malifika Skrevet 26. januar #821 Del Skrevet 26. januar Andrea59 skrev (16 minutter siden): I så fall er det klønete formulert i spleisen…rart å få det til å høres ut som han har vært dummere/mer uforsiktig enn det som er riktig…. Og, jo - europeisk helsetrygdekort/eøs-regler gjør jo at man får nødvendig medisinsk behandling i eu/eøs-landene…? Det er utenfor eu at det er helt krise å ikke ha forsikring. Ja, det er sant. Burde vært skrevet på en bedre måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 26. januar #822 Del Skrevet 26. januar malifika skrev (24 minutter siden): Ja, det er sant. Burde vært skrevet på en bedre måte. Mulig han hadde en helt vanlig forsikring, men ikke utvidet den i lengde. Han hadde jo tenkt å være i Spania over vinteren, sannsynligvis vært der et par måneder allerede. Men, sykehusopphold får man uansett som eøs-medlem - med mindre man er utmeldt av folketrygden, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 26. januar #823 Del Skrevet 26. januar malifika skrev (10 timer siden): Dette stemmer ikke! Hvis du blir syk i utlandet så dekker reiseforsikringen din behandlingen din der du er. Og så lenge den er tilfredsstillende og etter boka så er det INGEN forsikringselskap som dekker hjemreise for deg med både leger og ambulanse fly hjem, bare fordi du vil hjem. Det skal fryktelig mye til. Mange tror det er så enkelt at alt ordner seg bare du har forsikring, men det er det altså ikke. Jeg har selv trodd det og stod der med ganske lang nese da jeg ble syk i utlandet, og smertelig fikk erfare at min toppforsikring fra fremtind nektet å hjelpe meg å komme hjem. De betalte dog alt jeg trengte av hjelp og behandling i det landet jeg var. Mulig man kan betale seg til noen ekstra forsikringer for å bli hentet med fullt lege team og fly, men dette er ikke vanlig og noe de færreste tenker på. Når det kommer til denne mannen som heter kenneth og som jeg forøvrig kjenner litt til, så handler det ikke om mangel på forsikring. Da dette skjedde I spania og han er forsikret gjennom europeiske. Han har derfor fått alt av behandling, hjelp, medisiner og oppfølging han har trengt der nede. Men, når du blir rammet av hjerneslag så ønsker du deg hjem til familien og tryggheten du er vant med, det tror jeg gjelder oss alle, og dette kan faktisk skje den beste. At man må belage seg på å ta opp noe lån på huset sitt, selge bilen sin eller noe sånn for å finansiere regningen, det kan jeg være enig i. Men, at han har vært en uansvarlig slubbert som bare har reist på lykke og fromme uten å tenke på å forsikre seg er direkte usant! Støtter andre at det eventuelt er dårlig formulert på spleis , men når jeg har lest gjennom vilkår til reiseforsikringen min så dekker de hjemreise inntil et gitt beløp (pleier å være rundt 200.250k) varierer selfølgelig fra selskap til selskap osv Og hvis jeg husker riktig har også Nina lagt vekt på at han ikke hadde reiseforsikring derfor ble regningen så høy? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 26. januar #824 Del Skrevet 26. januar **Marshmallow** skrev (21 minutter siden): Støtter andre at det eventuelt er dårlig formulert på spleis , men når jeg har lest gjennom vilkår til reiseforsikringen min så dekker de hjemreise inntil et gitt beløp (pleier å være rundt 200.250k) varierer selfølgelig fra selskap til selskap osv Og hvis jeg husker riktig har også Nina lagt vekt på at han ikke hadde reiseforsikring derfor ble regningen så høy? Jeg har reiseforsikring fra fremtind, den som har vunnet best i test. Jeg ble syk på ferie i utlandet (ikke i eu) og jeg fikk ikke dekket hjemreise. Jeg gikk igjennom alle forsikringspapirene med lupe både forlengs og baklengs og leste ALT som stod med små bokstaver, fordi det der også står skrevet at de dekker hjemreise ved sykdom. MEN, alle forsikringsselskap har sine smutthull og regler som de ikke opplyser om og som tolkes ved skjønn. Den eneste grunnen til at et forsikringsselskap dekker hjemreise ved sykdom er hvis du ikke får tilfredsstillende behandling i det landet du er i eller hvis det er farlig for deg å befinne deg i det landet du er i med den sykdommen du har. Hvis du f.eks reiser til Peru for å gå inka trail, så snubler du ut av flyet og brekker foten når du lander, så vil forsikringen din dekke behandling for din brukne fot. Men, at hele ferieturen din ble ødelagt pga at du brakk foten er ikke forsikringsselskapet sitt problem, da det ikke er farlig å sitte på et hotellrom med brukket fot i 2 uker. Samme hvis du får et hjerteinfarkt, så lenge du får den samme medisinske behandlingen på sykehuset i utlandet som hjemme, så har forsikringsselskapet ikke noe ansvar for å hjelpe deg hjem, at du er redd og vil hjem til det trygge, det driter forsikringsselskapene langt i så lenge du får forsvarlig behandling. Mange tror som sagt at så lenge man har forsikring så kan man bare reise hjem på reiseforsikringens regning så fort man blir syk, men dette stemmer altså ikke! Men, folk forstår ikke det før det opplever det selv, jeg har som sagt stått midt i det! Husk at forsikringsselskap ikke er til for oss, de er en business som skal tjene penger! I denne situasjonen til Kenneth så er regningen såpass høy fordi han har fått hjerneslag og derfor ikke kan reise hjem med vanlig fly. Han måtte ha en privat luftambulanse med fult legeteam og sånt koster penger. Og igjen, dette er ikke noe en vanlig reiseforsikring ville ha dekket. Han har ikke noe regning på behandlingen han fikk på sykehuset i Spania, da dette er dekket gjennom europeiske. Mulig han ikke har hatt noe annen forsikring og at det er derfor Nina har skrevet som hun har gjort men, i dette tilfelle så spiller det altså ingen rolle, for ingen forsikringselskap ville ha dekket den hjemreisen hans uansett, da han fikk behandling på spansk sykehus. Og Spania er ansett for å ha tilfredsstillende legehjelp. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 26. januar #825 Del Skrevet 26. januar malifika skrev (27 minutter siden): Jeg har reiseforsikring fra fremtind, den som har vunnet best i test. Jeg ble syk på ferie i utlandet (ikke i eu) og jeg fikk ikke dekket hjemreise. Jeg gikk igjennom alle forsikringspapirene med lupe både forlengs og baklengs og leste ALT som stod med små bokstaver, fordi det der også står skrevet at de dekker hjemreise ved sykdom. MEN, alle forsikringsselskap har sine smutthull og regler som de ikke opplyser om og som tolkes ved skjønn. Den eneste grunnen til at et forsikringsselskap dekker hjemreise ved sykdom er hvis du ikke får tilfredsstillende behandling i det landet du er i eller hvis det er farlig for deg å befinne deg i det landet du er i med den sykdommen du har. Hvis du f.eks reiser til Peru for å gå inka trail, så snubler du ut av flyet og brekker foten når du lander, så vil forsikringen din dekke behandling for din brukne fot. Men, at hele ferieturen din ble ødelagt pga at du brakk foten er ikke forsikringsselskapet sitt problem, da det ikke er farlig å sitte på et hotellrom med brukket fot i 2 uker. Samme hvis du får et hjerteinfarkt, så lenge du får den samme medisinske behandlingen på sykehuset i utlandet som hjemme, så har forsikringsselskapet ikke noe ansvar for å hjelpe deg hjem, at du er redd og vil hjem til det trygge, det driter forsikringsselskapene langt i så lenge du får forsvarlig behandling. Mange tror som sagt at så lenge man har forsikring så kan man bare reise hjem på reiseforsikringens regning så fort man blir syk, men dette stemmer altså ikke! Men, folk forstår ikke det før det opplever det selv, jeg har som sagt stått midt i det! Husk at forsikringsselskap ikke er til for oss, de er en business som skal tjene penger! I denne situasjonen til Kenneth så er regningen såpass høy fordi han har fått hjerneslag og derfor ikke kan reise hjem med vanlig fly. Han måtte ha en privat luftambulanse med fult legeteam og sånt koster penger. Og igjen, dette er ikke noe en vanlig reiseforsikring ville ha dekket. Han har ikke noe regning på behandlingen han fikk på sykehuset i Spania, da dette er dekket gjennom europeiske. Mulig han ikke har hatt noe annen forsikring og at det er derfor Nina har skrevet som hun har gjort men, i dette tilfelle så spiller det altså ingen rolle, for ingen forsikringselskap ville ha dekket den hjemreisen hans uansett, da han fikk behandling på spansk sykehus. Og Spania er ansett for å ha tilfredsstillende legehjelp. Selvsagt får man ikke dekket hjemreise bare fordi man har mest lyst til å komme hjem - da ville nok forsikring ha vært veldig dyrt…og hvis det først skal være noen kriterier for hjemsendelse må det jo være fordi man ikke får tilfredsstillende behandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 26. januar #826 Del Skrevet 26. januar Andrea59 skrev (2 timer siden): Selvsagt får man ikke dekket hjemreise bare fordi man har mest lyst til å komme hjem - da ville nok forsikring ha vært veldig dyrt…og hvis det først skal være noen kriterier for hjemsendelse må det jo være fordi man ikke får tilfredsstillende behandling. Nettopp! Og i dette tilfellet som Nina har skrevet om her, så er det akkurat det som er saken! Han ville hjem til trygge Norge pga at han ikke ville ligge med hjerneslag i Spania. Så ergo laget de en spleis for å få han hjem. Det har ingen ting med manglende forsikring å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 26. januar #827 Del Skrevet 26. januar malifika skrev (3 minutter siden): Nettopp! Og i dette tilfellet som Nina har skrevet om her, så er det akkurat det som er saken! Han ville hjem til trygge Norge pga at han ikke ville ligge med hjerneslag i Spania. Så ergo laget de en spleis for å få han hjem. Det har ingen ting med manglende forsikring å gjøre. Det blir liksom bare fremstilt som det er heeelt krise synes jeg. Veldig mange spleiser jeg ville prioritert foran denne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 26. januar #828 Del Skrevet 26. januar Andrea59 skrev (Akkurat nå): Det blir liksom bare fremstilt som det er heeelt krise synes jeg. Veldig mange spleiser jeg ville prioritert foran denne. Ja, det er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 26. januar #829 Del Skrevet 26. januar (endret) Feil Endret 26. januar av Palmemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 26. januar #830 Del Skrevet 26. januar Palmemor skrev (49 minutter siden): Hvis han sover i pappatiden, hva da? ??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 26. januar #831 Del Skrevet 26. januar Lunabelle skrev (16 minutter siden): ??? Herlig. Helt feil tråd🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 27. januar #832 Del Skrevet 27. januar (endret) En reiseforsikring dekker jo hjemreise om det er det du har behov for, som en del av behandlingen, eller om du må hjem for å kontinuere behandlingen. Og da dekkes ambulansefly hvis du trenger det. Om du kan stabiliseres og starte behandlingen der du er, og bli så frisk at du tåler «vanlig» flyreise hjem, så ordner jo forsikringen nye billetter, evt et sete på business om det er nødvendig for å sikre deg på reisen. Europeisk helsetrygdkort er IKKE forsikring! Det sikrer at du får behandling tilsvarende det lokalbefolkningen ville fått i gitt situasjon. Utgifter utover det må du stå for selv. Det er vel slik det er i tilfellet over. Endret 27. januar av reiseglad 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julemarsipan Skrevet 27. januar #833 Del Skrevet 27. januar Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 28. januar #834 Del Skrevet 28. januar Julemarsipan skrev (8 timer siden): Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? Ikke fått med meg den historien. Hva dreier det seg om? Skal de renovere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pakini Skrevet 28. januar #835 Del Skrevet 28. januar Julemarsipan skrev (9 timer siden): Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? 97.000? Tjener BE så godt som hovedtillitsmann? Vet hun er uføretrygdet. Men likevel en stor sum 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 28. januar #836 Del Skrevet 28. januar Julemarsipan skrev (9 timer siden): Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? Nå snakker du nok om en annen Nina aka du er i feil tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradisetmitt Skrevet 28. januar #837 Del Skrevet 28. januar Julemarsipan skrev (11 timer siden): Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? Tror dette er den andre Nina, hun som er mamma til 7, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 28. januar #838 Del Skrevet 28. januar Julemarsipan skrev (14 timer siden): Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? Det er ikke samme Nina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julemarsipan Skrevet 28. januar #839 Del Skrevet 28. januar Ååh beklager , det er ikke lett å holde oversikt 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 28. januar #840 Del Skrevet 28. januar Julemarsipan skrev (21 timer siden): Skjønner hun er lei seg idag for avslag på søknad fra husbanken.. men altså, de eier eget hus, har 97.000 inn på konto hver mnd.. trodde husbanken var for vanskeligstilte? Feil tråd, du må nok inn på tråden som heter Idebank for småbarnsforeldre 😊Det er rett Nina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå