Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sånne sekker fås vel gratis på gjenbruksstasjonen? 

Anonymkode: b3391...828

Det er strekkode på sekkene til Oda, du kan ikke bruke andre sekker.

Anonymkode: 63311...349

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Nå er du bare kranglete. Ikke alle har verken tid eller lyst til å traske avgårde med posevis med pant for å bli kvitt det.

Bor man i Oslo tar det vel maks noen minutter ekstra å ts med en pose og pante den når man handler.

Da jeg bodde på bygda var det mer kronglete.

Anonymkode: 56645...2c3

Skrevet

Har brukt det lenge, og kun hatt problemer 1 gang. Da var det dem selv som oppdaget det og kompenserte med mer enn posens verdi når de sa ifra til meg om det.

Skrevet

Jeg har også opplevd en del tull med panten. Av og til syns jeg det var vært veldig lavt beløp, men har ikke telt selv så skal ikke være skråsikker. Andre ganger har jeg opplevd at det ikke har blitt registrert noe pant i det hele tatt. Det har alltid vært ganske enkelt å bare si fra til de så har jeg fått 100kr til gode, men syns ikke det burde være nødvendig. De må da klare å registrere panten.

Så, jeg er enig med resten av dere, det er genialt å handle på Oda men skulle ønske det fungerte med pant.

• Liker 2
Skrevet

Gidder ikke stå som en idiot å pante flasker på butikken. Det viktigste er at panten forsvinner, de småkronene i pant kan sjåføren bare beholde for min del

Anonymkode: 6da22...f94

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 14.51):

Bor man i Oslo tar det vel maks noen minutter ekstra å ts med en pose og pante den når man handler.

Da jeg bodde på bygda var det mer kronglete.

Anonymkode: 56645...2c3

Poenget med Oda er jo at man slipper å handle :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gidder ikke stå som en idiot å pante flasker på butikken. Det viktigste er at panten forsvinner, de småkronene i pant kan sjåføren bare beholde for min del

Så fint for deg da 🙄 de kronene kan bety mye for enkelte som f.eks studenter, uføre osv

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 14.38):

Sånne sekker fås vel gratis på gjenbruksstasjonen? 

Ikke alle kommuner deler ut div sekker/poser på gjenbruksstasjon/renovasjons-kontoret osv. i tillegg krever ODA at man kjøper deres sekker til pant. 

Anonymkode: 732cb...422

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 12.39):

Har ikke bil, veldig fint å slippe å drasse med seg panten. Men tar jo noen småturer innom fysisk butikk iblant, så løsningen blir jo å slutte med det. Hadde bare gjort livet bittelitt enklere om det funka.

Anonymkode: 0a360...5ba

Jeg har heller ikke bil og bor faktisk ikke i Oslo heller. Men her gidder jeg faktisk å gå ned bakken til Kiwi og pante flasker. Da slipper jeg å bli lurt.

Anonymkode: d04df...3e7

Gjest Keikolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes det er koselig å pante jeg 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du gidder heller å sitte som en idiot på KG og late som du er for kul til å levere forbruksemballasjen din til gjenvinning.

Ok.

Man skal lese mye rart på dette stedet.

Skrevet

Har også hatt problemer med pantingen på Oda. Ikke ofte, men det skjer. Hm. Skal i alle fall begynne telle før jeg levere. Til nå har jeg bar godtatt hva de sier jeg hadde i pant, unntatt når det er helt på tryne feil. Så dumt dette er ett problem.. Kan pante i butikk, men alt som gjør hverdagen smidige ses på med takk og Oda er helt fantastisk slik på de fleste andre måter

Anonymkode: 0ff40...598

Skrevet

Så lenge Oda tar betalt for pant er de også pliktige til å ta i mot pant, og utbetale for panten.

Tenker man nå kunne forvente at de betaler ut korrekt beløp. Selvfølgelig kan feil skje, men ut i fra denne tråden ser det ut til at de spekulerer i å utbetale for lite.

Kan forøvrig se ut til at de har rot på flere plan ettersom de enda ikke har levert godkjent årsregnskap…

Anonymkode: eb746...5bb

Skrevet

Jeg leverer pant til Oda og får alltid pantepengene igjen som fratrekk på neste kjøp. Bor i Asker.

Har kun positive opplevelser med Oda og handler der ca 2 ganger i mnd.

Anonymkode: cb090...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...