AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Ja som overskriften sier, hadde et brudd for noen månder siden, jeg spurte om og få tilbake et par ting som stod igjen- noe jeg selvfølgelig fikk. Kom til å tenke på nå at kanskje det var forventet at jeg ga tilbake bursdagsgaven min siden han virket litt rar når jeg spurte. Men gave er vel gave? Anonymkode: 50655...bd8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Kommer helt an på, man gir jo ikke tilbake støvlettene eller bruksgjenstander som har vært gave, men uanstendig dyre smykker og annet i den kategorien er jo normalt å returnere... Anonymkode: c9898...50c
Helene Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Nå har jeg nettopp vært igjennom brudd, uten felles barn. Jeg har gitt. Kopper og kar, sengetøy, alt er bare ting. Det han trengte, har gitt. Men når han sier, det kunne jeg beholde, jeg spør, skal du bruke det, han svarer nei, da har jeg tatt ting med. Ikke for å beholde selv, jeg donerer. Orker ikke ha eske på eske av ting som ikke brukes. Så tok en avgjørelse. Skal du ikke bruke det, så tar jeg det med. Det han ikke vet, jeg donerer videre. Dette er skikkelige ting. Noe kjøkken, noen gardiner, mm.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Nei, selvsagt ikke. Det er en gave, ikke et lån. Anonymkode: 5e231...640 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Nå er jo tingen/objektet kun ditt, så det er ingen andre som kan avgjøre hva du skal gjøre med dine ting. Litt som når noen gir en gave og angrer seg en stund og vil ta det tilbake, det kan du ikke, fordi nå eier noen andre produktet Anonymkode: 2bda4...e82
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Gitt er gitt. Gaver er ikke noe man gir «med forbehold» om at man holder sammen. Anonymkode: 24126...7b3 3
Taluno Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Nei. Det er stor forskjell på "jeg vil gjerne har tilbake genseren jeg la igjen hos deg" og "jeg vil gjerne ha tilbake genseren som du fikk i bursdagsgave" 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Nei, men en eks fra jeg var 20 krevde å få tilbake et smykke ham ga meg. Han ga det til sin neste kjæreste 🤦♀️😅 Anonymkode: 14486...c92 1
Million Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Jeg har aldri gitt tilbake noen gaver. Fått er fått! Man begynner jo å tenke på det gamle barnerimet om en eks hadde forlangt å få tilbake gaven som ble gitt i fjor; "Juksemaker, pipelort, tar det igjen og gir det bort".
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kommer helt an på, man gir jo ikke tilbake støvlettene eller bruksgjenstander som har vært gave, men uanstendig dyre smykker og annet i den kategorien er jo normalt å returnere... Anonymkode: c9898...50c Normalt? Ifølge hvem? Når en gave gis til et annet menneske, så er det en gave som er gitt bort for evig og alltid. Anonymkode: 5d752...871 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Nei, jeg ga ikke tilbake gaver fra ham. Men ting vi hadde fått i gave til hjemmet fordelte vi ut fra om det var gitt fra hans eller mine folk. Han hadde en mor som ga svært mye og dyre gaver til oss, og alt det beholdt selvfølgelig han. Anonymkode: 16860...408 1
Queen of the North Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 Hvis det er arvegods ( f eks smykker eller lignende som har tilhørt noen andre i familien) bør du gi det tilbake. Eller hvis det er noe som er usedvanlig dyrt så kan du spørre om eksen vil ha det tilbake. Alt annet er ditt. Å kreve tilbake ett smykke eller dingser til under 10000 kr er bare smålig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 Jeg har ikke fått så veldig dyre gaver, og har heller ikke gitt de tilbake unntatt ene typen som var drittsekk. Da heiv jeg smykkene i en konvolutt og sendte til han som en "break-up". Smykker jeg har fått av andre har jeg sendt til smelting og fått noen hundrelapper for det. Jeg kom uansett ikke til å gå med de, og hadde ikke behov for de som minne, og hvis de ville ha gaver til neste damene sine, så får de kjøpe nye smykker. Hadde jeg fått arvegods, så hadde jeg selvsagt gitt det tilbake. Det er på en måte et lån. Men gaver utenom det er til odel og eie. Anonymkode: bb62e...c7f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 Queen of the North skrev (1 time siden): Hvis det er arvegods ( f eks smykker eller lignende som har tilhørt noen andre i familien) bør du gi det tilbake. Eller hvis det er noe som er usedvanlig dyrt så kan du spørre om eksen vil ha det tilbake. Alt annet er ditt. Å kreve tilbake ett smykke eller dingser til under 10000 kr er bare smålig. Tror kanskje det er det eneste jeg er enig i at man gir tilbake ja. Arvegods hører til i familien, går man ut av familien er ikke arvegodset lenger ditt. Anonymkode: 24126...7b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 Hvir man gis noe, som forventes at man returnerer om man avslutter forholdet, så er det ikke et forhold, da er det prostisusjon.. Om du får ting som betaling for å være i forholdet, så er det ikke et forhold. Anonymkode: 5e231...640
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror kanskje det er det eneste jeg er enig i at man gir tilbake ja. Arvegods hører til i familien, går man ut av familien er ikke arvegodset lenger ditt. Anonymkode: 24126...7b3 For meg kommer det litt an på hvor lenge man har vært sammen. Foreldrene mine var sammen i nesten 50 år før de ble skilt. Rimelig sikker på at mamma har arvesmykker fra pappa sin side ennå. Men de havner jo på samme sted uansett hvem av dem som har de, hos meg og søsknene mine. Anonymkode: 20475...c16 1 1
Sheik Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 Jeg ville ikke gitt eller bedt om å få gaver tilbake. Hvis jeg hadde latt noe være igjen hos eksen som noen kjøkkengjenstander, ville jeg spurt om å få det tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 Gitt er gitt. Anonymkode: 4c92e...707
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Nei jeg solgte dem på Finn Anonymkode: 63c61...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå