Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #1 Skrevet 5. desember 2005 Jeg har vaskemaskinen min i kjelleren og jeg har en relativt sur ung gutt i kjellerleiligheten som har klaget noen par ganger til meg at jeg har satt den på alt for sent. Jeg må alltid se på klokken før jeg vurderer å sette en maskin på. Men nå lurer jeg på hvor sent jeg egentlig kan sette den på. Det er ikke det at jeg alltid setter den på om kvelden, men ofte glemmer jeg det helt og har plutselig en hel ladning....
Gjest 2324 Skrevet 5. desember 2005 #2 Skrevet 5. desember 2005 Synes ikke man skal sette i gang vaskemaskinen etter klokken 22, hvis den plager andre!
Gjest Piper Skrevet 5. desember 2005 #3 Skrevet 5. desember 2005 Her vi bor får vi ikke vaske klær etter kl. 22.00
Gjest Isabellas Skrevet 5. desember 2005 #4 Skrevet 5. desember 2005 Selv setter jeg på maskinen om kveldene, siden jeg sjeldent kommer hjem fra jobb før etter ni. Jeg bor i blokk og har så langt ikke fått noen klager, emn prøve rå passe på at det ikke er noe vasking etter klokka elleve, som er den uskrevne regelen for når det er på tide at det er stille i hus.
Gjest Manic Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Jeg bor i en bygård, og passer på at maskinen alltid er ferdig før 23:00. Har det hopet seg opp, så får det bare hope seg opp en dag til
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. desember 2005 #6 Skrevet 5. desember 2005 Hva med å bare spørre han? "Hei, du har jo klagd ett par ganger på vaskemaskinen min og jeg vil jo gjerne ta hensyn til naboene mine. Når på kvelden synes du det er for seint med vaskemaskinstøy?"
Dagoberta Skrevet 5. desember 2005 #7 Skrevet 5. desember 2005 Jeg holder regelen om stille etter 11, med mindre Englebarnet har kastet opp eller det har skjedd noe annet som gjør at jeg har vask som haster veldig.
Smella Skrevet 5. desember 2005 #8 Skrevet 5. desember 2005 Om han skal på jobb eller skole,så ikke vask noe etter 20.00 tror jeg.Kan jo hende han vil legge seg tidlig..
Dagoberta Skrevet 5. desember 2005 #9 Skrevet 5. desember 2005 Om han skal på jobb eller skole,så ikke vask noe etter 20.00 tror jeg.Kan jo hende han vil legge seg tidlig.. ← Han har nok ikke rett til å kreve at naboene skal være stille så tidlig. Ifølge husleieloven skal det være stille etter 11 - det er mulig man kan bestemme et annet tidspunkt i leiekontrakten, jeg husker husleieloven for dårlig til å si det, men om det ikke nevnes i kontrakten gjelder ihvertfall 11-regelen.
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 Hm, altså jeg kan ha den på kvelden men den skal være ferdig før ca 2300. Yey, da har jo han naboen ikke noe han skulle ha sagt!
Pasha Skrevet 6. desember 2005 #11 Skrevet 6. desember 2005 kan vaske hele døgnet jeg. er godt lydisolerte leiligheter her,,så en vaskemaskin høres ikke. (dersom naboen vasker kan jeg så vidt høre det dersom jeg er på badet mitt (de ligger mot hverandre) og hører veldig godt etter. Men den generelle regl er vel ikke noe bråk etter kl 23
Nella Skrevet 6. desember 2005 #12 Skrevet 6. desember 2005 Her står det i husreglene at det ikke skal brukes vaskemaskin etter 22. Hender jeg gjør det utenom tidene også om det er total krise og det har gått greit til nå.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #13 Skrevet 6. desember 2005 Da jeg bodde i leilighet pleide jeg å passe på at ikke vaskemaskinen gikk etter kl 23. Svært sjelden jeg hørte naboens maskin etter det tidspunktet. Nå har jeg flyttet i hus, og her en kveld tenkte jeg å sette på en vask, men så kom jeg på å sjekke hva klokka var. Halv elleve, nei det var litt seint å begynne å bråke med det. Men så husket jeg: Vi bor i eget hus nå og kan vaske når vi vil!
Gjest Piper Skrevet 6. desember 2005 #14 Skrevet 6. desember 2005 Hm, altså jeg kan ha den på kvelden men den skal være ferdig før ca 2300. Yey, da har jo han naboen ikke noe han skulle ha sagt! ← Du må nok lese kontrakten først, for det kan være det står noe annet der. Du kan ikke komme og si, at du leste på KG at det var lov å vaske til 23
Malama Skrevet 6. desember 2005 #15 Skrevet 6. desember 2005 Han har nok ikke rett til å kreve at naboene skal være stille så tidlig. Ifølge husleieloven skal det være stille etter 11 - det er mulig man kan bestemme et annet tidspunkt i leiekontrakten, jeg husker husleieloven for dårlig til å si det, men om det ikke nevnes i kontrakten gjelder ihvertfall 11-regelen. ← Men altså. Ikke lyd etter 11 betyr jo med enkelte maskiner at man ikke kan starte dem så mye etter 20-21 (i alle fall tar noen programmer fort et par timer, kanskje 2,5) Og jeg tolket det slik at det var ment "ikke start noe etter åtte", som sånnsett blir det samme som "la det være stille fra en gang mellom 22 og 23. Og det burde kanskje være en grei løsning? Men man må selvsagt forholde seg til den kontrakten man har i alle fall. Husro klokken 23 er ganske vanlig, så det er ikke utenkelig at det er det som tår der, men sjekk.
Dagoberta Skrevet 6. desember 2005 #16 Skrevet 6. desember 2005 Ja, jeg tenkte ikke på at det kunne være ment sånn, tenkte at hvis han ville ha det stille etter åtte, så er jo det urimelig å kreve av naboene
Malama Skrevet 6. desember 2005 #17 Skrevet 6. desember 2005 Ja, stille etter åtte er urimelig. Men jeg setter selv ikke på vaskemaskina særlig etter åtte, fordi jeg vil den skal bli ferdig før jeg vil legge meg (jeg bryr meg ikke om naboen, de bråker etter jeg har lagt meg stadig vekk uansett, og jeg tror ikke de plages av vaskemaskina mi) men jeg liker å legge meg tidelig.
Jane How Skrevet 6. desember 2005 #18 Skrevet 6. desember 2005 Det er sentrifugeringen som bråker mest, så om du må vaske klær sent går det jo an å stanse maskinen når den skal begynne å sentrifugere, og skru den på igjen om morgenen? (hvis det er krise liksom)
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2005 #19 Skrevet 6. desember 2005 Jeg har alltid vært vant til at maskinen skal være ferdig til klokka 23. Tror det er ganske vanlige regler rundt om kring. Har iallefall hatt de samme reglene i to hybelhus jeg har bodd i
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #20 Skrevet 6. desember 2005 Jeg vasker når det passer meg, har ikke fått noen klager ennå. Det er luker i døren, så jeg hører veldig godt når folk går i gangen, men de hører tydeligvis ikke maskinen som bråker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå