siden):

4 mill? Må ha investert i annen bolig eller noe, da? 

Synes de har råd til mye dill og dall. Det er ikke bare poeng de reiser for heller. 

Mener de kjøpte en leilighet for noen år siden. 

• Liker 2
Skrevet
Janne1975 skrev (1 time siden):

Rekkehuset er belånt til pipa. Hun har sagt at de har refinansiert flere ganger for å makse ut boliglånet, de er kanskje godt voksne mennesker men de har levd med et vilt overforbruk i alle år. Både hun og mannen er forferdelige til å sløse og lever mest på kreditt. Med det sagt så er det verste med at de tar 5000 kr i mnd fra datteren at det er deres eget kontrollbehov som gjør at de ØNSKER å ha henne boende hjemme, for det første, og for det andre så går hun fortsatt på vgs og dermed har de fortsatt forsørgerplikt. Tviler (for å si det mildt) på at de 5000 blir satt i sparing til datteren med det forbruket de to har…

Hjelp...ok😱

• Liker 1
Skrevet (endret)
Doffenhardaua skrev (5 timer siden):

Enig med deg men så kjenner jeg ikke folk som tar betalt av barna heller når de går på videregående, da har man forsørger plikt 

Endret av Orly
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Janne1975 skrev (2 timer siden):

Trodde mannen tjente godt i offshore jeg...

• Liker 1
Skrevet
firetoen skrev (2 timer siden):

Mener de kjøpte en leilighet for noen år siden. 

Leiligheten har de hatt ihvertfall siden Dennis var 16, da flyttet han inn i den.

• Liker 1
Skrevet
M.H85 skrev (12 minutter siden):

Offshore-jobben mistet han da oljekrakket kom, han møtte da kronprinsen på NRK som representant for en av de mange som mistet jobbene sine i Stavanger. Han jobber i fagforening nå. Tjener sikkert godt, men fytti for et forbruk på de to. Forsvarer business class-turer med opptjente poeng på svindyre kredittkort (minimum handle for 150k kr så vips har man «gratis» poeng..) Å kalle det girl math er en fornærmelse mot jenter, men det er de begge jækla gode på

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (28 minutter siden):

Det ligger en artikkel på Stavanger Aftenblad som heter Poppe fikk møte kronprinsen, får ikke til å legge inn link av en eller annen grunn. Men det var etter at han mistet offshorejobben i 2016.

artikkelen er ikke bak betalingsmur.

Endret av Janne1975
  • Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (7 timer siden):

Jeg vet ikke hvor mye penger hun får i mnd. 20.000 var bare ett tall, som hvertfall er minimum. 

Jeg vet ikke hva N bruker de pengene på, men når mine barn bor hjemme og tjener penger så må de og betale for seg. Og hva jeg bruker de pengene på er det ingen som har noe med. Det ER ikke uvanlig å ta betalt av hjemmeboende voksne barn. Det er poenget mitt.

Hvis du titter innom N en gang iblant så får du med deg hva de pengene går til. Kommer pakker i posten omtrent hver dag, senest i går og i dag. Sukkerfritt snop, klær, sko, nips og naps. I tillegg til shopping. 

Er barna dine uføre resten av livet da? (Ikke det at jeg har noe med det da). Jeg vet ikke hva utbetalingen hennes er hver måned men jeg kjenner folk som er uføre. Man blir ikke rik. Det er poenget mitt. 

• Liker 5
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...