Gå til innhold

Hvor mye koster det å la kokeplate stå på fullt hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer glemte å slå av den minste kokeplaten i går kveld, og den stod på fra fullt fra kl 00 til ca 11 i formiddag.

En ting er at huset kunne brent ned, men jeg tenker også på hva det har kostet i strøm.

Noen som klarer å regne det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten ingenting. Ro ned.

Anonymkode: a964f...996

• Liker 1
Skrevet

Rundt 30kr.

Anonymkode: ba9f7...07c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nesten ingenting. Ro ned.

Anonymkode: a964f...996

Jeg har ikke peiling derfor spør jeg her🤭

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rundt 30kr.

Anonymkode: ba9f7...07c

Bor i Bergen og vet ikke hvordan strømprisen var i natt.

Ts

Skrevet

Tenkt til å sende han faktura eller hva?

Anonymkode: 211af...6a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenkt til å sende han faktura eller hva?

Anonymkode: 211af...6a1

☺️

Skrevet
Tough cookie skrev (19 minutter siden):

Samboer glemte å slå av den minste kokeplaten i går kveld, og den stod på fra fullt fra kl 00 til ca 11 i formiddag.

En ting er at huset kunne brent ned, men jeg tenker også på hva det har kostet i strøm.

Å la en kokeplate stå på fult kan i verste fall  føre til brann.  De fleste har vel en utrekksvifte m/ plast, og varmen som stiger opp kan i verste fall føre til brann.  Mange branner har hatt sitt utgangspunkt etter glemt kokeplate, og noe av det første politiet seg etter i forbindelse med branner, og kan føre til avkorting i forsikringen "uaktsom adferd"

Anonymkode: a9cd8...9ba

• Nyttig 2
Skrevet

Invester i en komfyrvakt?

Da tjener du fort inn mer enn hva strømmen kosta for ei kokeplate på hele natta, forskningsselskapet gir avslag på forsikringa når du har komfyrvakt.

Anonymkode: 84adb...3a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Å la en kokeplate stå på fult kan i verste fall  føre til brann.  De fleste har vel en utrekksvifte m/ plast, og varmen som stiger opp kan i verste fall føre til brann.  Mange branner har hatt sitt utgangspunkt etter glemt kokeplate, og noe av det første politiet seg etter i forbindelse med branner, og kan føre til avkorting i forsikringen "uaktsom adferd"

Anonymkode: a9cd8...9ba

Alt dette er ts sikkert klar over, og ikke et svar på det hun spurte om.

Anonymkode: 692d8...197

Skrevet
Tough cookie skrev (40 minutter siden):

Shit, det kunne gått langt verre enn hva dere må betale for strømmen! Høres ut som dere har ganske gammel ovn og ikke induksjon siden platene bare blir stående på uten å være i bruk, så det kan være lurt med en brannsikring på ovnen.

• Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Den minste kokeplata på min komfyr har 1500w på fullt.  Det blir vel da det samme som en varmeovn  på samme tid.

1,5 kWh x 11 timer med strømpris på ca 1 krone = ca 16,5 kr + nettleie. Strømmen er ikke fullt så dyr denne uken.

Skrevet
Grüner skrev (39 minutter siden):

Shit, det kunne gått langt verre enn hva dere må betale for strømmen! Høres ut som dere har ganske gammel ovn og ikke induksjon siden platene bare blir stående på uten å være i bruk, så det kan være lurt med en brannsikring på ovnen.

Gammelt hus og gammel ovn som skal skiftes ut når vi rehabiliterer.

Jeg ble litt redd da jeg kjente at komfyren var skikkelig varm rundt platen, og vet godt at dat kunne blitt brann hadde den stått på enda lengre.

Ts

Anonymkode: 7db86...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...