origin Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 ...sier de i Norges bank. Jeg klarer simpelthen ikke flere økte mat og strømpriser Nå er hun snart ferdig – Ytring (nrk.no) Hva med dere andre? Hvordan lever dere for tiden og hvordan sparer dere? Jeg har gjevnlig stått i matkø hos frelsesarmeen siste halvår 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 du må bo billigere Anonymkode: 4408c...7c6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Uff, dette hørtes leit ut @origin, synd at du har det sånn. Dette er harde tider for veldig mange og jeg tror dessverre ikke vi har sett toppen enda. For min del klarer jeg meg godt foreløpig, men jeg ser at jeg tar av bufferkontoen hver måned. Dette til tross for at jeg har skrudd ned forbruket. Jeg har fremdeles litt å gå på, men det er mest gjeld som berører meg, og den må jo betales... Anonymkode: 76b39...d36
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Er mest opptatt av hvor mye renten på sparekonto øker. Kanskje mange som går på frelsesarmeen å får gratis påfyll av mat ettersom ingen der som reiser spørsmål etter inntekten. Anonymkode: f8e05...c17
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Vi klarer boliglån, men har måtte slutte med alt gøy. Har ikke råd til at eldste går på svømming lengre, og heldigvis har vi arvet masse til yngste. Han ammer bare enda, heldigvis. Vi har måtte ha det kaldt i alle rom, bortsett fra i stuen, og vi vasker klær så sjeldent som vi klarer. Dusjer/bader barna 1 gang i uka. Vi har solgt ene bilen, og skal selge båten. Vi går aldri ut å spiser eller kino eller andre ting. Syns livet er litt trist for tiden. Mange har det verre en meg ♥️ Anonymkode: 4af42...7a1 2 1
Rucula Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 De aller aller fleste takler disse økte kostnadene helt fint. Vi lever ikke anderledes enn før, sparer det samme som før 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Rucula skrev (3 minutter siden): De aller aller fleste takler disse økte kostnadene helt fint. Vi lever ikke anderledes enn før, sparer det samme som før Litt forståelse kanskje? Gjør et forsøk i alle fall.. Anonymkode: 77953...94c 6 2
Muskath Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 5 minutter siden, Rucula said: De aller aller fleste takler disse økte kostnadene helt fint. Vi lever ikke anderledes enn før, sparer det samme som før Snakk for deg selv og ikke ta med de aller fleste. 2
Gjest Adobyen Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Jeg forstår ikke dette med den lave arbeidsledigheten. Nå har mange bedrifter både permittert, nedbemannet eller gått konk, og de som mangler ansatte har ikke behov for de som er ledige. Det stemmer ikke overens med ledig kompetanse og ønsket kompetanse. Det er jo en nøtt. I nyhetene den siste tiden opplyser de om en svak økning i ledige, så økning finnes. Det finnes også skjult arbeidsledighet, da mange er i tiltak via nav. Der er det folk som gjerne vil jobbe, og får prøve seg i jobb med lønn delvis finansiert av nav. Det sies at lav arbeidsledighet betyr at alt går veldig bra. Det er så mye med disse tingene som er vanskelig å forstå.
Rucula Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt forståelse kanskje? Gjør et forsøk i alle fall.. Anonymkode: 77953...94c Selvfølgelig har jeg forståelse for at det er tøft for uføre og enslige! Det er selvfølgelig veldig trist. Men de alle fleste klarer seg 1
Rucula Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Muskath skrev (Akkurat nå): Snakk for deg selv og ikke ta med de aller fleste. Det ble uttalt av Ida wolden i dag etter rentemøtet. 2
Muskath Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 (endret) 1 minutt siden, Rucula said: Det ble uttalt av Ida wolden i dag etter rentemøtet. Eliten har lite peiling. Og å takle økte kostnader er noe annet enn å klare seg. Endret 3. november 2022 av Muskath 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 Jeg har hatt lån siden 1994 (ja, det har vært samlivsbrudd og diverse refinansieringer siden) og har vært vant til rente på 4% og over. Jeg skjønner ikke klagingen. Anonymkode: b1d70...175 1
Rucula Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 Muskath skrev (Akkurat nå): Eliten har lite peiling. Disse menneskene holder fingeren på pulsen til Norsk økonomi. Hun står ved roret og styrer økonomien vår ved hjelp av renta. Selvfølgelig har disse peiling. 3
Nymerïa Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 Vi klarer oss greit. Vi har ikke spesielt høy inntekt for tida, men så har vi lavt forbruk også så det er OK. 1
Peterpan91 Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 10 minutter siden, Rucula said: De aller aller fleste takler disse økte kostnadene helt fint. Vi lever ikke anderledes enn før, sparer det samme som før Det tror jeg rett og slett ikke på. Om ikke du har en lønn på over en million i året, så virker det veldig merkelig at du kan leve akkurat like bra som du gjorde før økte kostnader.
Muskath Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 Just now, Rucula said: Disse menneskene holder fingeren på pulsen til Norsk økonomi. Hun står ved roret og styrer økonomien vår ved hjelp av renta. Selvfølgelig har disse peiling. Ja, forstår at du mener det. Da er det rart at køene til gratis utdeling av mat øker voldsomt. Hun dukker ikke ned i alles økonomi nei. Og det er en del med høy inntekt som drar gjennomsnittsinntekten opp. Så hun holder fingeren på gjennomsnittet ja.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 Muskath skrev (4 minutter siden): Eliten har lite peiling. Ja, hun er enkel hun.. Du skulle hatt hennes stilling! Anonymkode: bcb93...471 1
Rucula Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 Peterpan91 skrev (Akkurat nå): Det tror jeg rett og slett ikke på. Om ikke du har en lønn på over en million i året, så virker det veldig merkelig at du kan leve akkurat like bra som du gjorde før økte kostnader. Vårt boligån har gått opp 2500 kr siden vi kjøpte for snart 2 år siden. Det utgjør ikke så mye i en familieøkonomi 3
Rucula Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Muskath skrev (Akkurat nå): Ja, forstår at du mener det. Da er det rart at køene til gratis utdeling av mat øker voldsomt. Hun dukker ikke ned i alles økonomi nei. Og det er en del med høy inntekt som drar gjennomsnittsinntekten opp. Så hun holder fingeren på gjennomsnittet ja. De føeste som står i matkø er fra ukraina 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå