Gå til innhold

Utroskapsrykte som er litt vanskelig å glemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nylig høre av noen venninner at de hadde hørt at samboeren min gjennom 5 år hadde vært utro. At han hadde blitt med en annen jente hjem etter en tur på byen. Jenta det gjaldt skal visstnok ha fortalt det til søsteren til en av venninnene mine. Jeg ble sjokkert da jeg hørte det fordi jeg har tenkt at samboeren min aldri kunne gjøre noe sånt. Jeg klarte ikke la det gå uten videre, og kom frem til jenta det skulle være. Hun nektet for det og ga uttrykk for å ikke skjønne noen ting, noe min partner også gjør. Han sier at han ikke hadde hatt noen som helst grunn til å være utro og at han aldri ville vært det mot meg, og ønsker at jeg skal stole på han. Vi bor i en by der alle kjenner alle, så han vet hvem hun er. Jeg har flyttet hit på grunn av samboeren min, men denne jenta er visstnok kjent for å være litt ustabil og har slitt en del ut fra hva jeg har hørt fra venninnene mine. Jeg vil stole på mannen min, samtidig som jeg har erfaring med en ekskjæreste som var utro og dermed har slitt mye med tillit i ettertid. Det er mye som tyder på at det er ikke er sant, samtidig som noen ting også peker på at det kan være sant.. Og jeg skjønner at jeg ikke kommer til bunns i det her :( Vi er i tidlig 30-årene og har tenkt å prøve og få barn snart.. Vi har følt oss klare for det og han er en så snill, støttende og flott mann, men jeg blir så i tvil på om jeg vil klare å glemme dette helt. Kan jeg stole på han igjen? Innser at jeg ikke kommer til å komme i bunns i det. Noen som har råd eller noen som har vært i en lignende situasjon? 😥 Føler det ikke finnes noen magefølelse lenger etter hva jeg har opplevd tidligere, selv om alt jeg vil er å stole på han fordi vi ellers har det veldig fint. Har bestemt meg for at jeg må la ting ligge og finne en måte å komme over det her på, eller gå.. men å gå på bakgrunn av et rykte når vi har det så fint føles veldig feil 😥

Anonymkode: 70030...15d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan stole på mannen din, jeg. 😊 Du kan i allefall velge å stole på han, ha en åpen kommunikasjon og fortell han hvordan du føler det. Tenk deg om det plutselig ble produsert et random rykte mot deg, og du måtte overbevise han om at du var uskyldig?

Det er noen som vil skade dere og forholdet deres, antageligvis som har satt dette ut. 

Anonymkode: 1c9f3...7c9

• Liker 2
Skrevet

For noen drittvenninner du har. Det er et større problem, spør du meg.

Anonymkode: 736fe...0c0

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke stole på noen som først har brutt tilliten. Jeg hadde i dine sko vært overbevist om at ryktet var sant og at han hadde klikka på denne jenta og tvunget hun til å nekte om hun ble konfrontert. Å stemple budbringeren som ustabil er veldig klassisk for løgnere og utro menm som har mye å tape 

Anonymkode: 28c7a...246

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk nylig høre av noen venninner at de hadde hørt at samboeren min gjennom 5 år hadde vært utro. At han hadde blitt med en annen jente hjem etter en tur på byen. Jenta det gjaldt skal visstnok ha fortalt det til søsteren til en av venninnene mine. Jeg ble sjokkert da jeg hørte det fordi jeg har tenkt at samboeren min aldri kunne gjøre noe sånt. Jeg klarte ikke la det gå uten videre, og kom frem til jenta det skulle være. Hun nektet for det og ga uttrykk for å ikke skjønne noen ting, noe min partner også gjør. Han sier at han ikke hadde hatt noen som helst grunn til å være utro og at han aldri ville vært det mot meg, og ønsker at jeg skal stole på han. Vi bor i en by der alle kjenner alle, så han vet hvem hun er. Jeg har flyttet hit på grunn av samboeren min, men denne jenta er visstnok kjent for å være litt ustabil og har slitt en del ut fra hva jeg har hørt fra venninnene mine. Jeg vil stole på mannen min, samtidig som jeg har erfaring med en ekskjæreste som var utro og dermed har slitt mye med tillit i ettertid. Det er mye som tyder på at det er ikke er sant, samtidig som noen ting også peker på at det kan være sant.. Og jeg skjønner at jeg ikke kommer til bunns i det her :( Vi er i tidlig 30-årene og har tenkt å prøve og få barn snart.. Vi har følt oss klare for det og han er en så snill, støttende og flott mann, men jeg blir så i tvil på om jeg vil klare å glemme dette helt. Kan jeg stole på han igjen? Innser at jeg ikke kommer til å komme i bunns i det. Noen som har råd eller noen som har vært i en lignende situasjon? 😥 Føler det ikke finnes noen magefølelse lenger etter hva jeg har opplevd tidligere, selv om alt jeg vil er å stole på han fordi vi ellers har det veldig fint. Har bestemt meg for at jeg må la ting ligge og finne en måte å komme over det her på, eller gå.. men å gå på bakgrunn av et rykte når vi har det så fint føles veldig feil 😥

Hvor lenge var han ute denne kvelden? Finnes det bevis, f.eks uttak på bankkort eller andre ting som kan vise hvor han faktisk var? Går det an å samle disse venninnene dine med denne jenta å spørre hvem som lyver og hvorfor?

Anonymkode: e2fd1...d7b

• Liker 3
Skrevet

Om hun andre har slitt litt så kan det godt henne hun ofte blir mobbet, og dette kan være et rykte satt ut av folk for å tråkke henne enda mer ned. Også "glemmer"/driter de i den skadde part nr. nemlig kjæresten din og deg. Har sett hvordan voksne kvinner og menn fortsatt kan oppføre seg slik de gjorde på ungdomsskolen, det skulle ikke forundre meg om den som startet rykte til og med er en som har narsissistiske trekk -liker å skade andre. 

Ingen vet hundre prosent, men har sett dette før bli gjort mot uskyldige så det er en plausibel mulighet. 

Anonymkode: 27ea1...90e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For noen drittvenninner du har. Det er et større problem, spør du meg.

La meg utdype. Dersom denne damen er så «ustabil», hvorfor skulle da dine venninner stole på henne? For da kunne jo hun ha løyet på både den ene og andre måten. Hvorfor gidder dine venninner å tro på henne- OG trekke frem at hun er ustabil? Det eneste de vinner på dette er å så en usikkerhet i deg. Dårlig gjort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Om hun andre har slitt litt så kan det godt henne hun ofte blir mobbet, og dette kan være et rykte satt ut av folk for å tråkke henne enda mer ned. Også "glemmer"/driter de i den skadde part nr. nemlig kjæresten din og deg. Har sett hvordan voksne kvinner og menn fortsatt kan oppføre seg slik de gjorde på ungdomsskolen, det skulle ikke forundre meg om den som startet rykte til og med er en som har narsissistiske trekk -liker å skade andre. 

Ingen vet hundre prosent, men har sett dette før bli gjort mot uskyldige så det er en plausibel mulighet. 

Anonymkode: 27ea1...90e

Enig i denne analysen. Som jeg skrev, jeg tror det et andre folk ts bør være bekymret for.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Spurt søstera til venninnen din om det stemmer at hun ble fortalt noe slikt av jenta det gjelder?

• Nyttig 1
Skrevet

Var sambuaren din ute den kvelden? Kan søstra til veninna di bekrefte ovanfor deg at denne dama sa det? Er søstra til å stole på? Kva har søstra til veninna di/veninnene dine å vinne på ved å kome med eit sånn rykte om det ikkje stemte? Mange spm eg ville hatt ordentleg svar på før eg valte å stole/ikkje stole på mannen. 

Skrevet

Helt klart utro. Snakker av erfaring.

Anonymkode: 8b629...810

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan ikke stole på noen som først har brutt tilliten. Jeg hadde i dine sko vært overbevist om at ryktet var sant og at han hadde klikka på denne jenta og tvunget hun til å nekte om hun ble konfrontert. Å stemple budbringeren som ustabil er veldig klassisk for løgnere og utro menm som har mye å tape 

Anonymkode: 28c7a...246

Det er ikke mannen som har stemplet henne, men «venninnene».

Skrevet

Uff, vanskelig. 

Hvilke andre ting er det som tyder i den retningen?

Anonymkode: 584e1...443

Skrevet

Jeg kan bare snakke ut ifra erfaring her. 
Rykter kan du aldri stole på. 

Jeg fikk plutselig melding fra ei venninne som konfronterte meg om jeg hadde et forhold til en eks kjæreste. Han har samboer og flere barn. 
Jeg skjønte ikke hva hun snakket om. Spurte hvor hun hadde hørt dette fra. Hun hadde hørt det fra en venninne som hadde hørt det fra en annen venninne. Ja du skjønner at ting kan eskalere. 
Den som startet hele ryktet hadde jeg snakket med da vi var ute på byen sammen. Jeg sa at jeg hadde litt kontakt fortsatt med min eks og at vi prater sammen som venner. Han har alltid vært en god venn til meg etter vi gikk fra hverandre. Venninnen min hadde da spurt om jeg savnet han og jeg hadde innrømt at jeg savnet litt det vi hadde og angret på at jeg slo opp den gangen. Jeg understrekte at jeg forstod at han var i et forhold og at jeg ikke ønsket å ødelegge noe der. Venninnen min fortalte til vår andre venninne at hun håpet at vi ble sammen igjen. Andre venninnen hadde da sagt til hun siste at jeg hadde et forhold til han. Ja der ser du hvor mye et rykte kan eskalere. 

Hun som konfronterte meg er vel største sladre kjerringa i byen. Hun spredde ryktet og min eks fikk høre det. Samme med hans samboer. Jeg fikk en sint telefon fra henne og jeg nektet selvfølgelig for at vi hadde et forhold. Hun stoler ikke på han mere pga dette. 

Så bare tenk deg litt om. Ikke ta alt for god fisk. Krev bevis. Har de ikke bevis så hadde jeg ikke stolt helt på det de sier. 

En fjær kan bli til 10 høner om du skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 59baf...501

• Hjerte 2
Skrevet

Enkelte mennesker juger faktisk på seg sex med andre, for å få oppmerksomhet selv.

Jeg synes denne er vanskelig!

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi bor i en by der alle kjenner alle, så han vet hvem hun er. Jeg har flyttet hit på grunn av samboeren min, men denne jenta er visstnok kjent for å være litt ustabil og har slitt en del ut fra hva jeg har hørt fra venninnene mine.

Koselig hjemby. Håper du trives.

#sarkasmevarsel

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...