AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Jeg er hjelpepleier, og tok tannhelsesekretær på voksenopplæring for noen år siden. Angrer på at jeg ikke tok helsesekretær istedet. Vet det kan være vanskelig å få jobb, men har sett det er en del ledige stillinger her. Hvis man tar helsesekretær via Nki, står man likestilt med andre som har tatt det på vanlig vgs? Jeg kan sikkert ikke ta dette på voksenopplæring siden jeg allerede har tatt tannhelse. Ønsker ikke å jobbe med det.. Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er hjelpepleier, og tok tannhelsesekretær på voksenopplæring for noen år siden. Angrer på at jeg ikke tok helsesekretær istedet. Vet det kan være vanskelig å få jobb, men har sett det er en del ledige stillinger her. Hvis man tar helsesekretær via Nki, står man likestilt med andre som har tatt det på vanlig vgs? Jeg kan sikkert ikke ta dette på voksenopplæring siden jeg allerede har tatt tannhelse. Ønsker ikke å jobbe med det.. Anonymkode: 8bc20...4d8 Jeg tror du går ned i lønn, hvis du tar helsesekretær. Jeg er også hjelpepleier og kunne tenkt meg å ta et NKI nettkurs, men er litt i tvil om man står likestilt. Kanskje som helsesekretær, men jeg så på et annet studie, som jeg gjerne ville tatt, men jeg er litt i tvil om jeg får meg jobb som det etterpå. Anonymkode: 8a85f...66b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg tror du går ned i lønn, hvis du tar helsesekretær. Jeg er også hjelpepleier og kunne tenkt meg å ta et NKI nettkurs, men er litt i tvil om man står likestilt. Kanskje som helsesekretær, men jeg så på et annet studie, som jeg gjerne ville tatt, men jeg er litt i tvil om jeg får meg jobb som det etterpå. Anonymkode: 8a85f...66b Men man får jo autorisasjon når man har tatt eksamen. Har det noe å si hvor man har tatt utdanningen, så lenge man har fått autorisasjon? Men man får jo ikke øvd praktisk på lab og sånt når man tar det over nettet. Ser de har noe labkurs, men kun i Oslo selvfølgelig. Noen som vet mer om dette med Helsesekretærstudie i Nki? Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Jeg kjenner en lærer på nki, og det er gjort undersøkelser på at sykehus fortrekker søkere fra nki i stedet for helsesekretærer fra vgs fordi: de har anatomisk nomenklatur som endel av utdannelsen de har laboratorie fag elevene er voksne og ikke 19 år når de er ferdig utdannet Stor prosentgrad får relevant jobb. Utdannelsen på vgs er ikke like god, noe jeg personlig vet. (Har undervist der selv) Anonymkode: 62ef9...6f8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men man får jo autorisasjon når man har tatt eksamen. Har det noe å si hvor man har tatt utdanningen, så lenge man har fått autorisasjon? Men man får jo ikke øvd praktisk på lab og sånt når man tar det over nettet. Ser de har noe labkurs, men kun i Oslo selvfølgelig. Noen som vet mer om dette med Helsesekretærstudie i Nki? Anonymkode: 8bc20...4d8 Lab kursene krever fysisk oppmøte. Anonymkode: 62ef9...6f8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Lab kursene krever fysisk oppmøte. Anonymkode: 62ef9...6f8 Ja, men hvor kan man få tatt dette? De kursene jeg har sett er kun i Oslo (Lenas helsepersonell eller noe.) Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kjenner en lærer på nki, og det er gjort undersøkelser på at sykehus fortrekker søkere fra nki i stedet for helsesekretærer fra vgs fordi: de har anatomisk nomenklatur som endel av utdannelsen de har laboratorie fag elevene er voksne og ikke 19 år når de er ferdig utdannet Stor prosentgrad får relevant jobb. Utdannelsen på vgs er ikke like god, noe jeg personlig vet. (Har undervist der selv) Anonymkode: 62ef9...6f8 Du sier de har laboratoriefag. Det er vel bare teorien? Vet du hvordan man kan få tatt disse labkursene? Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du sier de har laboratoriefag. Det er vel bare teorien? Vet du hvordan man kan få tatt disse labkursene? Anonymkode: 8bc20...4d8 I Bergen har de fysiske kurs, de har jeg selv sett, det er i samarbeid med sykehus, og det ligger videoer ute på YouTube om gjennomføring av labkursene. Anonymkode: 62ef9...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I Bergen har de fysiske kurs, de har jeg selv sett, det er i samarbeid med sykehus, og det ligger videoer ute på YouTube om gjennomføring av labkursene. Anonymkode: 62ef9...6f8 Har du noe link, eller hva kan jeg søke på? Har prøvd å google, men finner ikke annet enn Oslo. Er dette for voksne? Jeg har jo ikke rett på voksenopplæring siden jeg har to utdanninger fra før.. Angrer på at jeg aldri gikk helsesekretær, har hatt lyst til det i mange år. Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du noe link, eller hva kan jeg søke på? Har prøvd å google, men finner ikke annet enn Oslo. Er dette for voksne? Jeg har jo ikke rett på voksenopplæring siden jeg har to utdanninger fra før.. Angrer på at jeg aldri gikk helsesekretær, har hatt lyst til det i mange år. Anonymkode: 8bc20...4d8 https://www.nki.no/studievelger/medisinsk-sekretaer Ja det står at kurset tas i Oslo eller Hønefoss. Mulig selve labkurset ikke kan tas i Bergen, bare det som er på nett. Ja dette er for voksen. Du kan jo bare kontakte dem og høre ! Anonymkode: 62ef9...6f8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.nki.no/studievelger/medisinsk-sekretaer Ja det står at kurset tas i Oslo eller Hønefoss. Mulig selve labkurset ikke kan tas i Bergen, bare det som er på nett. Ja dette er for voksen. Du kan jo bare kontakte dem og høre ! Anonymkode: 62ef9...6f8 Linken var til medisinsk sekretær. Jeg ønsker å ta helsesekretær. Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Linken var til medisinsk sekretær. Jeg ønsker å ta helsesekretær. Anonymkode: 8bc20...4d8 Helsesekretær tilbys bare ved offentlige videregående skoler, ikke private skoler. Så det eneste alternativet du har er medisinsk sekretær, dersom du ikke kan ta voksenopplæring i helsesekretær. Anonymkode: 62ef9...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Helsesekretær tilbys bare ved offentlige videregående skoler, ikke private skoler. Så det eneste alternativet du har er medisinsk sekretær, dersom du ikke kan ta voksenopplæring i helsesekretær. Anonymkode: 62ef9...6f8 Dette ser det j ut som man kan ta over nettet, og det er ikke medisinsk sekretær. https://cefalon.no/produkt/helsesekretaer/?gclid=CjwKCAjw8JKbBhBYEiwAs3sxN45hS-j3oHK1JauwaPCX7QLpZoggeVayUPcc0pHykEkB7aLuwWWMLRoCgXMQAvD_BwE Anonymkode: 8bc20...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ser det j ut som man kan ta over nettet, og det er ikke medisinsk sekretær. https://cefalon.no/produkt/helsesekretaer/?gclid=CjwKCAjw8JKbBhBYEiwAs3sxN45hS-j3oHK1JauwaPCX7QLpZoggeVayUPcc0pHykEkB7aLuwWWMLRoCgXMQAvD_BwE Anonymkode: 8bc20...4d8 Ok, ja det har jeg aldri hørt om før. For å være sikker kan du evt ta en telefon til de som autoriserer helsepersonell, og høre om dette kurset vil føre til autorisasjon, om du søker. Anonymkode: 62ef9...6f8
origin Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 On 11/4/2022 at 10:45 AM, AnonymBruker said: Du sier de har laboratoriefag. Det er vel bare teorien? Vet du hvordan man kan få tatt disse labkursene? Anonymkode: 8bc20...4d8 Litt usikker på om det her kan være nyttig? Meir om ENT3R | ent3r.no Det er mer enn matte her og gratis
origin Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 On 11/4/2022 at 2:49 PM, AnonymBruker said: I Bergen har de fysiske kurs, de har jeg selv sett, det er i samarbeid med sykehus, og det ligger videoer ute på YouTube om gjennomføring av labkursene. Anonymkode: 62ef9...6f8 Forsøkt å søke det opp på youtube men finner ikke noe konkret. Kan du linke til en av videoene?
Zionnas Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 Er under utdanning selv for å bli helsesekretær og du kan da enten ta opp fagene selv som privatist eller følge det over nett. Cefalon har lab kurs https://cefalon.no/produkt/laboratoriearbeid-til-tverrfaglig-eksamen-helsesekretaer/. Deg er dette jeg tenker å ta siden jeg ikke har noe erfaring fra før av.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Zionnas skrev (5 timer siden): Er under utdanning selv for å bli helsesekretær og du kan da enten ta opp fagene selv som privatist eller følge det over nett. Cefalon har lab kurs https://cefalon.no/produkt/laboratoriearbeid-til-tverrfaglig-eksamen-helsesekretaer/. Deg er dette jeg tenker å ta siden jeg ikke har noe erfaring fra før av. Jeg har sett at disse har labkurs, men kun på østlandet. Anonymkode: 8bc20...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå