Gå til innhold

Introdusere partner for sjef eller omvendt

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben min var det mulig å ha med partner, det var ikke noe alle gjorde, men noen få partnere var gjerne med hvert år slik at de kunne møte arbeidskollegene. Jeg har jobbet der i mange år, og tok med mannen min en gang. Mange av mine kolleger hilste på han og slo av en prat, mens min nærmeste sjef kun observerte på avstand og kom aldri bort til oss. Jeg synes dette var litt sårende, ettersom jeg hadde trodd sjefen ville synes det var hyggelig å møte mannen min, og jeg har jo mange ganger observert hvor hjertelig han har hilst på andres partnere. Jeg kunne selvfølgelig selv introdusert dem for hverandre, men jeg ble bare så overrasket over at han holdt seg på avstand.

I ettertid har jeg lurt på om det bare er jeg som hadde litt høye forventninger eller om det er naturlig/forventet at en leder viser interesse (om bare av høflighet) i slike tilfeller.

Anonymkode: 9a404...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dette for noe? En «ha med partner-dag» på jobb? Aldri hørt om før. På barneskolen hadde vi en dag hvor vi kunne ta med kjæledyr, kan det sammenlignes?

Anonymkode: 502cf...72e

Skrevet

Haha, glemte tydeligvis å nevne at dette gjaldt det årlige julebordet. 

Skrevet

Så sært av deg å legge så mye i dette og overtolke. I stedet for å bare ta med partneren bort til sjefen og introdusere. 

Mulig sjefen har fanget opp at du var unnvikende, og holdt deg unna. Og derfor ikke ville trenge seg på. 

Anonymkode: db02b...e41

• Nyttig 1
Skrevet

Her overtolker du noe voldsomt. Hvem som går bort til hvem først, er helt revnende likegyldig. Kanskje sjefen gikk og syntes du var uhøflig som ikke tok mannen med for å hilse på ham ;)

Anonymkode: f78c9...421

• Liker 3
Skrevet

Takk for innspill. Da lå det sikkert ikke noe mer i det. Tenkte ikke så mye over det der og da, men plutselig hadde kvelden gått og jeg innså at de ikke hadde hilst på hverandre, noe jeg egentlig synes var litt trist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...