susanne1234 Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Nå har mini tisset igjennom bleia nesten hver natt i 2-3mnd og jeg har prøvd alt som er å prøve ; forksjellige bleier, str, lite drikke på kveldstid osv osv. Hva er ditt beste tips? Syns jeg leste noe om at noen puttet bind i bleia? Det er stort sett vått på siden/hoften.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Har du og prøvd de litt dyrere som kommer i 10pk? Anonymkode: a260c...d06
susanne1234 Skrevet 3. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2022 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har du og prøvd de litt dyrere som kommer i 10pk? Anonymkode: a260c...d06 Hvilke tenker du på da? Drynites? Ja Endret 3. november 2022 av susanne1234
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Bytt bleie når du legger deg. Hadde evt kjøpt slike pads og ,som kan kastes. I tillegg til bleie. Prøve å innføre pottetrening, så slutte med bleie på dagtid, kanskje gjør noe med at blæren lærer seg forskjell å dag og natt? Skal jo helst ikke produsere like mye urin om natten som om dagen😊 Anonymkode: 6ecf0...c57 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Ikke noe væske etter kl 17/18 er jo en god start. Har hen sluttet med bleie på dagtid? Kanskje begynne med det óg, kjøp tisselaken og madrassbeskytter - vekk ungen når du legger deg for å gå på do, eller bytte bleie før du legger deg hvis ungen da har tisset alt. Tenker først og fremst at når det er så mye urin på natten, så er det jo fordi hen drikker mye væske etter ett gitt tidspunkt. Snakk med barnehagen, at han drikker mest væske på starten av dagen og formiddagen, og mindre væske om ettermiddagen - før det er stopp. Anonymkode: bf07f...111
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Hvordan barnet sover og hva slags nattøy barnet har kan ha noe å si. Vi brukte i perioder buksebleie innerst og vanlig bleie over. Vi merket at når vanlig pleie ble full foran så ble bleia dratt i så den ble løs og skjev og ikke holdt formen og ble mere lekkasjer. Med tettsittende nattøy kan også bleia sitte bedre. Det verste var å ligge i kun bleie. Anonymkode: 4f6cb...a78
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Ta med barnet på toalettet når dere voksne legger dere. Anonymkode: 7e0aa...3e2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Ah! Sånn er det her også. Vanvittig frustrerende. Ungen vår er 5 og vi bytter bleie 3 ganger i løpet av hans natt, likevel har vi ofte uhell😥 Anonymkode: f1c68...772
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bytt bleie når du legger deg. Hadde evt kjøpt slike pads og ,som kan kastes. I tillegg til bleie. Prøve å innføre pottetrening, så slutte med bleie på dagtid, kanskje gjør noe med at blæren lærer seg forskjell å dag og natt? Skal jo helst ikke produsere like mye urin om natten som om dagen😊 Anonymkode: 6ecf0...c57 Det er hormonellt, og ikke noe man kan øve på. Når ungene begynner å tisse mindre om natten, er styrt av hormonproduksjonen, og noen er senere ute enn andre. Anonymkode: 4e3ce...a16 1
Anonym6789 Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Bruker du buksebleier? Vi har ofte lekkasjer i vanlige bleier. Ellers syns jeg det hjelper at han sover med pysj, den holder bleien mer på plass. Jeg bytter før jeg legger meg visst bleien allerede er våt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå