AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Har hatt litt sviing siste dagene da jeg har vært på do. Har kommet og gått litt. Men, siste timene har det eskalert og nå var det blod i urinen. Bør jeg ringe legevakta? Egentlig lite lyst å sitte der i kveld og vente. Har ikke veldige smerter da jeg er på do, men svir en del. Anonymkode: 941ca...fc9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Ring legevakta for å få råd. Anonymkode: 0b241...b84 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Du får kjøpt test på apoteket for UVI. Hvis den slår ut, så får du nok resept fra legen i morgen uten å dra dit. Man får også resept fra et nettsted, har jeg sett. Husker ikke navnet, men bare å google. Evt levere urinprøve på lab'en hos legen din i morgen. Trenger ikke legetime. Testen fra apoteket heter Care diagnostica. Er 3 i pakken Anonymkode: 6629a...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Ved blod i urin bør du ta kontakt med lege umiddelbart ja, jeg hadde dette for noen år siden, gikk en uke og prøvde ulike kjerringråd, men så gjorde det så vondt til slutt, og tisset blod, da kom jeg meg fort til legevakten og fikk antibiotika, ble bedre etter 2 tabletter. Anonymkode: 78696...c87
Blåjojo Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Om du har grei allmenntilstand så er det ikke nødvendig med legevakt. Ta kontakt med legen i morgen. Drikk mye vann, og ha gjerne litt sitron i.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Ville ha gitt det i alle fall 4-5 dager og se om det går over eller i det minste går riktig vei. Altså at det ikke sprer seg til bekkenet og nyrene, smertene blir mer intense, du får feber osv. UVI går ofte over av seg selv. Pass på å drikke mye. Blod i urinen er ikke nødvendigvis tegn på at noe alvorlig, for det er vanlig ved UVI. Både synlig og ikke synlig blod. Så lenge du ikke har tegn på komplisert UVI og spredning til nyrene, så er ikke legevakt nødvendig. Du kan fint vente til fastlegen i morgen om du tror du trenger antibiotika. Anonymkode: 372be...9bd
RockyRose Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Så lenge du ikkje har smerter eller nedsett allmenntilstand kan du vente til imorgon og ringe då, dersom du likevel har avventa nokre dagar. Eg fekk UVI ein dag og på kvelden/natta gjekk eg på toalettet 30 gongar i timen for eg trudde eg skulle tisse på meg. Kom 1 par dråpar med urin tilblanda med blod og føltes ut som eg tissa barberblad. Eg ringte legevakta morgonen etter, leverte inn ei urinprøve på laben og fekk resept på antibiotika. Kun få tablettar etter var det allereie betre!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Hvis du kjenner deg ok, kan du avvente. Men du bør kontakte lege i morgen hvis det ikke blir bedre. Og følg med, får du veldig vondt eller feber, ring legevakten. Jeg får stadig vekk nyrebekkenbetennelse når jeg UVI, og må ha antibiotika med en gang når jeg har synlig blod i urinen. Men da pleier jeg også å ha veldig vondt. Jeg har ringt legevakten, og får gjerne beskjed om å ta en paracet der om jeg ikke forteller at jeg har hatt mange nyrebekkenbetennelser. Anonymkode: 5f4a9...104
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 TS her. Det eskalerte veldig raskt så ringte legevakten og de sa jeg måtte komme. Så kjørte opp, måtte vente lenge og formen ble fort dårligere. Fikk antibiotika som jeg har tatt nå. Formen er elendig, så glad jeg ikke ventet. Anonymkode: 941ca...fc9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): TS her. Det eskalerte veldig raskt så ringte legevakten og de sa jeg måtte komme. Så kjørte opp, måtte vente lenge og formen ble fort dårligere. Fikk antibiotika som jeg har tatt nå. Formen er elendig, så glad jeg ikke ventet. Anonymkode: 941ca...fc9 God bedring!❤️ Og du, neste gang så bare ring direkte enn å spørre anonyme folk på et nettfora! Legevakten er jo der for å hjelpe oss😊 Anonymkode: 764bf...962
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): God bedring!❤️ Og du, neste gang så bare ring direkte enn å spørre anonyme folk på et nettfora! Legevakten er jo der for å hjelpe oss😊 Anonymkode: 764bf...962 Takk❤️ Anonymkode: 941ca...fc9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 blod i urinen har jeg heldigvis aldri fått, når jeg har hatt urinveisinfeksjon! høres veldig skummelt ut. men alle sånne infeksjoner burde selvfølgelig fås antibiotika for, spesielt hvis det er snakk om blod der. Anonymkode: 1bcfd...321
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå