Gå til innhold

Soppinfeksjon på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er på ferie i Sverige og har fått soppinfeksjon i munnen, sannsynligvis etter en antibiotikakur (som jeg fremdeles går på). Bruker cosydol, men merker ingen bedring så langt. Det er utrolig vondt og jeg regelrett piner meg selv hver gang jeg spiser eller drikker noe. Noen som har noen råd og vet hva jeg kan gjøre for å bli bedre? Noe jeg kan få tak i her på apoteket, hva jeg ikke bør spise/drikke osv… Jeg må vel vente med å ringe legen til jeg er hjemme igjen.

Anonymkode: 18ad1...fcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor lenge skal du vere i Sverige? Dei har vel legar der og? Evt. kan du reise på eit apotek og spørje etter tips der :) 

Skrevet
RockyRose skrev (17 minutter siden):

Kor lenge skal du vere i Sverige? Dei har vel legar der og? Evt. kan du reise på eit apotek og spørje etter tips der :) 

Er her til mandag. Antar det er lite gunstig å kontakte lege her, uten at jeg aner noe om det, men vil jo helst bli bedre mens jeg er her. Det er ganske slitsomt å ikke kunne spise noe uten å ha ekstreme smerter, liksom. Skal prøve apotek i morgen. Takk for svar!

Skrevet

Du må nok ha Mycostatin mikstur. Fåes kun med resept i Norge ihvertfall, vet ikke hvordan det er i Sverige. Hør på apoteket. 

Anonymkode: f0a15...c92

• Liker 1
Skrevet

Du kan og få resept på Diflucan. For sopp i munnen må du ha kur på 6-30 dager. Jeg fikk resept på 6 dager av gangen.

Anonymkode: b5fe1...94f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan og få resept på Diflucan. For sopp i munnen må du ha kur på 6-30 dager. Jeg fikk resept på 6 dager av gangen.

Takk for svar, hvor lang tid tok det før du ble bedre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar, hvor lang tid tok det før du ble bedre?

Det ble noe bedre ganske raskt, men jeg måtte gå på det i 30 dager før det ble borte.

• Liker 1
Skrevet

Har du reiseforsikring så kan du jo strengt talt oppsøke lege uten at det skal bli noen store regninger på deg.

Anonymkode: 03e4c...d8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du reiseforsikring så kan du jo strengt talt oppsøke lege uten at det skal bli noen store regninger på deg.

Anonymkode: 03e4c...d8d

Jeg dro på legevakta. De mener det ikke er soppinfeksjon, bare irritert/sprukket tannkjøtt og after. Skjønner bare ikke hvordan det kan gjøre så vondt som dette. Klarer ikke spise, selv med smertestillende.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg dro på legevakta. De mener det ikke er soppinfeksjon, bare irritert/sprukket tannkjøtt og after. Skjønner bare ikke hvordan det kan gjøre så vondt som dette. Klarer ikke spise, selv med smertestillende.

Ts

Jeg hadde ikke smerter da jeg hadde sopp i munnen. Sår kan være svært smertefulle, finnes gel på apoteket du kan smøre på både sprekker og after.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde ikke smerter da jeg hadde sopp i munnen. Sår kan være svært smertefulle, finnes gel på apoteket du kan smøre på både sprekker og after.

Skjønner. Ja, nå prøver jeg alt mulig her. Har aldri slitt med dette før, smertene er nesten uholdbare, men må vel bare stå i det og krysse fingrene for at det snart går over.

Ts

Skrevet

Datteren min fikk sopp i munnen, og hun hadde store smerter. Måtte til lege å få behandling.

Anonymkode: a1b6a...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...