Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sende ut en del takke kort, og var og fremkalte en del bilder hos Foto Knutsen i dag. Når jeg kom hjem og såg på bildene så såg jeg at det var elendig kvalitet, kornete og stygge. :overrasket: Jeg bestilte helt vanlig størrelse på bildene, 10x13.

Er det normalt at det kan bli så elendig (hakkete) med digitalt kamera? på pc`en ser det helt fint ut. Jeg har ett Olympus 3.2 Megapixel, kanskje ikke all verden, men jeg trodde uansett det ville bli bedre enn med engangskamera! Så klart kan det være noen utrolige dårlige "fotografer", men er litt rart om vi begge to er like elendig liksom. :forvirret:

Eller KAN det være Foto Knutsen hadde en dårlig dag? Jeg bestilte en ekspress levering hos de? Dette er absolutt ingen kritikk av de altså, jeg kommer til å høre med de uansett, og regner med det ordner seg OM det er noe hos de som gikk galt. Men jeg ville høre om dere har noen erfaring med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har forstørret dem, så skulle se sett helt ok ut.

Jeg skaffet med digital kamera da de først kom på markedet. Mitt kamera hadde da 2.2 megapixler og da var jeg strålende fornøyd med bildene. Så kanskje du burde gå inn til dem å klage... :sjenert:

Skrevet

Hva slags innstillinger har du brukt? Man kan bruke en lavere oppløsning osv, som gir flere bilder på minnebrikken, men de vil alle ha dårligere kvalitet.

Skrevet
Hva slags innstillinger har du brukt? Man kan bruke en lavere oppløsning osv, som gir flere bilder på minnebrikken, men de vil alle ha dårligere kvalitet.

Ser det står HQ 2048x1536. Ifølge bruks anvisningen skal visst dette være en standard innstilling. Men tror jeg må endre innstillingen hakket opp, for å få max kvalitet tydligvis.

Skrevet
Ser det står HQ 2048x1536. Ifølge bruks anvisningen skal visst dette være en standard innstilling. Men tror jeg må endre innstillingen hakket opp, for å få max kvalitet tydligvis.

Hvis man skal ta bilder som skal brukes til noe så er det lurt å bruke max kvalitet ja. I tillegg til den innstillingen pleier det å være en annen innstilling som heter fine, superfine osv. Ha den på det beste (superfine el.l) der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...