Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin for to dager siden og fødsel begynner nok om ikke lenge.. Hvis den begynner i helgen, ville dere fortalt søsken om dette, eller kun informert de etter at barnet faktisk er født?

Søsken er 4, 8 og 10 år gamle. De skal være hos besteforeldre hele helgen, så de vil uansett ikke få med seg at vi reiser på sykehuset.. 

Anonymkode: 10b19...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke er hjemme, hadde jeg ikke sagt det.

Anonymkode: 7f0da...e6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis de ikke er hjemme, hadde jeg ikke sagt det.

Hvis de er hjemme da? Er det innenfor at besteforeldre dukker opp og er barnevakt uten at vi forteller hva som skjer?

Jeg tenker mest på at de gleder seg såå veldig og at en fødsel kan jo vare i mange timer/ døgn? Like greit at livet går sin gang, så blir det heller en hyggelig overraskelse?

Skrevet

Da hadde jeg fortalt det, siden det er nr 4, kan man vel anta at det ikke tar så lang tid, så de slipper å vente i flere dager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis de er hjemme da? Er det innenfor at besteforeldre dukker opp og er barnevakt uten at vi forteller hva som skjer?

Jeg tenker mest på at de gleder seg såå veldig og at en fødsel kan jo vare i mange timer/ døgn? Like greit at livet går sin gang, så blir det heller en hyggelig overraskelse?

Er de hjemme når dere må dra så hadde jeg sagt det. 

Anonymkode: ec5b2...a40

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da hadde jeg fortalt det, siden det er nr 4, kan man vel anta at det ikke tar så lang tid, så de slipper å vente i flere dager.

Med nr 3 så måtte jeg settes i gang på overtid, tok nesten 2 døgn..

Skrevet

Hvis største på 12 er hos faren sin på det tidspunktet så kommer jeg til å sende han en melding eller ringe og si det 😊 minste på 4 kommer høys sannsynlig til å være hjemme, hvis ikke hadde vi nok ringt henne. Vi involverer barna i det aller meste.

Anonymkode: f834c...e47

Skrevet

Jeg hadde sagt det. Er vel ikke noe problem om de vet det?

Jeg ble satt igang med nr 3, og det tok 4 dager…🙈 søsknene var hos besteforeldre og fikk oppdateringer underveis. Facetimet de også etter vi endelig kom inn på føden, men før riene tok helt avgårde!

Husker selv synet av mamma i det ho gikk ned trappa hjemme med pappa rett bak da ho skulle ha min lillebror. Jeg var 5 år. Kan ikke huske at det var noe problem 🙂

Skrevet

Tenker at dersom barna er hjemme, så forteller man det selvfølgelig? 
Har vært en del barnevakt for ulike familier ifbm med fødsel (4 ulike, 7 fødsler) og har aldri opplevd at foreldrene ikke har fortalt barna at «Nå skal mamma og pappa på sykehuset og føde lillebror/søster». Enten de har kjørt selv eller blitt hentet av ambulanse. 

Anonymkode: 79807...c61

Skrevet

Tenkte litt på denne igjen og vi hadde sagt det til 4-åringen om hun skulle til bestemor, men kanskje prøvd å unngå det om det var snakk om å levere i barnehagen. Rett og slett fordi jeg er usikker på om hun hadde følt det som trygt nok hvis hun ble usikker eller redd og hadde blitt leiseg fordi hun ville være hos mamma og pappa også hadde bestemor mest sannsynlig ikke blitt "bra nok" fordi hun allerede hadde blitt sår. Hadde hun vært hos bestemor fra start av derimot så er jeg trygg på at de hadde fått en annen ro og trygghet rundt situasjonen. 

Anonymkode: f834c...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...