Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

skruf skrev (3 timer siden):

Det er ikke om det er lettvint eller ikke som er poenget, men mengden

Nina bruker sin slanke 17-åring som slankepartner for å holde på motivasjonen sånn at hun selv ikke ramler av slankevogna

Søsteren min har drevet med hest, og det er mye tung fysisk jobb. Skole først, deretter i stallen hele dagen. Da er faktisk ikke to skiver med eggerøre laget av 1/2 pakke smårettskinke+4 egg delt på to nok.

Det Nina driver med nå er ikke bra. Hun presser seg til å gå turer på 10 000 skritt hver dag (for et friskt menneske så er det ikke mye, men Nina er ufør pga sykdom) 10 000 skritt hver dag+veldig lavt kaloriinntak (tror det var 900kcal) er ikke bra. Noe kroppen til Nina gir kraftige signaler om ift de frostanfallene hun får etter tur.

Og dette er som følge av at hun skeiet ut og spiste som vanlige folk da hun og mannen var på langweekend. Så nå skal hun kompensere for den turen da hun inntok flere kalorier

Hun kunne fint ha droppet den sukkerfrie marsipansjokoladen i går og heller fylt opp krppeb med ett fullverdig middagsmåltid i stedet for eggerøre av 2 egg+litt skinke.

Hadde hun droppet den sultingen hun driver med nå, samt redusert turene til annenhver dag så hadde hun unngått frostanfall og slapp form også.

Å gå all in med mat og drikke for deretter å sulte kroppen i ei uke er ikke et sunt forhold til mat og kropp. Og det er ikke sunt for en tenåring å bli dratt inn i det 

-

Takk, det var det jeg mente. Ikke at det er dumt å ta lettvinte løsninger, det har vi alle gjort og gjør. Men datteren hennes er aktiv og ropte etter middag, som sultne ungdommer gjør. Da gjorde det inntrykk at ikke bare tok Nina mesteparten av eggerøren, men at hun mente dette var nok til datteren for «hun skal spise brød, det skal ikke jeg». Hadde datteren fått forsyne seg fritt av dobbelt så mye mat så hadde jeg ikke sagt et ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne1975 skrev (11 minutter siden):

Takk, det var det jeg mente. Ikke at det er dumt å ta lettvinte løsninger, det har vi alle gjort og gjør. Men datteren hennes er aktiv og ropte etter middag, som sultne ungdommer gjør. Da gjorde det inntrykk at ikke bare tok Nina mesteparten av eggerøren, men at hun mente dette var nok til datteren for «hun skal spise brød, det skal ikke jeg». Hadde datteren fått forsyne seg fritt av dobbelt så mye mat så hadde jeg ikke sagt et ord.

Er ikke for den måten Nina holder på, men vet dere noe om hvor sulten hun var? Vet noen om hun hadde kjøpt noe mat under tiden hun var i stallen? Hun kommer seg rundt på egen hånd. Dere "umyndiggjør" en 17 (?) åring her. Selv hadde jeg blitt mett på 2 skiver med den mengden egg og skinke. Håper egentlig dette blir slettet for barn skal ikke diskuteres, men poenget er, vi ser ikke hele bildet. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Er ikke for den måten Nina holder på, men vet dere noe om hvor sulten hun var? Vet noen om hun hadde kjøpt noe mat under tiden hun var i stallen? Hun kommer seg rundt på egen hånd. Dere "umyndiggjør" en 17 (?) åring her. Selv hadde jeg blitt mett på 2 skiver med den mengden egg og skinke. Håper egentlig dette blir slettet for barn skal ikke diskuteres, men poenget er, vi ser ikke hele bildet. 

Jeg og. Jeg hadde speilegg til middag forrige dag, 1 skive og ett egg. Og endel grønnsaker. Men jeg ble mett. Akkurat dette der er idiotisk å hakke på. Kan garantere at alle foreldre har gitt slike måltider til barna sine her og der. Jeg har selv gjort det og kommer til å fortsette med det🤷🏻‍♀️

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke heller vil spise ordentlig mat enn å spise regelrett drit og få vondt i magen 🥴 jeg spiste en hel pakke av de kokosbollene en gang, herregud for et mareritt resten av kvelden! 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (22 minutter siden):

At hun ikke heller vil spise ordentlig mat enn å spise regelrett drit og få vondt i magen 🥴 jeg spiste en hel pakke av de kokosbollene en gang, herregud for et mareritt resten av kvelden! 

Nå skal jo man ikke spise en hel pakke av de heller da...det holder med en. Hvorfor kan ikke damen få spise det hun selv vil uten at folk skal blande seg? 

Og skjønner godt at du hadde ett mareritt av en kveld...😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (30 minutter siden):

At hun ikke heller vil spise ordentlig mat enn å spise regelrett drit og få vondt i magen 🥴 jeg spiste en hel pakke av de kokosbollene en gang, herregud for et mareritt resten av kvelden! 

Hun har vel understreket mer enn en gang at det holder med 1 kokosbolle, hender hun tar 2, men da får hun vondt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hippyskippy skrev (1 time siden):

At hun ikke heller vil spise ordentlig mat enn å spise regelrett drit og få vondt i magen 🥴 jeg spiste en hel pakke av de kokosbollene en gang, herregud for et mareritt resten av kvelden! 

Det er noe man gjør én gang og ALDRI igjen!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 25.5.2023 den 9.58):

Hun spiser egentlig 1200kcal om dagen, men i en periode nå etter forrige tur de var på så har hun lagt seg på 900kcal+10000 skritt daglig (selv om hun vet at hun blir fysisk syk av så høyt aktivitetsnivå) for å kompensere for at hun skeiet ut på tur.

Hun er avhengig av å «snope» seg med sukkerfritt snop hver kveld, men siden det også inneholder kalorier så trekker hun de kaloriene fra dagens matbudsjett . Ett sånt marsipanbrød fra Tights.no inneholder ca 200kcal, ergo så spiste hun 700kcal i går.

En følger spurte om hun øker matmengden siden hun kan spise mere når hun går tur hver dag, men det gjør hun ikke. Så det hun forbrenner på tur går også på de 900kcal hun inntar. Ved å gå 10 000 skritt så forbrenner hun 3-400 kcal daglig. Så reelt får kroppen hennes 6-700kcal daglig, og det er ikke nok til å dekke basalbehovet til et sengeliggende menneske engang.

10 000 skritt forbrenner omtrent 300 til 400 kalorier

Å øke forbrenningen med 300 til 400 kalorier daglig vil med tiden gi et vekttap, hvis du ikke fra før av spiser for mye, eller øker inntaket av kalorier ved å spise mer når du begynner å være mer fysisk aktiv.2. feb. 2023

https://www.lommelegen.no/overvekt/artikkel/hvor-mye-forbrenner-man-ved-gange-og-hvor-mange-skritt-bor-man-ga/78253106

Hun driver rovdrift på egen kropp, og er åpen om det på sin offentlige kanal+sin 17-årige datter. I går var hun tydelig preget og lå under et pledd med flere lag ull på seg og frøs. Hun har heller ikke lyst å gå tur, men presser seg. Og det hun gleder seg til er det sukkerfrie marsipanbrødet.

Nina er lang og slank, hun ser flott ut. Jeg synes det er direkte vondt å se hvilken rovdrift hun utsetter kroppen sin for, og dette er definitivt ikke en sunn måte å gå ned i vekt. Når er nok nok for Nina? Kragebeina stikker ut, hun bruker som oftest medium i klær, men også noe i small. Hun låner også klær av sin slanke 17-åring. Nina er lang (178 tror jeg hun sa), og det er urealistisk å gå ned så mye mere enn hva hun har gjort til nå. Hun har mistet 26 kilo over to år, og det er bra. Det hun holder på med nå pga hun gikk noen kilo opp på ferie er ikke bra

 Vekten til et menneske er aldri 100% konstant stabil. Det er helt normalt med noen kilo opp etter en ferie eller feks etter jul og nyttår. For kvinner som enda ikke er kommet i menopause så er det også normalt med et pat kilo opp rett før mensen pga kroppen kan holde igjen vann. Dette forsvinner igjen etter mensen har vært. Og de kiloene man går opp ila ferien går av igjen når man kommer hjem og til normal hverdag. Sånne ekstremtiltak som Nina gjør nå er farlig og ikke nødvendig. Jeg frykter slankinga har gått henne til hodet og hun har fått et usunt forhold til mat og egen kropp.

 

Jeg er et friskt menneske, og 10 000 skritt på tur annenhver dag er faktisk ganske mye. Det er en tur som tar ca 2 timer, i alle fall om jeg har med hunden. 

Endret av Ebbeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hun får tommel opp fra legen om å gå 7,5km tur rett etter at hun har re-operert pannen. Bl.a pga blødningsfare  og smerter. Etter ett inngrep der man blir sydd sammen så er hvile viktig i grotiden. Såret/stingene kan også gå opp igjen er man for aktiv når de er ferske. Bør heller ikke bli fuktig, mtp svette

Sist fikk hun en kraftig hevelse, og var smertepreget, så jeg forstår ikke hvordan hun ikke skjønner det selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Elefantenirommet skrev (56 minutter siden):

Hva er det som har skjedd med pannen hennes?

Hun har operert bott/meislet bort en beinkul, arret ble ikke bra, fikk et søkk i pannen og måtte opereres på nytt 

Endret av skruf
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Altså går opp noen kilo i løpet av en helg?? Det var da voldsomt og veldig spesielt! Tungvint å holde på sånn hver helg om sommeren🙄 For å så knapt spise en kalori mandag til halve fredagen. Høres ikke spes bra ut for kroppen. Men ho VET jo best🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, hun har vært flink osv. Men jeg syns dette begynner å nærme seg en spiseforstyrrelser. Det er ikke normalt å være så opptatt av kalorier i alt hun spiser, er på grensen til manisk hvor opptatt hun er av det. Kanskje litt bedre for helsen å ikke stappe i seg alt dette sukkerfrie rælet hun trøkker i seg hele tiden. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Idag ble det unfollow på meg. At noen kritiserte hun for å filme inne i Lego house, ble dårlig mottatt. Men som vanlig så vet hun best, og bedrevitere trenger hun ikke meldinger fra…. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakini skrev (5 minutter siden):

Idag ble det unfollow på meg. At noen kritiserte hun for å filme inne i Lego house, ble dårlig mottatt. Men som vanlig så vet hun best, og bedrevitere trenger hun ikke meldinger fra…. 

Det må hun strengt tatt få vurdere selv hva hun filmer og legger ut, ingen vet navn osv  på disse menneskene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solietta skrev (27 minutter siden):

Det må hun strengt tatt få vurdere selv hva hun filmer og legger ut, ingen vet navn osv  på disse menneskene. 

Det er jeg helt enig i. Jeg reagerte ikke selv på filmingen. Men det er måten hun mottar slike meldinger på, som gjør at jeg ikke gidder. De som velger å være ‘offentlige’, må kunne tåle å få et tilsvar, uten å kalle folk for bedrevitere 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pakini skrev (6 timer siden):

Idag ble det unfollow på meg. At noen kritiserte hun for å filme inne i Lego house, ble dårlig mottatt. Men som vanlig så vet hun best, og bedrevitere trenger hun ikke meldinger fra…. 

Hun svarer alle kritikere på samme måte. Tar aldri selvkritikk, hun vel best. Alltid. Alle som prøver å stille spørsmål ved måten hun gjør ting på får til svar at hun ikke trenger «voksenopplæring».

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne1975 skrev (14 minutter siden):

Hun svarer alle kritikere på samme måte. Tar aldri selvkritikk, hun vel best. Alltid. Alle som prøver å stille spørsmål ved måten hun gjør ting på får til svar at hun ikke trenger «voksenopplæring».

Spesielt av eier/designer/ansikt uttad å svare med "😂😂"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 minutter siden):

Spesielt av eier/designer/ansikt uttad å svare med "😂😂"

Hun er vel ingen designer eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 minutt siden):

Hun er vel ingen designer eller noe. 

Feil tråd,rapporterer meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...