AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Jeg kan bare ramse opp ting etter ting av surr og rot. I dag glemte jeg timen til UL og endte med å ta taxi og komme 10 min for sent. Jeg glemte helsekortet I forrige uke glemte jeg mobilen min på et kjøpesenter, noe jeg presterte å gjøre for 4 uker siden også, og den fikk jeg aldri igjen. Jeg har forsovet meg til reise og endt opp med å råkjøre til togstasjonen. Jeg glemmer innleveringsfrister og blir purret på. Jeg glemmer møter. Jeg slapp ned en mugge saft som sprutet over hele kjøkkenet og knuste for 2 dager siden. Jeg har ikke hjernekapasitet til mer enn en ting av gangen. Endte med å ikke rekke bussen også. Jeg kom meg ut av huset for sent fordi jeg beregnet feil tid. Jeg er helt fjern. Bruker for lang tid hjemme. Jeg feilberegner tid. Jeg glemmer å kommunisere og skal lage mat uten nødvendige ingredienser fordi jeg ikke husker at jeg må si fra om at vi trenger noe/ ikke kan spise opp noe. Jeg klarte å vaske alle klærne med tøymykner og brukte såpe som tøymykner. Jeg bestillte billetter til en konsert et helt annet sted fordi jeg ikke så på hvor konserten skulle være og måtte forsøke å få igjen penger. Hva skjer med hodet mitt? Alle rundt meg legger merke til det. Jeg irriterer meg mye over ting også, som da jeg skulle ha taxi i dag og må svare på 15 spørsmål før de kan sende meg taxi til adressen. Det ble raskere å løpe til taxisentralen fordi jeg måtte snakke med en person og ikke en telefonsvarer. Jeg glemte også å betale renter og avdrag, men betalte 2 dager for sent. Anonymkode: b277e...c4c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Pregnancy brain! Ingentkng som tyder på utbrenthet dette vel? Du er bare gravid, da blir vi fort litt i tåkeheimen. Blir enda verre når du har født. Fikk deg systemer som funker. Jeg skriver ned alt, putter alt i kalender med alarm osv. Anonymkode: 00c0c...720
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Jeg kaller det graviditetståke. De tre gangene jeg har vært gravid, har det vært som om noen har puttet masse bomull inn i hjernen. Det har gått sakte, og jeg glemte ting hele tiden. Jeg er lærer, og stod ofte i klasserommet og glemte sentrale, enkle fagbegreper, formler framgangsmåter o.l. Det ble også masse skrivefeil på tavla i helt vanlige ord. Forferdelig følelse. Sånn ellers måtte jeg skrive ned alt. Glemte alt mulig. Har normalt ganske god hukommelse, men ikke som gravid eller når jeg ammer. Tror kroppen og hjernen i stedet er innstilt på babyen, fange opp signaler fra babyen og andre ting som er viktig for at babyen skal ha det bra og vokse opp. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/12/20/graviditet-endrer-hjernen/ Anonymkode: d2951...e75 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pregnancy brain! Ingentkng som tyder på utbrenthet dette vel? Du er bare gravid, da blir vi fort litt i tåkeheimen. Blir enda verre når du har født. Fikk deg systemer som funker. Jeg skriver ned alt, putter alt i kalender med alarm osv. Anonymkode: 00c0c...720 Takk for svar. Jeg håper ikke dette varee evig. Får vel akseptere at der er slik og ta på meg minst mulig ekstra. Anonymkode: b277e...c4c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kaller det graviditetståke. De tre gangene jeg har vært gravid, har det vært som om noen har puttet masse bomull inn i hjernen. Det har gått sakte, og jeg glemte ting hele tiden. Jeg er lærer, og stod ofte i klasserommet og glemte sentrale, enkle fagbegreper, formler framgangsmåter o.l. Det ble også masse skrivefeil på tavla i helt vanlige ord. Forferdelig følelse. Sånn ellers måtte jeg skrive ned alt. Glemte alt mulig. Har normalt ganske god hukommelse, men ikke som gravid eller når jeg ammer. Tror kroppen og hjernen i stedet er innstilt på babyen, fange opp signaler fra babyen og andre ting som er viktig for at babyen skal ha det bra og vokse opp. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/12/20/graviditet-endrer-hjernen/ Anonymkode: d2951...e75 Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene om å oppleve dette. Skal babyen vokse opp med en så sløv mor, så vet jeg ikke hvor bra dette er🤪. Får håpe det går over etter ammingen er over Anonymkode: b277e...c4c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Jeg ble så flau da jeg kom tilbake på jobb og leste noen dokumenter jeg hadde forfattet med gravidhjernen min. 😂 Anonymkode: d537c...82e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Hodet mitt fungerer absolutt ikke normalt heller under graviditet. Spesielt ikke om ettermiddagen når jeg begynner å bli sliten på jobb, etter det er det bare å gi opp å gjøre noe som krever noe som helst hjernekapasitet. Anonymkode: 2b035...bd3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Jeg klarte knapt huske urinprøve til hver kontroll. Hjernen bare fløt. Var i en boble. Anonymkode: bd954...447
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Er du aldri sånn ellers? Altså før du ble gravid? Jeg har diagnosen adhd uoppmerksom type. Jeg vimser slik du beskriver daglig. Såpass mye at det blir kategorisert som ‘nedsatt funksjon i hverdagen. Før mensen er jeg verst. Altså tåkehodet blir en del av pms’ en jeg sliter med. Og da jeg var gravid- hjelpes😳 Da snakker vi ammetåke før melka i det hele tatt hadde kommet😅 Så symptomene på diagnosen min blir 10 ganger verre med hormoner. Så da er spørsmålet, kan du ha noe i bunn som forverres med hormoner? Eller så er du bare veldig påvirkelig av hormonsvingninger slik at det skaper hjernetåke😏 Du får satse på det siste for da går det over;) Anonymkode: 81a89...a36
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Når ble du sånn? Kom det gradvis eller over tid? Dette var helt nytt for meg og jeg ble brått nervøs for å oppleve det samme selv. 🙈 Det høres helt grusomt slitsomt ut! Skaff deg gode systemer, og vær ærlig på at du surrer om dagen. Ta på deg minst mulig ekstra tenker jeg. Anonymkode: 8d168...c1c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Jeg har samme, kan glemme hvor jeg har parkert bilen eksempel. Har også gått inn i ark bokbutikk for å bytte en bok og vært sikker på jeg var på notabene. Sist helg møtte jeg opp på jentekveld fredag som skulle være lørdag. Godt å lese det er flere 🙊 Anonymkode: 92032...294 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du aldri sånn ellers? Altså før du ble gravid? Jeg har diagnosen adhd uoppmerksom type. Jeg vimser slik du beskriver daglig. Såpass mye at det blir kategorisert som ‘nedsatt funksjon i hverdagen. Før mensen er jeg verst. Altså tåkehodet blir en del av pms’ en jeg sliter med. Og da jeg var gravid- hjelpes😳 Da snakker vi ammetåke før melka i det hele tatt hadde kommet😅 Så symptomene på diagnosen min blir 10 ganger verre med hormoner. Så da er spørsmålet, kan du ha noe i bunn som forverres med hormoner? Eller så er du bare veldig påvirkelig av hormonsvingninger slik at det skaper hjernetåke😏 Du får satse på det siste for da går det over;) Anonymkode: 81a89...a36 Mitt gikk over nesten med en gang jeg fødte. Før graviditet kunne jeg tenke på masse Om gangen. Ekspert på multitasking. Mens jeg var gravid, klarte jeg bare gjøre en ting om gangen… Anonymkode: bd954...447
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 Jeg er like fjern. Haaater når folk sier «å bare vent til ammetåken» fordi det kan umulig bli verre enn dette, har itj gjort noe annet enn å surre hele graviditeten Anonymkode: c5ad0...35b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå