Gå til innhold

Barnet mitt fikk ikke være med på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart tre år (januar) og ikke den mest selvstendige, nysgjerrige og utforskende… i dag hadde mange vært på tur, men min hadde blitt igjen og lekt med de mindre på avdelingen. Min er en av de eldste. Synes dette var litt vondt å høre. Hvorfor får hun ikke være med? Skal selvfølgelig spørre, men ble litt satt ut da de sa det (de sa det som om det var det mest naturlige i verden), og i morgen er det selvf planleggingsdag…

Anonymkode: 112a5...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet mye, men dette kan jeg ikke svare på. 

Anonymkode: 11c05...2da

• Liker 14
Skrevet

Kanskje barnet fikk valget om å være med på tur eller bli igjen å leke, og valgte siste? Kanskje barnet ditt hadde en lekekamerat blandt de mindre barna som h*n ville leke med?

Det er jo ingen som vet enn de som jobber på avdelingen til barnet ditt.

Anonymkode: bce18...d41

• Liker 8
Skrevet

Hehe jeg skjønner at ingen kan svare konkret knyttet til dette, men hva er typiske grunner til at et eldre barn blir igjen med de små (alle går på småbarn)? Forstår at de må dele seg altså… men har ikke fått noen tilbakemelding på at hun er vanskelig å ha med på tur tidligere

Skrevet

Men reagerte hun ? 
Du skriver ingenting om hva hun sier 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hun er snart tre år (januar) og ikke den mest selvstendige, nysgjerrige og utforskende… i dag hadde mange vært på tur, men min hadde blitt igjen og lekt med de mindre på avdelingen. Min er en av de eldste. Synes dette var litt vondt å høre. Hvorfor får hun ikke være med? Skal selvfølgelig spørre, men ble litt satt ut da de sa det (de sa det som om det var det mest naturlige i verden), og i morgen er det selvf planleggingsdag…

Du må spørre bhg! Kanskje ble gruppen delt, kanskje måtte noen være igjen for det var sykdom blant personale 

Anonymkode: 12d2c...18e

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det kan jo hende at barnet ditt ikke ville bli med på tur.

Skrevet

For et utrolig unødvendig innlegg. Det eneste man kan svare her er spekuleringer. SPØR DE SOM JOBBER DER. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Hun ville sikkert ikke. Så enkelt. 

Skrevet

Jeg tror barnehagepersonalet bevisst prøver å fryse barnet ditt ut fra avdelingen sin. 

Dette bør du ta tak i, det er mange jævlige barnehageansatte som holder på slik. 

Anonymkode: c3b59...93b

• Nyttig 1
Skrevet

Sannsynligvis hadde hun ikke lyst, og fikk lov å være igjen på avdelingen. Mine tantebarn gikk i en barnehage som hadde ett stort friluftsfokus/utefokus, men de tok bare med de barna som hadde lyst og var motivert for det. De som like bedre å leke inne/i bhgs uteområde, perle, lese bok, kjøre på bilbane ect ble ikke tvunget med. Er det du som reagerer eller datteren din? At hun er eldst har ingenting å si, barn liker ulike ting og modnes i ulikt tempo.

Anonymkode: b943c...f4e

Skrevet

I barnas barnehage var det noen barn som ofte nektet å kle på seg det de skulle ut og generelt var sure og grinete, de ble ikke alltid med ut på tur, men ble igjen med annen avdeling.  Noen barn orket ikke å gå noe som helst på tidligere turer slik at de ikke kunne bli med pga for stor belastning for de ansatte. Noen steder har de maksgrense på barn de kan ta med.  Noen barn har ikke riktig klær med seg for å dra på tur.   Det er altså mange grunner og har bare nevnt noen jeg kom på i farta.

Anonymkode: 49569...194

• Liker 1
Skrevet

Det kan være så mange grunner. 

Men det kan f.eks. handle om at hun trives bedre inne enn på tur, eller at hun er spesielt rolig og god med de minste, kanskje i kombinasjon med at de hadde færre på jobb eller vikar og trengte å ha færre barn med på turen. Eller at hun hostet, var tett eller virket sliten og de vurderte at det var lurt om hun ble igjen akkurat denne dagen.

Jeg har ei jente på akkurat samme alder, eldst i sin avdeling. Hun var ikke med på tur for noen uker siden fordi det var sykefravær blant de ansatte og hun går godt overens med ettåringene og trives med roen som blir i avdelingen når de andre toåringene drar ut. 

Anonymkode: f5a51...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...