Gjest føre var Skrevet 5. desember 2005 #1 Skrevet 5. desember 2005 Jeg har vært uheldig med mannfolk bestandig og det ligger helt sikkert på meg og at jeg tiltrekker meg feil folk osv. Nå har jeg lært etter 18 år med bare rot. Har vært alene noen år også,og skal nå prøve meg på markedet igjen. Men er pissredd for å bli lurt igjen for å ikke se de åpenlyse syke sidene og galskapen. Så er det noe jeg absolutt skal holde meg unna?? Bare kom med råd,vink og forslag. Jeg skal aldri ned i dritten igjen og siden jeg ikke ser ting så godt selv,ja da ber jeg om råd før jeg har kommet så langt i blikjentprosessen. Heller føre var enn kjempesnar.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #2 Skrevet 5. desember 2005 Hold deg unna menn som har: - ingen utdanning - bart - Lada - barn fra før - dårlig økonomi - sløvhet og uintellligens i øynene - interesse for sofa, TV og sport - egoismen og seg selv i høysetet Hold deg unna menn som driver med stoff og som ser ut som narkomane-Jarle. Hold deg unna bankranere og utro slabbeedasker som ikke liker barn. Hold deg unna de som er dumme og som ikke forstår kvinner
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #3 Skrevet 5. desember 2005 Hold deg unna menn som ennå bor hejmme hos ho mor;)
Cata Skrevet 5. desember 2005 #4 Skrevet 5. desember 2005 Hold deg unna menn som ikke holder avtaler, da lyver de gjerne om andre ting også.
Gjest Embla s Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Hørte et godt råd en gang; ikke se så nøye på hvordan han behandler deg, men se heller litt nøyere på hvordan han behandler "ubetydelige mennesker" rundt seg. F.eks. dama på Rimi, vaskepersonalet på jobben osv. For alle kan ta seg sammen og vise seg fra sin sjarmerende og fine side hvis de vil oppnå noe fra noen, men hvordan de behandler folk de ikke har "nytte av" eller som de ikke vil oppnå noe av, sier ganske mye om hvordan man er som person. Hvis du skjønner hva jeg mener. Lykke til med å finne deg en bra mann
MunichMachine Skrevet 5. desember 2005 #6 Skrevet 5. desember 2005 Hørte et godt råd en gang; ikke se så nøye på hvordan han behandler deg, men se heller litt nøyere på hvordan han behandler "ubetydelige mennesker" rundt seg. F.eks. dama på Rimi, vaskepersonalet på jobben osv. For alle kan ta seg sammen og vise seg fra sin sjarmerende og fine side hvis de vil oppnå noe fra noen, men hvordan de behandler folk de ikke har "nytte av" eller som de ikke vil oppnå noe av, sier ganske mye om hvordan man er som person. Hvis du skjønner hva jeg mener. Lykke til med å finne deg en bra mann ← Det der var et meget klokt utsagn. Og jeg stiller meg bak dette. Du oppfatter nemlig den sumariske effekten av hans verdier i dette. Husk også hans forhold til familien, "svart får" = varsko. Likeledes se om han er A4 også, for kjedelig med rigide vaner som du bare MÅ forholde deg til = ingen respekt for deg. Se også på hans økonomi og hvordan han f.eks. tar punktlighet = avtaler m.m. Alle menn har alltid noe de vil skjule, meg inkludert. Men det er HVORDAN jeg skjuler det som er viktig. Hvis det er av "triviell" natur, go for it girl ! Bruk tid !!!!!!!!! på ham, og se om du får ditto !
Gjest Betty Boop Skrevet 5. desember 2005 #7 Skrevet 5. desember 2005 Hørte et godt råd en gang; ikke se så nøye på hvordan han behandler deg, men se heller litt nøyere på hvordan han behandler "ubetydelige mennesker" rundt seg. F.eks. dama på Rimi, vaskepersonalet på jobben osv. For alle kan ta seg sammen og vise seg fra sin sjarmerende og fine side hvis de vil oppnå noe fra noen, men hvordan de behandler folk de ikke har "nytte av" eller som de ikke vil oppnå noe av, sier ganske mye om hvordan man er som person. Hvis du skjønner hva jeg mener. Lykke til med å finne deg en bra mann ← Veldig godt råd!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #8 Skrevet 5. desember 2005 Og hold deg unna han som bærer deg på skyer, som vil være sammen med deg hele tiden, som ikke liker guttevennene dine og selv har en horde jentevenner selv, som kaller sin venninne eksdama når det ble slutt for 10 år siden.. Og styr unna han du faller for ved første øyekast, eller ihvertfall vent med å hopp på han til du har vurdert han litt nøyere.
Gjest gjest nu Skrevet 5. desember 2005 #9 Skrevet 5. desember 2005 - Styr unna han som er altfor ivrig med det samme. Alarmklokker bør ringe her: Han som vil forlove seg etter en uke. Han som sier han vil flytte og få seg arbeid i samme by som deg- etter ett par dagers bekjentskap. Han som sender svære blomsteroppsatser i begynnelsen. Han som lover turer "jorden rundt". Han som forteller om hvor dårlig forhold han har til f.eks enkelte familiemedlemmer eller kollegaer. Han som aldri forteller nøyaktig hva han jobber med, selv om du spør. Han som "bor hos en kamerat"....... Han som ringer bare sene kvelder i halvfylla. Han som bare forteller om seg selv,i store ordelag. Se heller etter han som du kan føle deg vel sammen med, selv om du ikke er på topp. Ikke fall for han som er midtpunktet i enhver forsamling, se etter den rolige som sitter i hjørnet. Han som du kanskje ikke syntes var hverken den peneste eller kjekkeste, men når du lærer innsiden å kjenne, vil du kanskje oppdage en uslepen diamant......... Hm, det får være nok i denne omgang. Ønsker deg lykke til!
Gjest Ananas Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Artig tråd :-) Alle menn har alltid noe de vil skjule, meg inkludert. ← Når jeg las dette, så reagerte jeg og tenkte at nei, det gjelder ikke meg. Men - det jeg har erfart er at det ikke er noe vits å fortelle alt om meg selv med en gang. Noen ting er det bedre å vente litt med å si, rent taktisk og også av andre grunner. Endret 6. desember 2005 av Ananas
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #11 Skrevet 6. desember 2005 det var meg som la inn innlegget: Har meldt meg inn en plass der man legger inn profil osv,har skrevet mail en stund og i går snakket vi på tlf. Han har 2 unger,greit nok. Den ene er 9 år,bor bare noen mil unna og har ikke sett ungen sin på 7 1/2 år. Familien er helt ødelagt. Han har ene ansvaret for en på 3 år,greit nok,men han har satt vekk ungen til venner for en stund. Han begynte å kalle meg vennen før vi snakka sammen på tlf. Han sa han var flyttbar bare etter noen sms. Så jeg sendet ham sms og sa at jeg trekte meg ut før det ble mer alvorlig. Kanskje ikke dette er så stort for dere andre,men det er første gang jeg sitter ved roret og bestemmer betingelsene. Det hadde bare endt opp med at jeg hadde rota meg opp i et forhold som var basert på at jeg skal være " snill og at jeg synes synd på ham" osv. Så nå er det gjort.
kajaroma Skrevet 6. desember 2005 #12 Skrevet 6. desember 2005 Bra uregistrert! Da har du lært noe alikevel. Jeg mener det ikke er farlig å finne en mann som har barn fra før. Han kan være en god mann og en god far, selv om ikke forholdet til moren fungerte. I ditt tilfelle fant du tydeligvis en mann som ikke hadde bena helt plantet på jorden, og du skygget banen. Veldig, veldig bra! Du har fått mange gode tips her, men det er to faktorer til du bør holde deg unna: Er han kontrollerende så skygg banen! Det er mange (både menn og kvinner) som blir overkontrollerende i et forhold. Da mener jeg ikke de som gir deg vettuge tips og råd, og bare vil deg vel, men de som skal ta styringen i enhver situasjon. -De som forteller deg hva du skal og ikke skal.. Merker du stor sjalusi bør du også skygge banen. Noen kan jobbe med dette og komme ut av sjalusien, men får du skrå blikk og store avhør hver gang du beveger deg utenfor hans territorium er det skumle ting på gang.. Lykke til, og vær kritisk. Husk at du fortjener kun det beste.
Mrs. K Skrevet 6. desember 2005 #13 Skrevet 6. desember 2005 det var meg som la inn innlegget: Har meldt meg inn en plass der man legger inn profil osv,har skrevet mail en stund og i går snakket vi på tlf. Han har 2 unger,greit nok. Den ene er 9 år,bor bare noen mil unna og har ikke sett ungen sin på 7 1/2 år. Familien er helt ødelagt. Han har ene ansvaret for en på 3 år,greit nok,men han har satt vekk ungen til venner for en stund. Han begynte å kalle meg vennen før vi snakka sammen på tlf. Han sa han var flyttbar bare etter noen sms. Så jeg sendet ham sms og sa at jeg trekte meg ut før det ble mer alvorlig. Kanskje ikke dette er så stort for dere andre,men det er første gang jeg sitter ved roret og bestemmer betingelsene. Det hadde bare endt opp med at jeg hadde rota meg opp i et forhold som var basert på at jeg skal være " snill og at jeg synes synd på ham" osv. Så nå er det gjort. ← Dette ville være noen av de tingene som også hadde fått alle varsellamper til å blinke hos meg. Bravo! Har du sett på Kvinneguidens TREFF om det var noen mulige kandidater der?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #14 Skrevet 6. desember 2005 Nå har du snart definert hva du IKKE vil ha. Da kan du sette deg ned og prøve å finne ut HVA du vil ha. Det gjorde jeg, brukte sikkert et par måneder på det. Og så brukte jeg noen uker på å skrive en kort og grei kontaktannonse som jeg la ut på persontreff.no. Fikk 10-15 svar, mailet med kanskje 4-5 av dem, møtte én - og han bor jeg sammen med på fjerde året. Sjekk at de som skriver til deg har skjønt hva du er ute etter, og hold deg til kravene dine. F.eks. var det en som satt langt nedpå vestlandet et sted med hus og heim og alt, "venter bare på deg", han hadde faktisk ikke lest at jeg ikke var flyttbar. Lykke til!
Gjest brent barn Skrevet 6. desember 2005 #15 Skrevet 6. desember 2005 Er litt uenig med Embla s når hun skriver at man skal se hvordan han behandler kassadama osv. selv om jeg pleier være enig med Embla stort sett... (Se heller hvordan han behandler og omtaler familien sin...Er han bitter osv...) En "rundbrenner" og storsjarmør kan fort røpe seg ved å sjarmere "alle". Jeg tenker ikke på vanlig høflighet. En mann med mange venninner som han helst vil treffe ofte på byen og tyr til når det oppstår krangel mellom dere = fare. Spesielt om han har få guttevenner, og kun overfladiske bekjentskaper som han tar en øl med av og til... Går han ut døra når dere krangler og rett til jentevennene sine og overnatter der "til du har kommet til fornuft"...trenger vel ikke si mer.. Har han mye gjeld, og hvordan oppstod gjelda? Forbrukslån = fare. Spiller han mye, på hest, bingo eller automater eller fotball for mer enn han har råd til? Er han venn, eller i alle fall på vennskapelig talefot med sine ekser, så viser det at han ikke "var så verst"... Motsatt = (men trenger ikke være) vanskelig med kommunikasjon, og det er ikke sikkert det var hennes feil. Det er alltid to som krangler... Er han kosete og kan snakke om følelser? Eller er han den mer kalde typen (skygg banen)... Har han høytflyvende planer som han ofte snakker om, uten at det virker som det kan gjennomføres, se opp, i alle fall om han har gjeld han ikke klarer dekke! Går han ofte på puben? Holder han avtaler? Liker han å gå turer /finne på andre ting sammen med deg? Har dere felles interesser. (han kan godt finne på å lure deg og late som helt til dere bor sammen, så vent med å flytte sammen) Det tar tid å bli kjent, så bruk tida godt. Den trådstarter har "møtt", virket ikke helt hva jeg selv ville likt... Satt bort barnet til noen venner. Er det barnevernet som har hentet ungen? Og hvorfor har ikke moren delt omsorg? Hadde hun rusproblemer (da kan det hende han også har...) I tillegg har han ikke møtt sitt eldste barn på flere år. Det tyder på at han f.eks. har vært voldelig mot barnets mor, eller rusavhengig, for ellers ville han via advokat eller barnevernet fått til en samværsordning. Lar han deg bli kjent med sine venner og venninner og er inkluderende, eller vil han ha et "liv uten deg, samtidig med deg"? Det er mange ting som kan få alarmklokkene til å ringe, men som er vanskelig å se når man er forelsket og er blind. Jeg faller selv for de "feile gutta", og derfor har jeg bestemt meg for å bruke god tid neste gang før ett evt. parforhold dannes. Problemet er at jeg ikke tenner på de som er ok og snille og virker ideelle, men siden jeg har oppdaget mitt problem, så håper jeg at jeg ikke igjen går i fella.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #16 Skrevet 6. desember 2005 Jeg er mann og kan komme med noen tips om hva menn burde se som varskotegn på damer også. De som sitter som klistra forran TVn og ser på såper og serier hver dag. De som skravler i vei om forholdet til venninna si. De som ikke fixer at du pleier vennskapet med gutta i ny å ne. De som går rett i fra et forhold til et annet. De som gir inntrykk av å ville ha sex bare for å tilfredstille deg som mann.
Caramba Skrevet 6. desember 2005 #17 Skrevet 6. desember 2005 Når det gjelder menn, og kvinner, så må man lytte til magefølelsen. Dessuten bør absolutt varselklokker ringe hvis mannen ikke klarer å ta seg av sitt eget barn, eller har null kontakt med barna sine (slik mannen du beskrev tidligere). Jeg ville også blitt meget skeptisk til folk som har en rotete økonomi med mye forbruksgjeld, lite kontakt med familien eller er langtidsledige. Det er alltid et sjansespill å involvere seg med et ukjent menneske, men det er også viktig å våge å ta det skrittet. Siden du har en historie med å velge feil menn så bør du absolutt vente med å involvere deg skikkelig før du kjenner deg trygg på mannen. Vær åpen, men også litt skeptisk, så skal du se at ting går bra til slutt.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #18 Skrevet 6. desember 2005 Takk for svar Godt å få litt oppbakking,ja det må jeg si. Føler meg ikke storforlangende i det hele tatt,men ting må være rett,ikke bare magefølelsen. Har de barn,så skal de komme før meg og barna,de skal ikke vekkprioriteres. Så får utvidede relasjoner komme etter hvert. Mye bråk i familien har jeg nok av i min egen og trenger ikke oppsøke mer dynasti enn det jeg har hatt. Gjeld oppover ørene har jeg selv,men det er tross alt til hus og ikke forbrukslån. Overdrevet banning liker jeg ikke. Det er støtende. Sjalusi blir for krevende. At gubben min kan ha jentevenner er helt greit,jeg har jo guttevenner. Ønsker han å gå på pøbben en kveld er det greit,jeg sitter hjemme og vil kose meg fordi han gjør noe han liker og synes er kjekt,man trenger ikke å henge etter hverandre alltid. At vi ikke har ørten felles innteresser/hobbyer er også helt greit,fint med litt privatliv også. Drikking i tide og utide liker jeg ikke. Man prioriterer de der hjemme som kanskje er syke fremfor en aften på byen. Man teller ikke hvor mange ganger partneren har vært på fest osv. Det blir litt fjortisopplegg. Fordommer liker jeg ikke,det finnes mange utgaver av oss. trofasthet og ærlighet er viktigst,i mitt hode så tar jeg disse 2 tingene som en selvfølge,..........men i dagens samfunn så må man søren meg lufte og diskutere alt for å være på den sikre siden. Gi meg tilbakemelding på dette,er jeg helt på bærtur??
Gjest Gjest Tuppelure Skrevet 6. desember 2005 #19 Skrevet 6. desember 2005 Hei, Trådstarter! Du har fått massevis av gode råd allerede, og jeg synes absolutt at det virker som om du begynner å bli veldig bevisst på hva du ønsker deg av en ny mann. Jeg kan jo bidra med mine egne erfaringer. Har noen dårlige sådanne i bagasjen, nok sagt om den saken. Men: Jeg har lært masse av dem, og da jeg møtte Drømmemannen, så satte JEG premissene, for første gang i mitt liv. Først og fremst bestemte jeg meg for å bruke den tiden jeg trengte på å bli bedre kjent med ham, før vi eventuelt ble noe mer enn bare venner. Jeg gjorde det klinkende klart for ham fra børjan av at jeg ikke kunne love ham noe mer enn vennskap, og det var ok for ham. I det hele tatt: Det er et godt råd å sette seg selv i førersetet. La en ny mann få lov til å vise deg at han er rett for deg - at han har mange egenskaper og sider som appellerer til deg. Selv har jeg pleid å falle pladask for menn jeg ikke har kjent, og det har uten unntak endt med brister både i hjertet og i selvtilliten min. ALDRI MER! Med Drømmemannen utviklet mine følelser seg over tid- og de har bare fortsatt å vokse. Råder deg også til å styre unna menn som ikke kan ta imot saklig kritikk eller som mangler evnen til å se ting fra andre ståsteder enn sitt eget. De to tingene henger ofte sammen, har jeg erfart. Det er et godt tegn dersom han ønsker å bruke tid sammen med deg (selvsagt gir han deg også tid til å gjøre "dine ting"). Tror også at det er bra hvis en mann får deg til å føle deg trygg og glad når dere er sammen, at han virkelig ønsker det beste for deg! For du fortjener kun det beste! Ha det i bakhodet når du leter videre! Lykke til!
Donnie Darko Skrevet 6. desember 2005 #20 Skrevet 6. desember 2005 Hold deg unna menn som ikke liker metall eller hardrock..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå