Gå til innhold

Nytt bekjentskap som bare prater om seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en jente noen ganger nå og hun er hyggelig utenom dette. Men dette begynner å bli skikkelig merkbart etter flere ganger treff.

Jeg viser interesse å lytter til det hun har å fortelle. Noen ganger går det i det samme. Hun tar samme tema gang etter gang, men likevel lytter jeg å har respekt.

De siste gangene har jeg merket at hun er lite interessert i mine ting så lenge det ikke omhandler henne selv eller ting hun har interesse for.

Hun kan feks spørre om hvordan helga var å jeg svarer, og så istedenfor å gi respons hopper hun over å svare å stater nytt tema. Dette skjer med alt jeg skal ta opp. Jeg syns det er merkelig oppførsel å irriterende.

Skal jeg fortelle noe bryter hun bare av midt i før jeg får fullført og. 

Enten så er dette et menneske som kun et interessert i å møtes for å fortelle om seg selv, eller så er hun selvsentrert ellers så har hun dårligere sosiale antenner.

Dette skjer hver gang jeg skal si noe uten det omhandler henne selv...så stopper jeg opp så spør hun plutselig,men får hun svar da er hun helt uengasjert.

Hva tenker dere om dette? Erfaringer?

Anonymkode: a8d19...fc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjenner meg ganske så godt igjen i det du beskriver her. Hvordan jeg ser i  denne  situasjonen din, så vill den nokk tappe deg for energi. Men har det seg  sånn, at  du har prøvd å ta opp dette problemet  med henne   ?

Endret av Ani12
  • Liker 1
Skrevet
Ani12 skrev (1 time siden):

Kjenner meg ganske så godt igjen i det du beskriver her. Hvordan jeg ser i  denne  situasjonen din, så vill den nokk tappe deg for energi. Men har det seg  sånn, at  du har prøvd å ta opp dette problemet  med henne   ?

Hei! Tusen takk for din tilbakemelding.det gjorde meg godt.

Er du klarsynt kansje siden du sier "hvordan jeg ser i denne situasjonen din"? Har ikke noe å si om du er det eller ikke:)

Huff ja. Hun er veldig hyggelig, og jeg liker henne og. Men det begynner å koste mer enn det smaker.

Nei, jeg har ikke gjort det. Kansje fordi jeg er redd reaksjonen, og fordi jeg ikke kjenner henne godt nok til å vite hvordan hun tar det. Jeg har bare møtt henne rundt 10 ganger.

du ville tatt det opp? hvordan vil den tappe meg for energi på sikt? Ts

• Liker 1
Skrevet

Ditch den fitta! 
Sorry, azz! Trenger du henne?
Du trenger noen du kan ha et samspill med, ikke en selvsentrert drittunge.
Fuck her! Respekter seg selv, mann!

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Tusen takk for din tilbakemelding.det gjorde meg godt.

Er du klarsynt kansje siden du sier "hvordan jeg ser i denne situasjonen din"? Har ikke noe å si om du er det eller ikke:)

Huff ja. Hun er veldig hyggelig, og jeg liker henne og. Men det begynner å koste mer enn det smaker.

Nei, jeg har ikke gjort det. Kansje fordi jeg er redd reaksjonen, og fordi jeg ikke kjenner henne godt nok til å vite hvordan hun tar det. Jeg har bare møtt henne rundt 10 ganger.

du ville tatt det opp? hvordan vil den tappe meg for energi på sikt? Ts

Haha, er nokk ikke akkurat klarsynt, men liker å kunne hjelpe andre mennesker I vanskelige situasjoner.

Kanskje vi skal bare drøye den, med at jeg nevnte at  hun vennina di tapper deg for energi, fikk litt mer større forstålse på hele situasjonen. 

Løsingen for deg , er å spørre deg selv, hva du for ut av et slik forhold ? Du vet kanskje svare på det selv? 

Men det er bare du som kan velge om å  ønsker forsatt kontakt med henne eller ikke.

Endret av Ani12
Skrevet

Erfaringen min med slike mennesker er at de aldri endrer seg. De kommer til å bare ha interesse for seg og sitt. Og om du ikke har lyst til å høre på de konstant, så Finn noen andre å henge med. 

Anonymkode: 0914f...ce0

• Liker 2
Skrevet
Ani12 skrev (5 timer siden):

Haha, er nokk ikke akkurat klarsynt, men liker å kunne hjelpe andre mennesker I vanskelige situasjoner.

Kanskje vi skal bare drøye den, med at jeg nevnte at  hun vennina di tapper deg for energi, fikk litt mer større forstålse på hele situasjonen. 

Løsingen for deg , er å spørre deg selv, hva du for ut av et slik forhold ? Du vet kanskje svare på det selv? 

Men det er bare du som kan velge om å  ønsker forsatt kontakt med henne eller ikke.

Vettu jeg føler du blei irritert eller lei for at jeg nevnte klarsynt. Det beklager jeg.

Hvorfor sier du kanskje vi skal drøye den? Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Du skrev en så hyggelig melding her i går, som jeg satte pris på. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vettu jeg føler du blei irritert eller lei for at jeg nevnte klarsynt. Det beklager jeg.

Hvorfor sier du kanskje vi skal drøye den? Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Du skrev en så hyggelig melding her i går, som jeg satte pris på. Ts

Du spør så fint så tenkte jeg skulle bare informere i bifarten om at mange ser på det som frekt når man sier "er du synsk du" ? Vet ikke om norsk er morsmålet, men det er litt typisk vårt språk det der. 

Uansett. Enten har venninna di en diagnose som feks adhd og ikke greier å ta innover seg hva du sier, eller har ikke tålmodighet til å lytte. eller så er hun selvopptatt og vil helst bare snakke om seg selv. 

Anonymkode: 451e1...eb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du misforstår TS. Brukeren skrev hyggelig til deg, tror du bare mistolket litt:) H*n mente nok "drøye" som i at hun angret litt på hvordan hun formulerte seg i førsteinnlegget. Hun mener at du istedetfor å ha fokus på om hun tapper deg for energi, og så heller spørre deg selv hva du får ut av dette vennskapet? Hva er positivt og hva er negativt? Hvis det er mye mer negativt enn positivt burde man kanskje tenke på å avslutte vennskapet ja. 

Klem 🤗

Anonymkode: d2515...5c0

• Liker 3
Skrevet

Hva snakker hun om da? Har hun et ok liv, eller forteller hun om at hun har det vanskelig? Jeg sliter litt i det jeg er oppi selv nå, har ikke funnet løsning på en situasjon jeg har stått i lenge, og merker at jeg har lite annet i tankene og dermed klarer jeg nesten ikke å være i noe annet enn mine egne greier. Ikke bra, jeg vet, håper det går seg til. 

Poenget mitt er -om hun har alt på stell og driver på sånn, da er det n dårlig egenskap. Har hun ikke alt på stell ja da trenger hun hjelp og kanskje noen gode råd. 

Anonymkode: 2cbf1...406

Skrevet

Kan du ikke spørre da om hun har adhd.

Da får du muligheten til å ta opp at hun er vanskelig å samtale med . Feks sier hun nei, kan du su at jeg trodde det fordi du snakker veldig mye om deg selv og ser du sliter med å lytte til andre. Og at det kan være litt vanlig på adhd. Si du liker henne, men at du er villig til å jobbe litt med toveis kommunikasjon.  Fordi det blir litt for mye ene veien, og kan oppleves litt slitsomt. 

Anonymkode: df5bb...5fe

• Liker 1
Skrevet

Umoden barnslig kjerring. Kjenner ei sånn jeg også, overser nesten alt jeg sier/følger ikke opp noe jeg snakker om, og bruker alle muligheter til å snakke om seg selv ELLER andres problemer/ting hun brenner for, haha den er best, når hun snakker om alle som går henne på nervene eller er dårlige venner med henne. 

Anonymkode: 5553b...ebf

Skrevet

Hmmm noen snakker mye mer enn andre... Om du ikke liker henne ville jeg bare droppa det, men om du ønsker kontakt kan du fortelle hvordan du føler det:-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt som hun venninna di. Hos meg så har det med å gjøre mine sosiale ferdigheter og at jeg kanskje er litt «nervøs» når jeg skal lære kjenne noen ny. Jeg har også vanskelig for å vise interesse for noe som jeg ikke finner interessant (dårlig på sosialt spill). Og jeg prøver å bedre meg. Men jeg er ellers en kjempegod venn, spesielt når man kjenner meg på dypet. Har dere noe felles av interesser? Eller er det bare typ møtes og fortelle om livene deres? Avhengig av hvor lang tid dere har kjent hverandre så hadde jeg gitt det mer tid. 

Anonymkode: 09e30...6db

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er litt som hun venninna di. Hos meg så har det med å gjøre mine sosiale ferdigheter og at jeg kanskje er litt «nervøs» når jeg skal lære kjenne noen ny. Jeg har også vanskelig for å vise interesse for noe som jeg ikke finner interessant (dårlig på sosialt spill). Og jeg prøver å bedre meg. Men jeg er ellers en kjempegod venn, spesielt når man kjenner meg på dypet. Har dere noe felles av interesser? Eller er det bare typ møtes og fortelle om livene deres? Avhengig av hvor lang tid dere har kjent hverandre så hadde jeg gitt det mer tid. 

Anonymkode: 09e30...6db

Haha samme! Smalltalk kan jeg glatt ignorere.. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan prate litt mye men tar meg selv i det og forkuserer på å ikke alltid måtte si noe. På gode dager i trygge omgivelser går det greit, andre dager ikke. Men, noen mangler den selvinnsikten som må til for å korrigere seg selv. Jeg tåler mennesker som er som meg, jeg merker om de har en god eller dårlig dag og det er ok. De som bare pøser på gang på gang orker jeg ikke. Jeg makter ikke å slost om å få ordet, det tapper meg usedvanlig mye. Samtaler skal gå begge veier.

Anonymkode: e810f...de4

• Liker 1
Skrevet

Hun kommer nok ikke til å forandre seg, så du må nok vurdere om du orker en sånn venn. Jeg hadde ikke orket! Jeg har hatt flere sånne venner, men kuttet kontakten. Jeg blir bare fullstendig tappet for energi, og lei meg. Jeg er en som lytter, spør og viser interesse, men nå øver jeg meg på å ta mer plass. Orker ikke lenger vennskap som går en vei. 

Anonymkode: 5e9a5...b33

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 13.49):

Jeg har møtt en jente noen ganger nå og hun er hyggelig utenom dette. Men dette begynner å bli skikkelig merkbart etter flere ganger treff.

Jeg viser interesse å lytter til det hun har å fortelle. Noen ganger går det i det samme. Hun tar samme tema gang etter gang, men likevel lytter jeg å har respekt.

De siste gangene har jeg merket at hun er lite interessert i mine ting så lenge det ikke omhandler henne selv eller ting hun har interesse for.

Hun kan feks spørre om hvordan helga var å jeg svarer, og så istedenfor å gi respons hopper hun over å svare å stater nytt tema. Dette skjer med alt jeg skal ta opp. Jeg syns det er merkelig oppførsel å irriterende.

Skal jeg fortelle noe bryter hun bare av midt i før jeg får fullført og. 

Enten så er dette et menneske som kun et interessert i å møtes for å fortelle om seg selv, eller så er hun selvsentrert ellers så har hun dårligere sosiale antenner.

Dette skjer hver gang jeg skal si noe uten det omhandler henne selv...så stopper jeg opp så spør hun plutselig,men får hun svar da er hun helt uengasjert.

Hva tenker dere om dette? Erfaringer?

personlighetsforstyrret. Styr unna

Anonymkode: 5c69c...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

personlighetsforstyrret. Styr unna

Anonymkode: 5c69c...4a3

Wow, diagnoserings-skilsene dine er på et nytt nivå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...