AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Jeg er nyutdannet og ser etter mindre stillinger jeg kan ha ved siden av mens jeg tar videre utdanning. Har sent mail til to potensielle arbeidsgivere, men ikke fått svar. Ingen av de hadde noen utlyste stillinger for øyeblikket, men det ene stedet vet jeg mangler folk (inside information) og det andre stedet er i oppstartsfasen. Jeg har relevant utdannelse for begge steder. I mail skrev jeg kort om meg selv, og la til CV og vitnemål som vedlegg. Er dette en uvanlig måte å gå frem på? Er det ikke vanlig at man i det minste får et svar tilbake? Som "Takk for interessen men vi har ikke behov for nye akkurat nå" Er usikker på hva jeg skal gjøre videre. La det ligge? Sende ny mail? Ringe? Dere som har mer erfaring enn meg i gamet- please advise 🙂 Anonymkode: 5d4f1...99f
Gjest theTitanic Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Det er helt vanlig å ikke få svar. De fleste bruker ikke tid på denslags lenger. La ligge. De var ikke interessert. Send mange nye søknader så kanskje får du napp på en.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Mange lar slike mailer gå rett til søppelpost, mens andre tar seg bryet til å svare. Anonymkode: d4a33...9bc
Diry72 Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Istedet for å sende mail eller ringe, ta en tur innom med Cv og en liten søknad. Hvis du tør da. Ikke sikkert de har tid til deg, men det beste man kan gjøre er direkte kontakt. Iallefall før i tiden.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Arbeidsgivere er generelt dårlige på å svare. Selv når de har utlyst stillingen, så gidder de ikke å gi søkerne svar. I en tråd her inne hadde folk vært til både ett og to intervjuer, samt laget case for firmaet, men likevel gadd de ikke å svare. Vil bare si at det er en veldig dårlig strategi, det eneste de oppnår er at firmaet får dårlig rykte. Hvordan tror man at det er å jobbe der, hvis de ikke engang gidder å gi noen som har brukt av tiden sin et svar? Mannen min takket nylig nei til en jobb på grunn av sent svar. Han gidder ikke å jobbe for folk som har så liten respekt for andres tid. Anonymkode: 69d37...499
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Diry72 skrev (2 minutter siden): Istedet for å sende mail eller ringe, ta en tur innom med Cv og en liten søknad. Hvis du tør da. Ikke sikkert de har tid til deg, men det beste man kan gjøre er direkte kontakt. Iallefall før i tiden. Det var før i tiden. Må ikke finne på å gjøre det nå. Nå blir det ansett som uberfrekt. Anonymkode: 46c81...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Jeg er sjef på en arbeidsplass, og vi har ikke anledning til å sitte å svare søknader og tilsendelse av CV fra diverse folk når vi ikke engang har stillingsannonse ute. Og i løpet av en uke og måned som kommer det inn x antall og de må jeg innrømme går rett i søpla. Og hadde heller ikke tatt imot folk som droppet innom kontoret for å levere. Vi legger ut annonser om vi trenger folk Anonymkode: b4b1e...ece
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Takk for svar dere, da dropper jeg å sende flere mail fremover. Får heller bare vente til stillinger blir utlyst...ts Anonymkode: 5d4f1...99f
Diry72 Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Arbeidsgivere er generelt dårlige på å svare. Selv når de har utlyst stillingen, så gidder de ikke å gi søkerne svar. I en tråd her inne hadde folk vært til både ett og to intervjuer, samt laget case for firmaet, men likevel gadd de ikke å svare. Vil bare si at det er en veldig dårlig strategi, det eneste de oppnår er at firmaet får dårlig rykte. Hvordan tror man at det er å jobbe der, hvis de ikke engang gidder å gi noen som har brukt av tiden sin et svar? Mannen min takket nylig nei til en jobb på grunn av sent svar. Han gidder ikke å jobbe for folk som har så liten respekt for andres tid. Anonymkode: 69d37...499 Har vært sånn lenge, dessverre. Men fornuftig av mannen din.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Om du virkelig vil, må du la det komme frem i headingen på mailen: XX-student søker deltidsjobb ved siden av studiet. Videre skrive at du er gjerne jobber timesbasert og er interessert i alle typer ad hoc oppgaver. Helt ærlig så har ofte studenter litt urealistiske forventninger om hva slags arbeidsoppgaver de vil få i en slik jobb. Som oftest er det kjedelige, rutinebaserte oppgaver som krever lite opplæring. Du lærer i lunsjen og ved å snakke med folk. Etterhvert får du kanskje mer spennende oppgaver (tenk type et år frem i tid). Anonymkode: eb2bb...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå