AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Kom over en annonse der en forening ønsket frivillige til å bli med mennesker som nettopp har fått et "normalt" liv etter tid med rusmisbruk, psykisk sykdom, kriminalitet ol, på en aktivitet som jeg har drevet med lenge og kan mye om. Det er hovedsaklig fokus på det sosiale naturligvis, og det å være fysisk aktiv men noen kan ha ønske om å lære seg litt ferdigheter utover det helt grunnleggende. Dette skjer også på en dag som passer meg utmerket. Jeg har lenge ønsket å engasjere meg litt frivillig og få litt input fra andre steder enn de vante, trygge, kjedelige omgivelsene. Men så blir jeg litt usikker da. Jeg er ingen sosionom og har ingen heller ingen erfaring med tidligere rusmisbrukere eller kriminelle og vet ikke helt hvordan de er nå som nykter? Regner jo med at behandlere og forening anser de som friske nok til å delta på dette, og er ingen fare for samfunnet for øvrig, men ja. Føles litt skummelt. Kommer til å få nødvendig opplæring og jeg merker også at jeg er litt gira. Det hadde jo vært kjempeartig om det går bra, kanskje møter man noen man får god kjemi med og det hadde vært en verdifull utfordring for meg selv også. Noen som har jobbet som frivillig med tilsvarende oppgaver? Trivdes du? Var det litt "skummelt" i begynnelsen? Anonymkode: 05f93...ed6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Dytter litt Anonymkode: 05f93...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå