AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Hei! Jeg bor i Oslo, og bruker oda for å få varer levert fra tid til annen. De tar også imot pant, og jeg har nå levert til dem en god del ganger over tid. Jeg har aldri opplevd at panten stemmer, noensinne. Er det flere her som har opplevd dette? Første gangen registrerte de ikke panten min. Etter dette, har jeg fått betydelig mindre pantepenger enn hva jeg har levert inn. Jeg har nå gått til det koko skrittet å faktisk telle det jeg leverer, og nå sist leverte jeg 60 bokser med pantemerke 2 kroner. Dette burde tilsi 120 kroner. De tilgodeså meg med 4, altså FIRE, kroner i pant. Når jeg klager, får jeg det jeg skal ha, i allefall etter noen runder, men hva er dette? Det er jo ikke enorme summer, men om jeg skal gi bort panten min, vil jeg heller pante selv og trykke på gi-bort-knappen til Røde Kors. Anonymkode: 0a360...5ba
Kaisada Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg bor i Oslo, og bruker oda for å få varer levert fra tid til annen. De tar også imot pant, og jeg har nå levert til dem en god del ganger over tid. Jeg har aldri opplevd at panten stemmer, noensinne. Er det flere her som har opplevd dette? Første gangen registrerte de ikke panten min. Etter dette, har jeg fått betydelig mindre pantepenger enn hva jeg har levert inn. Jeg har nå gått til det koko skrittet å faktisk telle det jeg leverer, og nå sist leverte jeg 60 bokser med pantemerke 2 kroner. Dette burde tilsi 120 kroner. De tilgodeså meg med 4, altså FIRE, kroner i pant. Når jeg klager, får jeg det jeg skal ha, i allefall etter noen runder, men hva er dette? Det er jo ikke enorme summer, men om jeg skal gi bort panten min, vil jeg heller pante selv og trykke på gi-bort-knappen til Røde Kors. Anonymkode: 0a360...5ba Ja en gang hvor jeg fikk utbetalt 60,- og skulle hatt 120-ish. Sa ifra og fikk igjen. Det er klart at dette er lettjente penger for underbetalte sjåfører. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Men hvorfor gidder du å fortsette å gi de panten din om de ikke gjør det riktig????? Jeg har aldri benyttet meg av pantetilbudet til Oda, men hadde ikke giddi om jeg var deg, etter den dårlige erfaringen. Anonymkode: f0ab4...808 2
Kaisada Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor gidder du å fortsette å gi de panten din om de ikke gjør det riktig????? Jeg har aldri benyttet meg av pantetilbudet til Oda, men hadde ikke giddi om jeg var deg, etter den dårlige erfaringen. Anonymkode: f0ab4...808 Det er jo utrolig greit når det fungerer👍men det er synd når noen utro tjenere ødelegger for den ordningen. Så lenge de betaler tilbake det man omtrent skal ha er det jo nesten ok.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Men kjære vene, er du virkelig så lat at du ikke gidder å ta med flaskene til nærmeste matbutikk selv? Bor i Oslo sier du, så da er det nok ikke mange metrene til nærmeste butikk. Anonymkode: b3391...828 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor gidder du å fortsette å gi de panten din om de ikke gjør det riktig????? Jeg har aldri benyttet meg av pantetilbudet til Oda, men hadde ikke giddi om jeg var deg, etter den dårlige erfaringen. Anonymkode: f0ab4...808 Har ikke bil, veldig fint å slippe å drasse med seg panten. Men tar jo noen småturer innom fysisk butikk iblant, så løsningen blir jo å slutte med det. Hadde bare gjort livet bittelitt enklere om det funka. Anonymkode: 0a360...5ba 2
Million Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Jeg har vært kunde hos Oda lenge, og er fornøyd med alt med dem, unntatt en ting; å pante hos dem. Det har jeg prøvd 3 ganger, og alle tre gangene ble panten bare "borte" og jeg fikk ikke fratrekk på neste handel for noe. Måtte sende dem melding og klage, og da fikk jeg igjen en standardsum tydeligvis, 60 kroner, for en full sekk med 1,5 liters brusflasker. Det var antageligvis altfor lite pant, men jeg var så dum (alle tre gangene) å IKKE telle flaskene før jeg leverte sekken til budet fra Oda. Etter at de nok en gang feilet i å håndtere panten riktig tredje gangen, bestemte jeg meg for å ikke levere pant der igjen. Går heller på butikken og leverer den og handler samtidig, når det er blitt fullt av pant her og det må returneres. Da går Oda glipp av en ukeshandel fra meg... Veldig synd at Oda ikke greier å få til dette med pant riktig, for jeg liker å handle hos dem. 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men kjære vene, er du virkelig så lat at du ikke gidder å ta med flaskene til nærmeste matbutikk selv? Bor i Oslo sier du, så da er det nok ikke mange metrene til nærmeste butikk. Anonymkode: b3391...828 Regner med du ikke bor i Oslo selv, siden du ikke vet at det finnes steder der hvor matbutikk ligger et godt stykke unna. Om du ikke har kompetanse til å bruke et argument, er det sikkert like greit å la vær. Anonymkode: 0a360...5ba 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regner med du ikke bor i Oslo selv, siden du ikke vet at det finnes steder der hvor matbutikk ligger et godt stykke unna. Om du ikke har kompetanse til å bruke et argument, er det sikkert like greit å la vær. Anonymkode: 0a360...5ba Hvor i Oslo finner man ikke en butikk i gangavstand? Veldig nysgjerrig siden jeg har bodd "overalt" i byen og aldri hatt denne utfordringen. Anonymkode: 56645...2c3 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 1 minutt siden, Million said: Jeg har vært kunde hos Oda lenge, og er fornøyd med alt med dem, unntatt en ting; å pante hos dem. Det har jeg prøvd 3 ganger, og alle tre gangene ble panten bare "borte" og jeg fikk ikke fratrekk på neste handel for noe. Måtte sende dem melding og klage, og da fikk jeg igjen en standardsum tydeligvis, 60 kroner, for en full sekk med 1,5 liters brusflasker. Det var antageligvis altfor lite pant, men jeg var så dum (alle tre gangene) å IKKE telle flaskene før jeg leverte sekken til budet fra Oda. Etter at de nok en gang feilet i å håndtere panten riktig tredje gangen, bestemte jeg meg for å ikke levere pant der igjen. Går heller på butikken og leverer den og handler samtidig, når det er blitt fullt av pant her og det må returneres. Da går Oda glipp av en ukeshandel fra meg... Veldig synd at Oda ikke greier å få til dette med pant riktig, for jeg liker å handle hos dem. Ja, helt enig. Men da har altså flere enn meg trøbbel med dette, da. Spesielle greier. De beskriver selv at posene blir scannet og levert fulle, med knute, så noe rart skjer åpenbart underveis. Anonymkode: 0a360...5ba
Svigermor Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Jeg opplever det samme og fikk 60 kr registrert sist på en full pose. Har etterlyst panten flere ganger. Kommer nå til å slutte og levere pant til dem. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvor i Oslo finner man ikke en butikk i gangavstand? Veldig nysgjerrig siden jeg har bodd "overalt" i byen og aldri hatt denne utfordringen. Anonymkode: 56645...2c3 Flere steder på både østkanten og vestkanten, så du har åpenbart ikke bodd overalt. I tillegg er dette et fint tilbud til syke folk, eldre folk, eller folk som av andre grunner ikke kommer seg fysisk til butikk. Det er nå engang sånn at dette er et tilbud jeg velger å betale for, og det er jeg i min fulle rett til. Det er heller ikke det tråden dreier seg om, så kjempefint om du enten oppretter din egen tråd hvor du raljerer om folk som benytter Oda samt din mangel på kunnskap om butikker i Oslo, eller holder deg til tema. Anonymkode: 0a360...5ba 4 1
Million Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor i Oslo finner man ikke en butikk i gangavstand? Veldig nysgjerrig siden jeg har bodd "overalt" i byen og aldri hatt denne utfordringen. Anonymkode: 56645...2c3 Nå er du bare kranglete. Ikke alle har verken tid eller lyst til å traske avgårde med posevis med pant for å bli kvitt det. Man benytter seg jo i utgangspunktet av Oda NETTOPP for at man da slipper å gå i butikken selv og bruke tid og energi på tur/retur butikk. Når man blir "svindlet" for panten av Oda (eller av deres utro sjåfører/bud) så medfører det en ulempe. Endret 3. november 2022 av Million stavefeil rettet 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 2 minutter siden, Svigermor said: Jeg opplever det samme og fikk 60 kr registrert sist på en full pose. Har etterlyst panten flere ganger. Kommer nå til å slutte og levere pant til dem. Så flere her inne har opplevd dette og klagd. Takk for svar, dette synes jeg de bør rydde opp i. Anonymkode: 0a360...5ba 1
Helene Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 Tenker, dette må jeg lære av. Har brukt oda litt, men er i begynnerfasen. Har nettopp flyttet, har ikke bil i dag, er avhengig av hjelp til noe. Man lærer underveis.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 4 minutter siden, Helene said: Tenker, dette må jeg lære av. Har brukt oda litt, men er i begynnerfasen. Har nettopp flyttet, har ikke bil i dag, er avhengig av hjelp til noe. Man lærer underveis. Mitt tips er å telle opp panten.. dessverre. Og, ja, har også vært avhengig av litt hjelp til ting, Oda har vært bra, siden de bærer ting inn (siden jeg ikke kan løfte nå, føler jeg må forsvare alt her for ikke å bli stemplet som lat, burde vel lagt med legeerklæring og...). Anonymkode: 0a360...5ba 2
Helene Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mitt tips er å telle opp panten.. dessverre. Og, ja, har også vært avhengig av litt hjelp til ting, Oda har vært bra, siden de bærer ting inn (siden jeg ikke kan løfte nå, føler jeg må forsvare alt her for ikke å bli stemplet som lat, burde vel lagt med legeerklæring og...). Anonymkode: 0a360...5ba Har skjønt, gi f i hva andre tenker. Men tar gode råd. Telle opp panten før jeg gir slipp. 1
Million Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 Helene skrev (16 minutter siden): Har skjønt, gi f i hva andre tenker. Men tar gode råd. Telle opp panten før jeg gir slipp. Du må bestille Odas egen sekk for panteretur. Det må leveres i sånn sekk. Rullen med sekker koster 14,90... (enda en grunn til at jeg ikke leverer pant til Oda mer, jeg gidder ikke måtte betale for å få pante!) 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 Million skrev (1 time siden): Du må bestille Odas egen sekk for panteretur. Det må leveres i sånn sekk. Rullen med sekker koster 14,90... (enda en grunn til at jeg ikke leverer pant til Oda mer, jeg gidder ikke måtte betale for å få pante!) Sånne sekker fås vel gratis på gjenbruksstasjonen? Anonymkode: b3391...828
Million Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånne sekker fås vel gratis på gjenbruksstasjonen? Anonymkode: b3391...828 Jeg tror det er trykket Odas merkevarenavn etc på dem. Mener å huske det. De vil at man bruker dem i alle fall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå