Gå til innhold

Demper kaffe matsuget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På diet atm, og går ennå med litt sulthetsfølelse, men har hørt at kaffe, og da spesielt svart, hjelper mot dette.

Kan noen bekrefte? MÅ det være svart kaffe? Funker Ali kaffe?

Anonymkode: b8f6a...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koffein virker sultdempende. Så nei, det må ikke være kaffe, det kan være hva som helst med koffein. 

Men mye koffein er ikke bra for kroppen, så å pøse nedpå med det for å dempe sult, er ikke en god strategi. 

Varm drikke hjelper også mot sult, så varm kaffe gir deg "dobbel" effekt. 

Anonymkode: b6fc8...b97

• Liker 1
Skrevet

Kaffe demper det og får fordøyelsen i gang.
Det er det koffein gjør.
Det gjør deg hyper og skjelven og dårlig (om du drikker nok) og får deg til å drite

Skrevet

Jeg føler meg mer sulten, og mer fysen på noe godt. Så jo mer kaffe jeg drikker, jo mer småspiser jeg også. 

Anonymkode: 521f9...105

Skrevet

Ja - både Pepsi Max og koffein virker sultdempende. Selv drikker jeg mye PM og kaffe på diett.

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Å drikke en god dose kaffe på helt tom mage er ihvertfall ikke lurt. Man blir bare skjelvende og nervøs.

Skrevet
You'reNothingToMe skrev (1 time siden):

Å drikke en god dose kaffe på helt tom mage er ihvertfall ikke lurt. Man blir bare skjelvende og nervøs.

Det er deg, det er ikke et generellt trekk. 

Blant de som ikke spiser frokost, er det veldig vanlig å starte dagen med kun kaffe. Jeg drikker to kopper kaffe på tom mage hver morgen, og blir ikke skjelvende og nervøs av det. Høres ut som om du er veldig koffeinsensitiv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler meg mer sulten, og mer fysen på noe godt. Så jo mer kaffe jeg drikker, jo mer småspiser jeg også. 

Anonymkode: 521f9...105

Det er gjerne psykisk, at du er vant til å koble kaffe til noe søtt.

Skrevet

Kaffe hindrer næringsopptaket i tarmen, bør vente minst 1time etter du har spist. Koffein er også sentralstimulerende og psykoaktivt.

Vil anbefale deg å kutte ut koffein helt, effekten av det er så stor.

Anonymkode: 62997...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...