Snurris Skrevet 18. september #681 Del Skrevet 18. september skruf skrev (På 29.8.2024 den 12.52): Nina er åpen om at datteren har et medfødt syndrom, og da hun fikk innvilget ufør rett etter hun ble myndig så har hun ung ufør-tillegg også, i allefall ut i fra Nav sine regler. Man kan ikke sammenligne ME med et medfødt syndrom. ME er dessverre fortsatt omdiskutert, det er en diagnose det er vanskelig å sette, og det blir ofte betegnet som en «sekke-diagnose» pga man finner ikke noe som forklarer den ekstreme utmattelsen med dertil plager og smerter. Det er og utelatelse-diagnosering; dvs man undersøker for å utelate alt mulig annet som kan forårsake symptomene (har ei venninne som har holdt på med dette i nesten 3 år nå, vært syk enda lengre, men har fortsatt ikke fått satt diagnosen ME, selv om det er helt klart at det er ME hun har, men Nav sender henne til stadige nye spesialister) Men som det står i linken; har man varig nedsatt arbeidsevne pga sykdom, medfødte syndromer, skader osv som blir dokumentert før fylte 26 år så har man krav på ung ufør-tillegg. Eller om man er over 26 år men kan dokumentere at det oppsto før man ble 26 år. Og igjen; her har datteren ett medfødt syndrom, ergo kvalifiserer hun til å få ung ufør- tillegg Datteren går fortsatt på Vgs pga hun har et eget opplegg der hun tar typ 2 fag i året. Selv om hun var russ med vennene sine i år. Det er ikke noen regel for når man kan kjøpe seg russeklær og utstyr og være russ. Helt fritt for hvem som helst, selv om de ikke har fullført studiekompetanse (og dette vet jeg pga jeg er tante til ei som er ganske egenrådig av seg og som feiret russetid i full russemundur sammen med eldre venner både etter første året på Vgs, andreåret OG da hun var ferdig med lærlingtiden (til min brors fortvilelse og flauhet….men hun bor hos moren og han nådde ikke frem med hvor teit det var+ unødig bruk av penger) (hennes 3 år eldre kjæreste kjøpte seg russeklær for å være russ sammen med henne første året, enda han gikk ikke på samme skole engang…) Så det at datteren til Nina var russ betyr ikke at hun fikk studiekompetanse til våren som var. Bedre at hun får beholde pengene og foreldrene kan heller veilede henne til å feks legge av de 5000kr til egenkapital enn at moren skal sløse de bort på shopping. Datteren fremstår mye mere fornuftig enn moren Bare for å pirke, så får ikke ungen ung ufør-tillegg (ennå). Det får den når den fyller 20. Utbetalinger som hører til rettigheter som ung ufør, gjelder fra du fyller 20 år. https://www.nav.no/uforetrygd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 18. september #682 Del Skrevet 18. september Hvorfor sitter hun og griner på snap? Men kan ikke fortelle hva det går i? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Locked Skrevet 18. september #683 Del Skrevet 18. september Hva skjer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 18. september #684 Del Skrevet 18. september Hun ønsker seg spekulasjoner ! 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 18. september #685 Del Skrevet 18. september spirå12 skrev (14 minutter siden): Hun ønsker seg spekulasjoner ! Da spekulerer jeg meg frem til at det er noe med han sønnen, som er faren til babyen. Siden det er en av hennes nærmeste som har det vanskelig. Bare merkelig at hun sier at hun reiser bort fordi hun ikke får hjelpen og støtten hun trenger hjemme. 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 18. september #686 Del Skrevet 18. september Er det mulig? Voksne dama. Blir man sånn av å ikke fylle hverdagen med noe annet enn snap, hunder, shopping og sukkerfritt godteri? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 18. september #687 Del Skrevet 18. september Karmaisabitch skrev (19 minutter siden): Er det mulig? Voksne dama. Blir man sånn av å ikke fylle hverdagen med noe annet enn snap, hunder, shopping og sukkerfritt godteri? Blir sånn???? Lei seg? Får vondt når noen man er glad i ikke har det bra? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 18. september #688 Del Skrevet 18. september Tessa12 skrev (1 time siden): Blir sånn???? Lei seg? Får vondt når noen man er glad i ikke har det bra? Nei, det er vanlig reaksjon for de fleste mennesker. Tenkte på trangen til å dele alt på internett. Si A men ikke B. Hva gjør at hun ønsker å formidle livet sitt på den måten? Hvor mange timer bruker hun hver dag med å prate til Snapchat? «Se hva jeg fant i skapet dere, en snekkerbukse jeg brukte i 1993» 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. september #689 Del Skrevet 18. september Karmaisabitch skrev (58 minutter siden): Nei, det er vanlig reaksjon for de fleste mennesker. Tenkte på trangen til å dele alt på internett. Si A men ikke B. Hva gjør at hun ønsker å formidle livet sitt på den måten? Hvor mange timer bruker hun hver dag med å prate til Snapchat? «Se hva jeg fant i skapet dere, en snekkerbukse jeg brukte i 1993» Enig med deg. Skjønner bare ikke greia med henne... all dritten hun shopper og spiser, søppel fra loftet hun selger og smattinga og beundringen av seg selv med 100-forskjellige-par-briller-selfies og synes at hun er så grei at datteren bare må betale halvparten av husleia enn om de hadde leid ut til fremmede. Sønnen vår er student og bor hjemme gratis til han er ferdig, så han kan spare til egen bolig. Nina hadde lett spart de 5000 i måneden bare på å kutte ut alt sukkerfri gummidritt hun spiser med sunn næringsrik, vanlig mat (kanskje hun hadde følt seg bedre også). Kuttet ut å kjøpe festlig sokker og svindyr julepynt som om det er det viktigste i verden. Har hun ikke nok pynt fra før? Sorry, not sorry. 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 19. september #690 Del Skrevet 19. september Av og til bør man bare logge av og være privat. Mener å drive å hinte og styre på . Den grininga på snap og andre SoMe kanaler er en uting. Å drive å sanke inn sympati på denne måten er nedrig. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 19. september #691 Del Skrevet 19. september (endret) MiominMio skrev (1 time siden): Av og til bør man bare logge av og være privat. Mener å drive å hinte og styre på . Den grininga på snap og andre SoMe kanaler er en uting. Å drive å sanke inn sympati på denne måten er nedrig. Hun sier «de som vet de vet» og «de som skal vite, har fått beskjed» - men siden spekulasjoner/rykter allerede ble postet sist hun hadde en sånn gråte-seanse, så er det klart at enten så «vet» en hel haug andre også at noe har skjedd med dem det ble snakket om sist, eller så regner folk uriktig om at noe mer har skjedd med dem. Begge deler må jo være kjipt for dem det gjelder, sant eller usant. Hun kunne jo bare sagt at hun var ekstra sliten/syk/logger av for en stund framover - uten å involvere alle som er nysgjerrige. Tåpelig. Tillegg: kanskje de hjemme ikke er helt enig i at det skal kommuniseres ut at noe dramatisk har skjedd, og at det er derfor det er best å dra et annet sted fordi «det føles som hun ikke har nok hjelp/støtte hjemme akkurat nå» - fritt etter hukommelsen, var sikkert ikke nøyaktig det hun sa. Endret 19. september av Andrea59 Lagt til siste avsnitt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 19. september #692 Del Skrevet 19. september Heftige fjortisfakter på Nina nå. Poster stadig kryptisk innhold for å få oppmerksomhet og spekulasjoner. Stusslige greier av ei så voksen dame. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 19. september #693 Del Skrevet 19. september spirå12 skrev (16 timer siden): Hun ønsker seg spekulasjoner ! Nå har jeg kun lest her - men sånn som dere forteller så viser det med all tydelighet for usundt det er å være influenser. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er givende for de selv å brette ut sjela si på nettet - dette er informasjon som kan lagres og man når ofte ut til tusenvis av mennesker. Selv hadde jeg ikke taklet å gå på byen og ikke vite om folk jeg treffer på min vei er følgere av meg på snap - og dermed har fått med seg både snørr, tårer og det som verre er. Er redd det blir kø hos landets psykologer om et par år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trr Skrevet 19. september #694 Del Skrevet 19. september Hu har lenge vært synlig på snapp kartet, det er hun ikke i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 19. september #695 Del Skrevet 19. september Så godt å finne denne tråden, for jeg har også lurt på om andre reagerer på denne damen.. Tidligere har hun bare blitt borte om noe har skjedd, nå skal det bare fortelles A men ikke B. Dette er ikke slik ei gammel dame burde holde på😅 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 19. september #696 Del Skrevet 19. september Love2017juni skrev (5 minutter siden): Så godt å finne denne tråden, for jeg har også lurt på om andre reagerer på denne damen.. Tidligere har hun bare blitt borte om noe har skjedd, nå skal det bare fortelles A men ikke B. Dette er ikke slik ei gammel dame burde holde på😅 Jeg er en gammel dame selv - men jeg er sikker på at barn og svigerbarn hadde kommet hjem til meg og tatt PC`en fra meg om jeg hadde holdt på sånn 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 19. september #697 Del Skrevet 19. september Ville aldri ha sendt henne ut på kjøretur alene når hun virker såpass ustabil. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 19. september #698 Del Skrevet 19. september Så ufattelig kleint at ei så godt voksen dame er såpass dramaqueen på snap. Logg av. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 19. september #699 Del Skrevet 19. september Jeg tror BE er på jobbreise, og at hun derfor ikke har støtte hjemme til det som er vanskelig for tiden. Hun er nok på vei til sin mamma men benytter anledningen til å besøke Kristin og barnebarnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 19. september #700 Del Skrevet 19. september På tide å ta av seg både maska og kostymet nå. Hun er jo nærmere 60 enn 20, og da er man voksen. Dette er SÅ kleint som det kan bli. Herregud! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå