Gå til innhold

Baby sover så urolig at hun ender opp i fotenden på senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3 mnd gammel baby som sover så urolig. Hun har ligget i babynest i bedsidecrib (jeg vet at babynest ikke er anbefalt pga krybbedød, og trenger ingen formaninger om det). Nå er babynestet snart for lite så vi prøvde en natt uten. Når jeg våknet midt på natten så lå hun helt nede i fotenden, med beina opp og over kanten😂 i tillegg så lå hun helt på skrått og stanget hodet inn i den ene langsiden på bedsiden. Tips til hva jeg gjør når nestet er for lite? Har prøvd å bygge rundt med pledd men de sparker hun bort… har babydan sitt nest som er 78cm langt og har forstått at dette er et av de større nestene…

Anonymkode: 5992f...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet med at hun ligger i fotenden da..? 

Begge mine har vært overalt i sengen fra de var nyfødt. Begge har sovet i sprinkelseng (brukt som bedside crib) fra de kom hjem fra sykehust. Og da vært oppi fotenden, på skrå, med beina oppetter veggene og her og der og alle veier. 

Jeg skjønner ikke helt problemet..? 

Vi har brukt soveposer på våre, så de ikke får dynen over seg, er det det du er redd? Da er altså sovepose løsningen. 

Anonymkode: 6cc98...57f

• Liker 2
Skrevet

Nest er nok tryggere enn pledd.

Kanskje tiden er inne for sprinkelseng? Sprinkelseng uten noe dilldall + sovepose, veldig trygt 👍

Anonymkode: 4f434...354

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er problemet med at hun ligger i fotenden da..? 

Begge mine har vært overalt i sengen fra de var nyfødt. Begge har sovet i sprinkelseng (brukt som bedside crib) fra de kom hjem fra sykehust. Og da vært oppi fotenden, på skrå, med beina oppetter veggene og her og der og alle veier. 

Jeg skjønner ikke helt problemet..? 

Vi har brukt soveposer på våre, så de ikke får dynen over seg, er det det du er redd? Da er altså sovepose løsningen. 

Anonymkode: 6cc98...57f

Hun våkner av at hun har så mye plass å bevege seg på😅 nettene er mye bedre og roligere i nestet hvor hun har mindre boltreplass. i nestet klarer hun jo å bevege seg frem og tilbake, men ikke opp og ned sånn at hun er all over the place. Vi bruker sovepose ja

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nest er nok tryggere enn pledd.

Kanskje tiden er inne for sprinkelseng? Sprinkelseng uten noe dilldall + sovepose, veldig trygt 👍

Anonymkode: 4f434...354

Ja kanskje! Men opplever som sagt at hun er mye mer urolig hvis hun har større plass å bevege seg på. Sprinkelsenga er jo mye større enn bedsiden. Så slenger hun sånn på hodet at hun kommer garantert til å smelle det i kantene på sprinkelsengen🤔 bruker sovepose ja! Dyne var umulig med all den turninga

Skrevet

Hva med å rulle håndklær og legge langs kantene på madrassen UNDER lakenet? Altså at du lager et slags rede. Vi prøvde det da mini var innlagt på sykehus og ikke hadde tilgang til nestet sitt, og det funka fint.

Anonymkode: 41d54...819

• Liker 1
Skrevet

Begge mine har sovet overalt i senga. Våknet noen ganger av at beina har satt seg fast i sprinklene. Men ellers skal sprinkelsengene være ganske trygge uansett hvilken stilling de sover i. Er det ubehagelig så våkner de og gir beskjed

Anonymkode: 2715e...e35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med å rulle håndklær og legge langs kantene på madrassen UNDER lakenet? Altså at du lager et slags rede. Vi prøvde det da mini var innlagt på sykehus og ikke hadde tilgang til nestet sitt, og det funka fint.

Anonymkode: 41d54...819

Lurt! Skal prøve det

Skrevet

Reiseseng! Da slipper du at barnet smeller hodet og får bein og armer ut av sprinklene. Lunt og godt med myke kanter 👍 

Anonymkode: 913d4...d51

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...