Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

12 hours ago, Litenoggod said:

Jeg har spiseforstyrrelse og jeg kan ikke følge med på Nina, var innom å tittet, og hun trigger veldig meg med kaloriene sine, selvom jeg har lært å møte og leve med det. Men jeg kan si at når jeg har vært pÅ mitt verste så var jeg nedi 700-800kcal om dagen, jeg trente og var i full jobb. Og når jeg endelig smakte på godteri så frosser man. Det at en godt voksen dame på over 50 år er så fokusert på slanking og har en tenåring i huset sitt er skummelt. Hadde jeg vært Nina hadde jeg vært fornøyd med det hun hadde gått ned og fokusert heller på en sunn livsstil enn å frosse i sukkerfri produkter. Spise frukt og grønt. Spis kesam med bær eller bær med vanilje enn å kjøpe godteri med mindre sukker. 

Ja, jeg tenker at det ikke er rart at hun ikke klarer å slutte med sukker når hun først begynner (hun kaller det for selvskading.. ) siden hun lever på så lavt kcal nivå i hverdagen.
Da hadde de fleste ikke klart å stoppe, alle disse tilsettings stoffene i «sukker fritt» gjør det ikke sunnere + det påvirker hjernen på samme måte som sukker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte først at å regulere inntak når man uansett er såpass inaktiv og 50+ (når man blir eldre trenger ikke kroppen like mye som når man er yngre..) men nå er jeg så lei dette evige kalorimaset at jeg måtte avfølge.

Almond moms var en stor greie på 80-90tallet så at hun fortsatt sitter fast der er jo litt trist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært (og delvis er enda) en ‘forsvarer’ av Nina, men i det siste har kcal/matfokus på kanalen tatt helt av. Jeg er i grenseland spiseforstyrret selv, og jeg tror jeg må avfølge en periode. Mener å ha sett at om folk tar det opp med henne, evner hun ikke å ta selvkritikk på det heller. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forstår ikke at hun tenker det er greit å legge ut snap av navnet på barnebarnet sin barnehage, at alle ungene der går i 17. mai-tog nå og at både D, K og mor til K er der.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjasefrue skrev (1 time siden):

Forstår ikke at hun tenker det er greit å legge ut snap av navnet på barnebarnet sin barnehage, at alle ungene der går i 17. mai-tog nå og at både D, K og mor til K er der.

Jeg klarte ikke å lese hva det stod. Kanskje om man tok screenshot og forstørret det opp? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Jeg klarte ikke å lese hva det stod. Kanskje om man tok screenshot og forstørret det opp? 

Åja! Jeg kunne lett lese det da hun selv zoomet inn. Ingen behov for screenshot.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sykt. Ikke nok med at hun offentliggjør hvilken barnehage og alt, men hun filmer jo andre barn og folk også? Så slitsomt menneske å ha rundt seg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Nina godt. Syns det er gøy å følge med på henne og familien, og opplever at de er veldig sammensveiset. Bjørn Erik har alltid vært en supersympatisk fyr. 

Men det er én ting jeg syns er utrolig trasig, og det er overforbruk og hamstring. Hun kjøper altså så enorme mengder med ting, og spesielt plastikkdrit, som lagres i kasser og sendes videre på loppis etter noen år. Hvem har bruk for hundre deksler og solbriller fra ebay, egentlig? Det oppmuntrer jo bare andre til å kjøpe tilsvarende plastikkræl de absolutt ikke trenger. 

Jeg savner en tilsvarende trivelig og morsom influencer som er mer måteholden på forbruksfronten. 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ebbeliten said:

Jeg liker Nina godt. Syns det er gøy å følge med på henne og familien, og opplever at de er veldig sammensveiset. Bjørn Erik har alltid vært en supersympatisk fyr. 

Men det er én ting jeg syns er utrolig trasig, og det er overforbruk og hamstring. Hun kjøper altså så enorme mengder med ting, og spesielt plastikkdrit, som lagres i kasser og sendes videre på loppis etter noen år. Hvem har bruk for hundre deksler og solbriller fra ebay, egentlig? Det oppmuntrer jo bare andre til å kjøpe tilsvarende plastikkræl de absolutt ikke trenger. 

Jeg savner en tilsvarende trivelig og morsom influencer som er mer måteholden på forbruksfronten. 

Enig! Jeg skal ikke si at jeg aldri kjøper noe på ebay, men langt sjeldnere enn henne, og jeg ville ikke delt (=oppfordre andre til det) med mindre jeg fant geniale løsninger man ikke får (til noenlunde akseptabel pris) enkelt her til lands…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Nina. Du kan ikke kalle alt for trolling i kommentarfeltet bare fordi noen har en annen mening eller oppfatning enn deg. Det kler deg dårlig å være så standhaftig og polarisert. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig å følge Nina. Men jeg er litt overrasket over hvor hjelpesløs hun virker. BE fikser og ordner alt mulig… jeg er også gift og har en mann som gjør det meste, men det er da måte på….

  • Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner nesten på hoarding hver gang hun åpner skuffer og skap - snakk om mengder med nips og plast, sko og klær! 😲

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (På 21.5.2023 den 10.44):

Enig! Jeg skal ikke si at jeg aldri kjøper noe på ebay, men langt sjeldnere enn henne, og jeg ville ikke delt (=oppfordre andre til det) med mindre jeg fant geniale løsninger man ikke får (til noenlunde akseptabel pris) enkelt her til lands…

 

Bingo Bongo skrev (6 minutter siden):

Det ligner nesten på hoarding hver gang hun åpner skuffer og skap - snakk om mengder med nips og plast, sko og klær! 😲

Dette prøvde jeg å si for 2 sider siden,lol.

Flyter jo over med ebay søppel og annet ræl..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville91 skrev (På 6.5.2023 den 13.28):

Jeg har vært (og delvis er enda) en ‘forsvarer’ av Nina, men i det siste har kcal/matfokus på kanalen tatt helt av. Jeg er i grenseland spiseforstyrret selv, og jeg tror jeg må avfølge en periode. Mener å ha sett at om folk tar det opp med henne, evner hun ikke å ta selvkritikk på det heller. 

Stakkars ungdom på 17 år som får 2 brødskiver med 2 egg til «middag» etter å ha vært i stallen og vært aktiv hele dagen. Bare fordi mor sulter seg selv.

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne1975 skrev (11 timer siden):

Stakkars ungdom på 17 år som får 2 brødskiver med 2 egg til «middag» etter å ha vært i stallen og vært aktiv hele dagen. Bare fordi mor sulter seg selv.

Sikkert ALDRI noen andre foreldre som velger å gjøre det lettvint av og til når det kommer til middag🙈 Tror de fleste er skyldig i det😛 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Sikkert ALDRI noen andre foreldre som velger å gjøre det lettvint av og til når det kommer til middag🙈 Tror de fleste er skyldig i det😛 

Det er ikke om det er lettvint eller ikke som er poenget, men mengden

Nina bruker sin slanke 17-åring som slankepartner for å holde på motivasjonen sånn at hun selv ikke ramler av slankevogna

Søsteren min har drevet med hest, og det er mye tung fysisk jobb. Skole først, deretter i stallen hele dagen. Da er faktisk ikke to skiver med eggerøre laget av 1/2 pakke smårettskinke+4 egg delt på to nok.

Det Nina driver med nå er ikke bra. Hun presser seg til å gå turer på 10 000 skritt hver dag (for et friskt menneske så er det ikke mye, men Nina er ufør pga sykdom) 10 000 skritt hver dag+veldig lavt kaloriinntak (tror det var 900kcal) er ikke bra. Noe kroppen til Nina gir kraftige signaler om ift de frostanfallene hun får etter tur.

Og dette er som følge av at hun skeiet ut og spiste som vanlige folk da hun og mannen var på langweekend. Så nå skal hun kompensere for den turen da hun inntok flere kalorier

Hun kunne fint ha droppet den sukkerfrie marsipansjokoladen i går og heller fylt opp krppeb med ett fullverdig middagsmåltid i stedet for eggerøre av 2 egg+litt skinke.

Hadde hun droppet den sultingen hun driver med nå, samt redusert turene til annenhver dag så hadde hun unngått frostanfall og slapp form også.

Å gå all in med mat og drikke for deretter å sulte kroppen i ei uke er ikke et sunt forhold til mat og kropp. Og det er ikke sunt for en tenåring å bli dratt inn i det 

-

  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (24 minutter siden):

Det er ikke om det er lettvint eller ikke som er poenget, men mengden

Nina bruker sin slanke 17-åring som slankepartner for å holde på motivasjonen sånn at hun selv ikke ramler av slankevogna

Søsteren min har drevet med hest, og det er mye tung fysisk jobb. Skole først, deretter i stallen hele dagen. Da er faktisk ikke to skiver med eggerøre laget av 1/2 pakke smårettskinke+4 egg delt på to nok.

Det Nina driver med nå er ikke bra. Hun presser seg til å gå turer på 10 000 skritt hver dag (for et friskt menneske så er det ikke mye, men Nina er ufør pga sykdom) 10 000 skritt hver dag+veldig lavt kaloriinntak (tror det var 900kcal) er ikke bra. Noe kroppen til Nina gir kraftige signaler om ift de frostanfallene hun får etter tur.

Og dette er som følge av at hun skeiet ut og spiste som vanlige folk da hun og mannen var på langweekend. Så nå skal hun kompensere for den turen da hun inntok flere kalorier

Hun kunne fint ha droppet den sukkerfrie marsipansjokoladen i går og heller fylt opp krppeb med ett fullverdig middagsmåltid i stedet for eggerøre av 2 egg+litt skinke.

Hadde hun droppet den sultingen hun driver med nå, samt redusert turene til annenhver dag så hadde hun unngått frostanfall og slapp form også.

Å gå all in med mat og drikke for deretter å sulte kroppen i ei uke er ikke et sunt forhold til mat og kropp. Og det er ikke sunt for en tenåring å bli dratt inn i det 

-

Spiser hun 900 kalorier hver dag? Det er jammen sykelig. Ikke bra i det hele tatt og et helt forferdelig dårlig forbildet. At hun sier dette i sin kanal er jammen sykt. Helt uakseptabelt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å følge Nina på snapchat for noen måneder tilbake. Det ekstreme fokuset på kaloriunderskudd og slaking påvirket meg veldig negativt. Jeg tålte det ikke, og det gjør vondt at hun drar barnet sitt med i det, da hun er i en sårbar alder, og det er allerede ett ekstremt fokus på å se "sånn og sånn" ut i dette samfunnet.

Det er ikke sunt (uansett hvordan man vrir og vender på det) å ha ett så skinnsykt fokus på kalorier som Nina har. Jeg forstår tanken hennes, men det er en form for selvskading det hun holder på med. Straffer seg ved å ikke spise ordentlig mat, fordi hun spiste litt "godis" dagen i forveien for eksempel. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (6 minutter siden):

Spiser hun 900 kalorier hver dag? Det er jammen sykelig. Ikke bra i det hele tatt og et helt forferdelig dårlig forbildet. At hun sier dette i sin kanal er jammen sykt. Helt uakseptabelt.

Hun spiser egentlig 1200kcal om dagen, men i en periode nå etter forrige tur de var på så har hun lagt seg på 900kcal+10000 skritt daglig (selv om hun vet at hun blir fysisk syk av så høyt aktivitetsnivå) for å kompensere for at hun skeiet ut på tur.

Hun er avhengig av å «snope» seg med sukkerfritt snop hver kveld, men siden det også inneholder kalorier så trekker hun de kaloriene fra dagens matbudsjett . Ett sånt marsipanbrød fra Tights.no inneholder ca 200kcal, ergo så spiste hun 700kcal i går.

En følger spurte om hun øker matmengden siden hun kan spise mere når hun går tur hver dag, men det gjør hun ikke. Så det hun forbrenner på tur går også på de 900kcal hun inntar. Ved å gå 10 000 skritt så forbrenner hun 3-400 kcal daglig. Så reelt får kroppen hennes 6-700kcal daglig, og det er ikke nok til å dekke basalbehovet til et sengeliggende menneske engang.

10 000 skritt forbrenner omtrent 300 til 400 kalorier

Å øke forbrenningen med 300 til 400 kalorier daglig vil med tiden gi et vekttap, hvis du ikke fra før av spiser for mye, eller øker inntaket av kalorier ved å spise mer når du begynner å være mer fysisk aktiv.2. feb. 2023

https://www.lommelegen.no/overvekt/artikkel/hvor-mye-forbrenner-man-ved-gange-og-hvor-mange-skritt-bor-man-ga/78253106

Hun driver rovdrift på egen kropp, og er åpen om det på sin offentlige kanal+sin 17-årige datter. I går var hun tydelig preget og lå under et pledd med flere lag ull på seg og frøs. Hun har heller ikke lyst å gå tur, men presser seg. Og det hun gleder seg til er det sukkerfrie marsipanbrødet.

Nina er lang og slank, hun ser flott ut. Jeg synes det er direkte vondt å se hvilken rovdrift hun utsetter kroppen sin for, og dette er definitivt ikke en sunn måte å gå ned i vekt. Når er nok nok for Nina? Kragebeina stikker ut, hun bruker som oftest medium i klær, men også noe i small. Hun låner også klær av sin slanke 17-åring. Nina er lang (178 tror jeg hun sa), og det er urealistisk å gå ned så mye mere enn hva hun har gjort til nå. Hun har mistet 26 kilo over to år, og det er bra. Det hun holder på med nå pga hun gikk noen kilo opp på ferie er ikke bra

 Vekten til et menneske er aldri 100% konstant stabil. Det er helt normalt med noen kilo opp etter en ferie eller feks etter jul og nyttår. For kvinner som enda ikke er kommet i menopause så er det også normalt med et pat kilo opp rett før mensen pga kroppen kan holde igjen vann. Dette forsvinner igjen etter mensen har vært. Og de kiloene man går opp ila ferien går av igjen når man kommer hjem og til normal hverdag. Sånne ekstremtiltak som Nina gjør nå er farlig og ikke nødvendig. Jeg frykter slankinga har gått henne til hodet og hun har fått et usunt forhold til mat og egen kropp.

 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...