Gå til innhold

Noen som spiser knekkebrød hver dag her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen? Hvor mange skiver?

Spør siden jeg har lest at det kan være kreftfremkallende.

Anonymkode: 4c835...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser et RugSprø daglig, jeg spiser ikke brød. 

Skrevet

Ja jeg gjør. Fordi jeg ikke spiser brød og jeg synes alt annet er alt for lite mettende og dessuten stress å lage. Havregrøt feks blir jeg ikke mett av. Ikke egg heller. Men nå er jeg drit lei knekkebrød også så vet ikke hva jeg skal spise mer

Anonymkode: 40d4f...f38

Skrevet

Cirka tre stykk annenhver dag til lunsj på jobb.

Skrevet

Ja. Spiser 2-4 knekkebrød hver dag. Det er INGENTING kreftfremkallende ved knekkebrød.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja😊 3 til frokost og 3 til kvelds. Liker ikke brød.

Anonymkode: 634a4...fba

Skrevet

Ett knekkebrød til frokost, det er alt jeg orker så tidlig på dagen.

Anonymkode: 1c549...8f8

Skrevet
Embla Othea skrev (5 minutter siden):

Ja. Spiser 2-4 knekkebrød hver dag. Det er INGENTING kreftfremkallende ved knekkebrød.

Akrylamid kan føre til flere ulike kreftformer slik som bryst- og testikkelkreft i forsøksdyr, og er blant annet av WHOs kreftforskningsinstitutt klassifisert som sannsynlig kreftfremkallende også for mennesker. De vanligste matvarene som inneholder akrylamid er potetgull, pommes frites, knekkebrød, kjeks og kaffe.28. mar. 2009
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):
Akrylamid kan føre til flere ulike kreftformer slik som bryst- og testikkelkreft i forsøksdyr, og er blant annet av WHOs kreftforskningsinstitutt klassifisert som sannsynlig kreftfremkallende også for mennesker. De vanligste matvarene som inneholder akrylamid er potetgull, pommes frites, knekkebrød, kjeks og kaffe.28. mar. 2009

Jeg vil tro at røyking, alkohol og bearbeidet kjøtt er verre.

• Liker 2
Skrevet
Embla Othea skrev (6 minutter siden):

Ja, det er det. Det heter akrylamid, og dannes ved steking av karborik mat som kornvarer og potetgull. 

Skrevet

Spiser to knekkebrød til frokost hver dag, med god samvittighet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg gjør. Fordi jeg ikke spiser brød og jeg synes alt annet er alt for lite mettende og dessuten stress å lage. Havregrøt feks blir jeg ikke mett av. Ikke egg heller. Men nå er jeg drit lei knekkebrød også så vet ikke hva jeg skal spise mer

Anonymkode: 40d4f...f38

Hva blir du mett av?

Skrevet
Embla Othea skrev (11 minutter siden):

Akrylamid er påvist i matvarer som brød, knekkebrød, kjeks og frokostblandinger, i barnegrøtpulver, pommes frites, potetchips og kaffe. Stoffet dannes når matvarene blir brune under steking og frityrkoking og når kaffebønner brennes. Akrylamid dannes ved temperaturer over 120 grader, og er kreftfremkallende. 

Skrevet
MyMichelle skrev (4 minutter siden):

Ja, det er det. Det heter akrylamid, og dannes ved steking av karborik mat som kornvarer og potetgull. 

Men jeg ser en liste nå. Rugsprø har ektremt mye akrymlid f.eks. Mens vanlig havre-knekkebrød har så og si ingenting, så er ulikt mtp på knekkebrødene og.

• Liker 1
Skrevet

Spiser to Ryvita hver dag. Men aldri potetgull, kjeks og mat med mye karbohydrater.

Anonymkode: c54fe...ef6

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg spiste knekkebrød til frokost hver dag i to år, og nå er jeg skikkelig lei av knekkebrød. 

Skrevet

Jeg spiser hver dag. Og kommer ikke slutte med det. Det er mye som er kreftfremkallende og jeg forventer at jeg enten vil dø av kreft eller hjerteproblemer en dag. Tenker ikke slutte å leve før den dagen. 

Anonymkode: 6197e...6b7

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker kanskje jeg burde bytte ut knekkebrød med brød? Spiser jo det hver dag, men som sagt, det er kreftfremkallende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men jeg ser en liste nå. Rugsprø har ektremt mye akrymlid f.eks. Mens vanlig havre-knekkebrød har så og si ingenting, så er ulikt mtp på knekkebrødene og.

Så jeg skal liksom daue av å spise ett knekkebrød daglig, når jeg verken spiser brød, potetgull eller kjeks. Livet er farlig. 

• Liker 1
Skrevet

Knekkebrød kan ikke være kreftremkallende. Det finnes INGEN studier som knytter det å spise knekkebrød til kreft.Hva annet spiser du hver dag? Aspartam? MSG? For det kan være kreftremkallende.

Anonymkode: dbbef...699

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...