Gå til innhold

Nina Sprell Levende

garfunkel

Anbefalte innlegg

loffen skrev (28 minutter siden):

Hva kalte hu pølsa? Monte Frank? :klo: Er det ikke sånn fransk hotdog?

Aldri hørt det andre navnet. 

Ja det heter vel det men uttales vel ikke Frank ! Det er uansett 1 pølse inni en loffaktig/brød dings og veldig sært å ha med egen ketchup til det . Skal hun ha med egen ketchup på ferien og kanskje ? Uff orker ikke tenke på hvor mye mer enn ketchup hun må ha med når jeg tenker meg om 🙈😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JojoMoyes skrev (49 minutter siden):

Ja det heter vel det men uttales vel ikke Frank ! Det er uansett 1 pølse inni en loffaktig/brød dings og veldig sært å ha med egen ketchup til det . Skal hun ha med egen ketchup på ferien og kanskje ? Uff orker ikke tenke på hvor mye mer enn ketchup hun må ha med når jeg tenker meg om 🙈😂

Ja, skjønner ikke hvor Monte kommer fra, jeg da. Har googlet en evighet. :ler: Må gjøre noe annet med denne dagen kjenner jeg. 

Haha, det blir mye ketchup! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Hun hadde med en halv koffert med de pop-chipsene fra Tights sist de var i Mexico så der har du svaret.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (22 minutter siden):

Hun hadde med en halv koffert med de pop-chipsene fra Tights sist de var i Mexico så der har du svaret.

Skulle jo ikke forundre meg det dugg .. hakke galen hun der …og hun får gubben til å danse etter pipen sin og … lurer på om han egentlig liker snekkerbukser ? 🤦🏼‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (5 timer siden):

Hun er sånn slem med et smil. Skikkelig ubehagelig. Bryr seg kun om seg og sitt. 

Når du sier slem med et smil så ser jeg henne for meg med det sleipe smilet. Skjønner 100% hva du mener.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (6 timer siden):

Når du sier slem med et smil så ser jeg henne for meg med det sleipe smilet. Skjønner 100% hva du mener.

Saaant...🤡🙈

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun var klar over hvor datteren og kjæresten skulle på date så kunne hun sagt fra til venninnene sine om å velge en annen restaurant sånn at datteren og kjæresten fikk ha kvelden for seg selv uten moren og mors venninner ved nabobordet…..hun sa jo at hun visste at de skulle på samme restaurant men valgte å ikke si noe til datteren… Hun kunne i det minste gitt datteren en heads up sånn at hun og kjæresten hadde hatt mulighet til å velge seg en annen restaurant; er jo flust av restauranter i Stavanger 

Datteren virket oppgitt da Nina kom anstigende og syntes tydeligvis at det var såååå morsomt at de havnet på bord rett ved datteren; men så mild og snill som datteren er så sa hun ingenting. Kjæresten virket direkte brydd da hun filmet han ( Nina spurte vel heller ikke om det var i orden for han at hun la ut film av han på sin offentlige snapkanal…)

Heldigvis så skulle Nina og venninnene videre på kino, så forhåpentligvis satt de ikke i flere timer på restauranten sånn at datteren og kjæresten fikk resten av daten i fred uten moren og den skrålende venninnegjengen rett ved siden av.

Stakkars jente. Og stakkars mulig blivende svigersønn (men han lærer seg vel fort at der i gården så er det Nina som styrer..)

Datteren er myndig, og selv om hun har et syndrom som gjorde at hun fikk innvilget uføretrygd da hun ble 18, så virker hun oppegående og selvstendig; har førerkort for sånn liten mopedbil, tar ansvar for skole, ansvar for hesten sin og er i stallen, har en hund hun tar ansvar for + passer morens hund, betaler 5000kr for å bo hjemme (så hun lærer seg å disponere egen økonomi), har en helt normal kjæreste, har cosplay som hobby/interesse og er kreativ og syr selv utrolig fine kostymer, og drar på cosplay- events alene uten foreldrene, har en venninnegjeng: så til tross for at hun har et syndrom så virker hun som en helt vanlig oppegående 18-åring. Håper hun etterhvert finner sin egen plass og bo og får leve sitt eget liv.

Nina har valgt å være helt åpen om at datteren har Sotos syndrom, datteren er myndig og figurerer mye i morens kanaler: derfor velger jeg å ta med at datteren har et syndrom for å få frem at hun lever et helt vanlig tenåringsliv, og hun fremstår mye mere selvstendig enn andre på samme alder

Link til Ninas blogginnlegg om Sotos syndrom (linken ligger ute på Frambo, et senter for sjeldne diagnoser, sin hjemmeside)

https://ninasprelllevende.blogg.no/1377847443_vi_valgte__vre_pne.html

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua skal til USA med 7 kofferter som de skal fylle opp med drit, bare å gjøre seg klar for sinnsyke mengder shopping av unødvendig ræl! Hvem bryr seg vel om miljøet…..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjemmes på vegne av henne og mannen. 7 kofferter er helt sykt. 

Siden jeg ikke orker ha lyd på når jeg trykker meg igjennom snap og derfor nok går glipp av en del så er jeg på tynn is nå. Men skjønte jeg det riktig når jeg oppfattet at den blå damen forsvarte handel av produkter produsert ved fabrikker som benytter seg av barnearbeid fordi hun hadde sett en dokumentar eller noe der de fortalte at alternativet for disse barna var prostitusjon? 

(Jeg går ikke inn på argumentering hit eller dit i tilfelle jeg har misforstått det jeg tror hun sa. Men om det er tilfelle så er jeg sjokkert over refleksjonsnivået.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 2.3.2025 den 15.41):

Når hun var klar over hvor datteren og kjæresten skulle på date så kunne hun sagt fra til venninnene sine om å velge en annen restaurant sånn at datteren og kjæresten fikk ha kvelden for seg selv uten moren og mors venninner ved nabobordet…..hun sa jo at hun visste at de skulle på samme restaurant men valgte å ikke si noe til datteren… Hun kunne i det minste gitt datteren en heads up sånn at hun og kjæresten hadde hatt mulighet til å velge seg en annen restaurant; er jo flust av restauranter i Stavanger 

Datteren virket oppgitt da Nina kom anstigende og syntes tydeligvis at det var såååå morsomt at de havnet på bord rett ved datteren; men så mild og snill som datteren er så sa hun ingenting. Kjæresten virket direkte brydd da hun filmet han ( Nina spurte vel heller ikke om det var i orden for han at hun la ut film av han på sin offentlige snapkanal…)

Heldigvis så skulle Nina og venninnene videre på kino, så forhåpentligvis satt de ikke i flere timer på restauranten sånn at datteren og kjæresten fikk resten av daten i fred uten moren og den skrålende venninnegjengen rett ved siden av.

Stakkars jente. Og stakkars mulig blivende svigersønn (men han lærer seg vel fort at der i gården så er det Nina som styrer..)

Datteren er myndig, og selv om hun har et syndrom som gjorde at hun fikk innvilget uføretrygd da hun ble 18, så virker hun oppegående og selvstendig; har førerkort for sånn liten mopedbil, tar ansvar for skole, ansvar for hesten sin og er i stallen, har en hund hun tar ansvar for + passer morens hund, betaler 5000kr for å bo hjemme (så hun lærer seg å disponere egen økonomi), har en helt normal kjæreste, har cosplay som hobby/interesse og er kreativ og syr selv utrolig fine kostymer, og drar på cosplay- events alene uten foreldrene, har en venninnegjeng: så til tross for at hun har et syndrom så virker hun som en helt vanlig oppegående 18-åring. Håper hun etterhvert finner sin egen plass og bo og får leve sitt eget liv.

Nina har valgt å være helt åpen om at datteren har Sotos syndrom, datteren er myndig og figurerer mye i morens kanaler: derfor velger jeg å ta med at datteren har et syndrom for å få frem at hun lever et helt vanlig tenåringsliv, og hun fremstår mye mere selvstendig enn andre på samme alder

Link til Ninas blogginnlegg om Sotos syndrom (linken ligger ute på Frambo, et senter for sjeldne diagnoser, sin hjemmeside)

https://ninasprelllevende.blogg.no/1377847443_vi_valgte__vre_pne.html

Enig!

Mille er forøvrig 19, fyller 20 i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det endelig lørdag og tid for overspising og dumping igjen? 🥳

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnanna15 skrev (8 minutter siden):

Er det endelig lørdag og tid for overspising og dumping igjen? 🥳

Ja hun har vel gått nesten halvparten av de turene sine på møllen 🙈😂Rekk opp hånden de som forstod vitsen med 14 turer ? Eller de som tror hun kommer til å bruke den etter ferien 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange avlyser USA turen sin nå, men BE med sin fagforeningsbakgrunn og rettferdighetssans, reiser!!! Tør sikkert ikke noe annet pga Nina🥴Har sikkert en god forklaring😁

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornett skrev (8 timer siden):

Mange avlyser USA turen sin nå, men BE med sin fagforeningsbakgrunn og rettferdighetssans, reiser!!! Tør sikkert ikke noe annet pga Nina🥴Har sikkert en god forklaring😁

Hun fikk jo spm her om dagen, om akkurat dette. Siden hun har pekt finger på de som reiser til Dubai - men det kunne visst ikke sammenlignes. I usa jobbet det jo vanlige folk som ikke måtte lide fordi de som styrer er gale i hodet. Hun sa BE hadde sagt det ikke ble Wall-mart når de var der fordi de har så sykt dårlige arbeidsvilkår, men da hadde hun satt ned foten å sagt at det skulle handles der ja. Kunne jo ikke straffe de ansatte🙃

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (53 minutter siden):

Hun fikk jo spm her om dagen, om akkurat dette. Siden hun har pekt finger på de som reiser til Dubai - men det kunne visst ikke sammenlignes. I usa jobbet det jo vanlige folk som ikke måtte lide fordi de som styrer er gale i hodet. Hun sa BE hadde sagt det ikke ble Wall-mart når de var der fordi de har så sykt dårlige arbeidsvilkår, men da hadde hun satt ned foten å sagt at det skulle handles der ja. Kunne jo ikke straffe de ansatte🙃

Hun handler med glede varer som er produsert av barn fordi barnearbeid er bedre enn prostitusjon, så det er klart hun støtter Walmart også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (11 timer siden):

Hun handler med glede varer som er produsert av barn fordi barnearbeid er bedre enn prostitusjon, så det er klart hun støtter Walmart også. 

Hun er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffa🙈

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det USA de er på vei til nå? Reiser hele familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (44 minutter siden):

Er det USA de er på vei til nå?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen syk? Ikke fulgt med på noen mnd nå, han ser tynnere og sliten ut i fjeset ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garfunkel skrev (1 time siden):

Er mannen syk? Ikke fulgt med på noen mnd nå, han ser tynnere og sliten ut i fjeset ?

Ikke syk som er kommet frem på hennes snap , men jeg hadde blitt sliten av å leve med den spesielle damen der gitt 🙈😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...