Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryr folk seg om det i 2022? 

Anonymkode: 4a385...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gjør det, ja.

Jeg bryr meg ikke veldig men synes det kommer litt an på motivet. Hvis det er grove tegninger så passer det seg ikke helt, mener jeg da.

Anonymkode: 2ce22...68c

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke, men er sikkert noen av eldre generasjon som fortsatt bryr seg ekstremt.

Anonymkode: aa803...dd6

• Liker 1
Skrevet

Det jeg blir mest opptatt av er hvem som skriver «lærerinne» i 2022 - hvem er du?

Anonymkode: e4dd2...913

• Liker 4
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det jeg blir mest opptatt av er hvem som skriver «lærerinne» i 2022 - hvem er du?

Anonymkode: e4dd2...913

For å vise at det er kvinnelig lærer. Ingen bryr seg om slikt i dag, med mindre det er noe vulgært e.l. 

Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke noe som heter lærerinne. Uansett mener jeg personlige valg, som for eksempel tatoveringer ikke skal ha noe å si for karriere. Tatoveringer sier ingenting om kompetanse. Vi som samfunn skal være glad det finnes folk som orker å ta så mye ansvar for kidsa våre, ikke tenke over hvilke valg de tar over egen kropp på fritiden.

Anonymkode: ee98c...f2e

Skrevet

De som fremdeles skriver "lærerinne" bryr seg sikker om det. Resten, not so much

Anonymkode: a3bea...e95

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke dersom den er en del av 40-årskrisen. Dersom du er nyutdannet så går det greit. 

Anonymkode: e1d4c...326

Skrevet

Hva er full sleeve? Trodde det var slankeoperasjon jeg :rodme:

Anonymkode: 533ab...d59

Skrevet

Full sleeve er vel egentlig aldri sømmelig, det er grusomt

Anonymkode: feda1...d0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bryr folk seg om det i 2022? 

Anonymkode: 4a385...95e

Nei, jeg syntes det sender feil signaler. 

Anonymkode: 1045d...55a

Skrevet

"Alle" tatoverer seg i dag. Det er bare en gammel myte at det bare er motorsykkelpøbler og sjømenn som gjør det :)

Så ta den tatoveringen om du vil. Jeg hadde ikke brydd meg, med mindre du hadde armen tatovert full av erigerte peniser og banneord, da.

Skrevet

Jeg tenker at en tatovering eller hundre ikke avgjør hvor god lærer du er.

Anonymkode: cf065...7e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig om lærerinnen til mine barn hadde det, utenom at jeg synes det er stygt.

Litt som om du hadde på deg en skikkelig stygg kjole. Deg om det.

Anonymkode: 7ce12...725

Skrevet

Det er vel de faglige kvalifikasjonene som teller, ikke utseende.

Anonymkode: e3f51...81b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke dersom den er en del av 40-årskrisen. Dersom du er nyutdannet så går det greit. 

Anonymkode: e1d4c...326

Eh, det er jo bare snakk om tid før denne nyutdannede lærerinnen er i 40-årene da. Og tatoveringen hun tok da hun var 24 sitter der jo enda da... 

Så alder spiller ingen rolle. 

En bankreklame en gang fra Dnb viste folk med tatoveringer. En gammel, rynkete fyr som sikkert var 85, hadde tatoveringer rundt hele overkroppen. Og rundt halsen, som et kjede, sto disse ordene tatovert; "YOUNG FREE AND SINGLE".... :fnise: Det var sikkert sant da han var 60 år yngre!

Skrevet

Hvordan du antyder at sømmelighet kun vurderes hos kvinnelige lærere og ikke mannlige tilsier et meget utdatert syn på kjønn. Hørt om patriarkatet?

Anonymkode: c29ac...b6b

Skrevet

Jeg er psykiatrisk sykepleier med full sleeve og masse andre tatoveringer, aldri fått noe pes for det. Driver blant annet med samtaler på kontor med "friske" mennesker. Tenker kompetanse og ikke minst sosial kompetanse er viktigest. 

• Liker 1
Skrevet

Full sleeve gjør absolutt ingenting hvis det meste annet framstår å være på stell.

Anonymkode: 23005...0c0

Skrevet

Det virker å krasje med personligheten din hvis det er deg selv du skriver om, å bruke ord som sømmelig og lærerinne matcher ikke en full sleeve. 

Jeg som "eldre" mor ville syntes det var stygt (og litt trist), men ikke funnet det usømmelig.

Anonymkode: 3d765...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...