Gå til innhold

Har Styling noe for seg i forbindelse med salg av bolig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eit familiemedlem la ut sin bolig for salg for en tid sidan, og leide inn person til Styling av boligen. Eg  Syntes dette var som å kaste penger utav vinduet ettersom boligen bar preg av å vera både ren, og ryddig. 

Eit par valgte å kjøpe boligen i henhold til salgssum, og paret blei spurdt hva de la meste vekt på under visningen.  Hun hevdet å  legge   mest vekt på Stylingen av boligen, og den virket ryddig .  HAN hevdet å legge mest vekt på at boligen hadde en garasje med hems til plassering av ting og tang ettersom de ikkje hadde  hatt garasje tidligere. Dette bekrefter vel  klart at menn, og kvinner har ulik holdning til hva de legger vekt på ved en bolig, ?

Anonymkode: 2fd3e...23f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bekrefter ikke annet enn det han sier. Han tror han legger mest vekt på garasjen, men en godt stylet bolig kan virkelig ha alt å si. Garasjen var et kriterium kjøper hadde satt på forhånd, og de ville ikke gått på visning med mindre det var garasje,  uansett. Det vi ikke vet er hvor mange dårlig stylede boliger med garasje de hadde kikket på og unnlatt å kjøpe. ;)

Gode bilder og god styling trekker flere til visning, og de som kommer på visning møter med et positivt inntrykk. Når de først er på visning vil en godt stylet bolig få de besøkende til å se muligheter og å ønske å bo der. Jo flere interessenter, jo bedre mulighet for å få solgt boligen innen fornuftig tid og til ønsket pris. Særlig slik markedet har utviklet seg nå. Det er ingen tvil om at det har noe for seg, men det er klart at det er enkelte boligselgere som har større behov for stylinghjelp enn andre sånn i utgangspunktet.  

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Det bekrefter bare hva slags holdninger akkurat den mannen og kvinnen har til hva de legger vekt på. 

Naboleiligheten min lå ute til salgs i nesten et år. Så bytta de til en annen selger, som har en proffere fotograf og bedre styling. Så ut som en helt annen leilighet i den nye annonsen, og den ble solgt et par dager etter visning. 

Anonymkode: 2e3af...4fb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det bekrefter bare hva slags holdninger akkurat den mannen og kvinnen har til hva de legger vekt på. 

Naboleiligheten min lå ute til salgs i nesten et år. Så bytta de til en annen selger, som har en proffere fotograf og bedre styling. Så ut som en helt annen leilighet i den nye annonsen, og den ble solgt et par dager etter visning. 

Ja, dette er mi erfaring også. Eg var egentlig litt tvilsamt til styling då eg skulle selge leiligheta mi. Men FOR ein skilnad det var. Mellom anna vart store tunge møblar vart erstatta med nette møblar og alle (4!) nipsgjenstandane mine tatt vekk. Pluss ein del fiksing på balkongelementa. Vart SÅ fint. 

Minuset var at eg måtte leve med styling-møblane i dei vekene det tok å fotografere, lage annonse og gjennomføre visning. For makan til upraktisk innreiing skal ein leite lenge etter. Men det SÅG fint ut då. Og leiligheten vart selt med ein gong. ☺️

Anonymkode: e903c...267

• Liker 4
Skrevet
Ullvott skrev (2 timer siden):

Det bekrefter ikke annet enn det han sier. Han tror han legger mest vekt på garasjen, men en godt stylet bolig kan virkelig ha alt å si. Garasjen var et kriterium kjøper hadde satt på forhånd, og de ville ikke gått på visning med mindre det var garasje,  uansett. Det vi ikke vet er hvor mange dårlig stylede boliger med garasje de hadde kikket på og unnlatt å kjøpe. ;)

Gode bilder og god styling trekker flere til visning, og de som kommer på visning møter med et positivt inntrykk. Når de først er på visning vil en godt stylet bolig få de besøkende til å se muligheter og å ønske å bo der. Jo flere interessenter, jo bedre mulighet for å få solgt boligen innen fornuftig tid og til ønsket pris. Særlig slik markedet har utviklet seg nå. Det er ingen tvil om at det har noe for seg, men det er klart at det er enkelte boligselgere som har større behov for stylinghjelp enn andre sånn i utgangspunktet.  

Spørsmålet er om Styling kan vera eit slags blindspor ved kjøpe av bolig,og kan samanlignes med å "pynte på bruda". og skinnet kan bedra. 

Har man ingen orden-ryddeforståelse   så kan selvsagt Styling har noe for seg. Kanskje kan en Styling vera en skjult agenda, og  ta oppmerksamheten bort ifra det som er langt viktigere å legge vekt på ved visninger. 

Skrevet

Jeg kjøpte huset mitt kun på grunn av stylingen. Hadde vært og sett det året før da det ikke var stylet og slo det fra meg med en gang. Det var så stusselig der. Da det ble lagt ut på nytt hadde det blitt stylet og jeg la inn bud så fort jeg kunne. Det gav en helt annen følelse å komme inn der, og jeg så hvor fint det kunne bli og ble inspirert. 

Anonymkode: ebd61...c31

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og var det da slik at de samme folka som hadde vert på visning "før" kom tilbake å endret standpunkt når leiligheta ble Stylet, og det forelå andre  bilder tatt fra en annen vinkel / fotograf. ?

Skrevet

Det har nok noe for seg når det finnes kjøpere som ser på sånne ting. Noe som jeg ikke gjør. Jeg ser på mulighetene, ikke hvordan stylingen er. Aller best liker jeg at det er helt tomt ved visning.

Anonymkode: 98efd...749

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eit familiemedlem la ut sin bolig for salg for en tid sidan, og leide inn person til Styling av boligen. Eg  Syntes dette var som å kaste penger utav vinduet ettersom boligen bar preg av å vera både ren, og ryddig. 

Eit par valgte å kjøpe boligen i henhold til salgssum, og paret blei spurdt hva de la meste vekt på under visningen.  Hun hevdet å  legge   mest vekt på Stylingen av boligen, og den virket ryddig .  HAN hevdet å legge mest vekt på at boligen hadde en garasje med hems til plassering av ting og tang ettersom de ikkje hadde  hatt garasje tidligere. Dette bekrefter vel  klart at menn, og kvinner har ulik holdning til hva de legger vekt på ved en bolig, ?

Hvorfor skriver du styling med stor S? Jeg er oppriktig nysgjerrig på tanken bak dette - tror du det er rett bruk av stor bokstav eller er det for å lage et slags poeng og i så fall hva?

Anonymkode: dfa0e...296

• Liker 1
Skrevet

Folk eier ikke evne til å se hvordan det kan bli, så for veldig mange vil det hjelpe at det ser pent ut.

Men for meg har det ingenting å si, jeg bryr meg mest om planløsning og lysinnslipp og slikt.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt Jar det noe å si. Folk kjøper på «magefølelsen» og den er veldig påvirket av stylingen som gir en følelse.

Vis du spør folk om de blir påvirket av reklame svarer de nei, men tallene sier noe annet. Å spørre folk hva de blir påvirket av er nytteløst.

Anonymkode: 62a90...7e1

• Liker 3
Skrevet
Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Folk eier ikke evne til å se hvordan det kan bli, så for veldig mange vil det hjelpe at det ser pent ut.

Men for meg har det ingenting å si, jeg bryr meg mest om planløsning og lysinnslipp og slikt.

Ja, selvsagt, det er «andre» som blir påvirket av styling, du er immun😂

• Nyttig 1
Skrevet

Vi solgte et slitent  rekkehus nærme Oslo. Det var ikke pusset opp de siste 15 åra og var IKKE stylet. Helt tomt. 
Likevel var den solgt på 3 uker laaaaangt over takst. 
Styling er helt bortkastet til boliger under 10 mill. 

Anonymkode: 3768c...8a3

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke si styling ikke har noe å si for meg, men jeg har mange ganger klikket meg ut av en annonse fordi det er for mange sånne "detaljbilder" av en vase med blomster, skjærefjøl med spekepølse osv. Helt uinteressant! Jeg blir også mistenksom for at det er et forsøk på å skjule noe negativt med boligen.

Når det er sagt er det første jeg ser på plantegningene, der er det enkelte ting jeg er ute etter for at boligen skal være aktuell å se nærmere på. 

Annen ting jeg ser på om det er ting som er vanskelig å holde rent. Så en bolig med 3 etasjer hvor rekkverket på trappa var en heldekkende glassvegg hele veien opp i 3.etg. Du kan style det til kuene kommer hjem, helt uaktuelt.

Anonymkode: b4197...455

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel et litt for snevert utvalgt for å bekrefte en hypotese. Høres mer ut som en anekdote. 

Anonymkode: 4bf9a...5c8

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Spørsmålet er om Styling kan vera eit slags blindspor ved kjøpe av bolig,og kan samanlignes med å "pynte på bruda". og skinnet kan bedra. 

Har man ingen orden-ryddeforståelse   så kan selvsagt Styling har noe for seg. Kanskje kan en Styling vera en skjult agenda, og  ta oppmerksamheten bort ifra det som er langt viktigere å legge vekt på ved visninger. 

Brura pyntes alltid til et bryllup. Mener du at man bør slutte med det 

Anonymkode: 4bf9a...5c8

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, selvsagt, det er «andre» som blir påvirket av styling, du er immun😂

Hadde det ikke vært slik at folk ble påvirket så hadde det ikke vært et marked for styling...

Og hver gang jeg har kjøpt bolig så har jeg kjøpt enten dødsbo eller fra folk som skal flytte til sykehjem. Så du må gjerne tro jeg har latt meg påvirke positivt av gardiner med pærer, møbler i alle fasonger og farger og materialer, nedslitt trestavs eikeparkett, brun blomstertapet, takplater og rødt veggtilveggteppe under do. For alle boliger jeg har kjøpt har sett helt jævelige ut.

At du kaller dette styling får du stå for.

bestemor.jpg

994391562703d75106727dc36233f66a39130890.jpg

Endret av Blåttvann
Skrevet

Kommer helt an på hva slags bolig man skal selge og hvem man vil skal kjøpe. Jo mer marked for ferskinger jo mer lar de seg blende av styling og overfladisk oppussing. Eller for skikkelig dyre boliger (hvor eier har dårlig smak), eller hvor det er folk som ikke har byttet møbler de siste 30-40 årene. 

Anonymkode: bcf33...84e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på hva slags bolig man skal selge og hvem man vil skal kjøpe. Jo mer marked for ferskinger jo mer lar de seg blende av styling og overfladisk oppussing. Eller for skikkelig dyre boliger (hvor eier har dårlig smak), eller hvor det er folk som ikke har byttet møbler de siste 30-40 årene. 

Anonymkode: bcf33...84e

Styling av disse leilighetene er ofte ikke nødvendig, da eier heller ikke har pusset opp flatene de siste 40årene. Boligen ser like jævelig ut med styling. Nesten så det er best å ikke style, for det ser ofte rart ut med nye møbler blant gammel kjip blomstertapet, eikelister i taket og slitte vinylgulv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skal ikke si styling ikke har noe å si for meg, men jeg har mange ganger klikket meg ut av en annonse fordi det er for mange sånne "detaljbilder" av en vase med blomster, skjærefjøl med spekepølse osv. Helt uinteressant! Jeg blir også mistenksom for at det er et forsøk på å skjule noe negativt med boligen.

Når det er sagt er det første jeg ser på plantegningene, der er det enkelte ting jeg er ute etter for at boligen skal være aktuell å se nærmere på. 

Annen ting jeg ser på om det er ting som er vanskelig å holde rent. Så en bolig med 3 etasjer hvor rekkverket på trappa var en heldekkende glassvegg hele veien opp i 3.etg. Du kan style det til kuene kommer hjem, helt uaktuelt.

Anonymkode: b4197...455

Tror kanskje mange andre også  deler din oppfattning av at de  legger mer vekt på andre detaljer en styling når de kjøper en bolig.  Spørsmålet er hvilken målgruppe selger ser for seg når de legger en bolig utfor salg.

Er man heilt blotta for å ha det ryddig-og rent rundt seg , og  mangel på ordensans så er nok styling en god løsning, men  kostnader ved salg.    

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...