Gå til innhold

Erfaring med å date menn som driver med laiving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til en fyr på en datingprofil som virker utrolig karismatisk, har skikkelig glimt i øyet og bare jevnt over virker som en bra person. Jeg har veldig lite erfaring med gaming og laiving men for mange virker det jo som en livsstil. Har hatt kjærester som har gamet men det har vært mest PS og ikke fullt utstyrt gamingrom ol. 

Denne personen jeg snakker om driver med dette, men har ellers en helt vanlig jobb og i tillegg en fysisk aktiv hobby på fritiden. Så han virker jo ikke "besatt" av det eller at det tar altfor mye tid.

Noen som har erfaring? Er laiving litt sært eller funket det helt fint for deg å date/være sammen med en med denne interessen?

Anonymkode: 71540...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt begrepet laiving, men det er nok tråder her om gamere, og hvor håpløst det er å leve sammen med.  Det er best å bare bli nettvenner med sånne, for det er der de lever. 

Anonymkode: f4947...b43

Skrevet

Hva er laiving? Gamer selv og har aldri hørt det uttrykket. 

Anonymkode: 8b4c9...cb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er laiving? Gamer selv og har aldri hørt det uttrykket. 

Anonymkode: 8b4c9...cb1

Utifra sammenhengen så er det nok livestreaming. Jeg måtte klikke meg inn på tråden for jeg var nysgjerrig på hva "laiving" var 😅

Anonymkode: 0a31f...532

• Liker 1
Skrevet

Er ikke laiv rollespill da? Det er hakket for sært for meg i hvertfall...

Anonymkode: f7bdb...521

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er nok ikke menn det...mer gutter

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke laiv rollespill da? Det er hakket for sært for meg i hvertfall...

Jeg tenkte også det, men det pleier å kalles larping. (Live action roleplaying)

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ikke hørt begrepet laiving, men det er nok tråder her om gamere, og hvor håpløst det er å leve sammen med.  Det er best å bare bli nettvenner med sånne, for det er der de lever. 

Veldig dumt å generalisere på den måten. Jeg spiller, men er på ingen måte besatt. Dropper ikke andre ting som å være med venner, og jeg ville spilt mindre om jeg havnet i et forhold. 

Denne generaliseringen gjør at jeg holder helt tyst om at jeg spiller. Sier ingenting om det, nevner det ikke på Tinder eller i sosiale medier. Ganske utrolig at samfunnet har blitt slik. 

Menn kan ikke spille, men damer kan strikke og sitte på Instagram og TT hele dagen. Forstå det den som kan. Jeg vet ikke om jeg bruker mer tid på spilling enn moren min bruker på strikking.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenkte også det, men det pleier å kalles larping. (Live action roleplaying)

Det er rollespill jeg mente ja. Trodde det kaltes laiving

Skrevet
norw skrev (31 minutter siden):

Veldig dumt å generalisere på den måten. Jeg spiller, men er på ingen måte besatt. Dropper ikke andre ting som å være med venner, og jeg ville spilt mindre om jeg havnet i et forhold. 

Denne generaliseringen gjør at jeg holder helt tyst om at jeg spiller. Sier ingenting om det, nevner det ikke på Tinder eller i sosiale medier. Ganske utrolig at samfunnet har blitt slik. 

Menn kan ikke spille, men damer kan strikke og sitte på Instagram og TT hele dagen. Forstå det den som kan. Jeg vet ikke om jeg bruker mer tid på spilling enn moren min bruker på strikking.

Forskjellen mellom strikking og gaming er at man kan være sosial og snakke sammen mens man strikker. Det ser jeg for meg er vanskelig når man gamer. 
I alle fall med folk som er fysisk til stede i rommet.

Men bortsett fra det så er jeg enig med deg i at det ikke er bra å generalisere.

Skrevet
norw skrev (43 minutter siden):

Hva er TT?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er TT?

Sikkert Tik Tok 

Skrevet
norw skrev (38 minutter siden):

Veldig dumt å sammenligne på den måten. Jeg har ikke sett strikkere som sitter i 12 timer i strekk, og blir aggressive, hvis du minner dem på at ungene må ha mat, og bikkja må luftes. Gamere derimot. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåjojo skrev (31 minutter siden):

Forskjellen mellom strikking og gaming er at man kan være sosial og snakke sammen mens man strikker. Det ser jeg for meg er vanskelig når man gamer. 
I alle fall med folk som er fysisk til stede i rommet.

Men bortsett fra det så er jeg enig med deg i at det ikke er bra å generalisere.

Generaliserende. Jeg kan snakke og spille samtidig, og hvis jeg spilte et mer krevende spill burde det uansett gått an å få litt fred og ro i en time eller to nå og da, med mindre det er noe kritisk. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Veldig dumt å sammenligne på den måten. Jeg har ikke sett strikkere som sitter i 12 timer i strekk, og blir aggressive, hvis du minner dem på at ungene må ha mat, og bikkja må luftes. Gamere derimot. 

Generaliserende igjen. Svært få spiller en hel dag, og jeg er ikke der i det hele tatt. Er nok også få voksne gamere som blir aggressive. 

Hvis man skal generalisere i såpass stor grad får det i hvert fall være slik at flesteparten er gamere på den måten som dere beskriver og frykter. Det er ganske langt fra sannheten.

Skrevet

Nå kjenner jeg flere som laiver så mulig jeg er litt utenfor her. Men de fleste av de er normale mennesker med normale jobber, og som har laiving som hobby. 

Men jeg ser du nevner rollespill, det er jo ikke helt laiv. Laiv er å stikke på skauen en helg og drive med skuespill kort fortalt, eller en uke, noen gjør det og. Rollespill er jo typ brettspill da. Rimelig sosialt, spesielt om det er hos andre. Vi samles en gjeng hver andre uke og spiller fra 17-21/22, spiser mat sammen og har det gøy. 

• Liker 1
Skrevet
Sciurus skrev (2 minutter siden):

Nå kjenner jeg flere som laiver så mulig jeg er litt utenfor her. Men de fleste av de er normale mennesker med normale jobber, og som har laiving som hobby. 

Men jeg ser du nevner rollespill, det er jo ikke helt laiv. Laiv er å stikke på skauen en helg og drive med skuespill kort fortalt, eller en uke, noen gjør det og. Rollespill er jo typ brettspill da. Rimelig sosialt, spesielt om det er hos andre. Vi samles en gjeng hver andre uke og spiller fra 17-21/22, spiser mat sammen og har det gøy. 

Det kalles live rollespill, derav begrepene laiving/larping. Det har for øvrig ingenting med gaming å gjøre.

Anonymkode: 86926...8d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kalles live rollespill, derav begrepene laiving/larping. Det har for øvrig ingenting med gaming å gjøre.

Anonymkode: 86926...8d5

Og derfor spesifiserte jeg det i innlegget mitt :) Da jeg driver med det selv. Og som jeg skrev, de fleste jeg kjenner har helt vanlige liv i tillegg til dette som hobby, flere av de har også barn, både små og store :) 

Skrevet

Min erfaring med å date noen som driver med laiv, og basert på bekjente som driver med det:
det er varierende hvor mye tid man bruker på det, og hvor engasjert man er. 
Noen lager enkle kostymer, andre lager veldig kompliserte kostymer. For noen tar det litt plass å koster litt. Vet om de som har laget en hel ringbrynje for hånd. 

Men i grunn ikke mer sært enn annet teater/skuespill. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har lagt merke til en fyr på en datingprofil som virker utrolig karismatisk, har skikkelig glimt i øyet og bare jevnt over virker som en bra person. Jeg har veldig lite erfaring med gaming og laiving men for mange virker det jo som en livsstil. Har hatt kjærester som har gamet men det har vært mest PS og ikke fullt utstyrt gamingrom ol. 

Denne personen jeg snakker om driver med dette, men har ellers en helt vanlig jobb og i tillegg en fysisk aktiv hobby på fritiden. Så han virker jo ikke "besatt" av det eller at det tar altfor mye tid.

Noen som har erfaring? Er laiving litt sært eller funket det helt fint for deg å date/være sammen med en med denne interessen?

Funker helt fint det 🙂

Anonymkode: 8332d...c6f

Skrevet
norw skrev (14 minutter siden):

Generaliserende. Jeg kan snakke og spille samtidig, og hvis jeg spilte et mer krevende spill burde det uansett gått an å få litt fred og ro i en time eller to nå og da, med mindre det er noe kritisk. 

Generaliserende igjen. Svært få spiller en hel dag, og jeg er ikke der i det hele tatt. Er nok også få voksne gamere som blir aggressive. 

Hvis man skal generalisere i såpass stor grad får det i hvert fall være slik at flesteparten er gamere på den måten som dere beskriver og frykter. Det er ganske langt fra sannheten.

Nå skrev jeg jo at jeg såg for meg at det var vanskelig. Noe som betyr at jeg har for dårlig kjennskap til gamere at jeg kan si noe for sikkert. 
Om det ikke er sånn, så er det jo fint. Og de fleste burde få en time eller to nå og da til hobby om det ikke er noe kritisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...