AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Når det er pga psyken? Isåfall så er jo det fint å vite, men kanskje ikke så hyggelig å tenke på at jeg på en måte tar opp en plass som andre som er sykere enn meg kunne fått. Jeg studerer til vanlig så er jo definitivt ikke av de dårligste. Anonymkode: 2ac30...75f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Nei. Du er ikke garantert plass Anonymkode: bd112...3be 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Nei, man er ikke det. Det vil bli vurdert på DPS om du er såpass syk. Noen plasser kan man søke på en Mestringsenhet for lavterskel. Det er forde med lettere problemer som de kaller det. Anonymkode: 678b6...058
Sofakona Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Du får jo bare aap om du er mer 50 prosent at du ikke kan jobbe. Og nei det kommer jo an på psyken din
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Det er ingen som er garantert plass uansett hva man feiler. Anonymkode: 7accb...701 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det er pga psyken? Isåfall så er jo det fint å vite, men kanskje ikke så hyggelig å tenke på at jeg på en måte tar opp en plass som andre som er sykere enn meg kunne fått. Jeg studerer til vanlig så er jo definitivt ikke av de dårligste. Anonymkode: 2ac30...75f Selvfølgelig ikke Anonymkode: 738b1...f98
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Nei, NAV har ingen makt på DPS og kan ikke kreve at DPS gir deg plass fordi du mottar AAP. Anonymkode: f2008...684
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Selvsagt ikke. Hvorfor tror du at det er en selvfølge? For å få plass på DPS må du oppfylle kriterier som er beskrevet i prioriteringsveilederen. Det har ingenting med NAV og AAP å gjøre. Jeg kom innpå DPS, før jeg fikk innvilget AAP. Anonymkode: ee03d...db4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen som er garantert plass uansett hva man feiler. Anonymkode: 7accb...701 Dette er nok det mest riktige svaret. Men, nav kan kreve at dps tar inn en klient for å få en utallelse i forbindelse med uførestønad. Da er det nav som betaler dps for tiden det tar, det er ikke rom for behandling i de timene nav betaler for. Anonymkode: ced3f...47a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er nok det mest riktige svaret. Men, nav kan kreve at dps tar inn en klient for å få en utallelse i forbindelse med uførestønad. Da er det nav som betaler dps for tiden det tar, det er ikke rom for behandling i de timene nav betaler for. Anonymkode: ced3f...47a Da er det ikke behandling vell, da er det kartlegging og utredning for å få en spesialisterklæring. Anonymkode: f2008...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå