Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at mange kvinner mener de er i stand til å være venner med eksen eller folk de har datet/hatt sex med, mens menn oftere skiller mellom de to. Da jeg var yngre følte jeg det var uaktuelt å beholde kvinner jeg hadde datet som venner, men etter et langt forhold og noen år på baken har jeg gitt det noen forsøk.

I alle tilfeller har damene bare fadet ut og tar ikke kontakt etter en stund. Jeg for min del gidder ikke å mase, så da opphører kontakten helt. Aner ikke om dette er fordi de har funnet seg en ny mann eller hva, men det er i alle fall sikkert at disse ikke klarer å opprettholde vennskap etter et datingforhold (med meg), selv om de i utgangspunktet var veldig gira på det. 

Har hatt mye til felles med og satt veldig pris på mange kvaliteter hos disse damene, som jeg gjerne skulle tatt med meg videre i livet, så det er litt sårt, men kanskje ikke til å unngå?

Anonymkode: 8f0f2...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at det fader ut er fordi de ikke har bruk for deg lenger.

Damer er ikke vanskelige å forstå. Er du nyttig er hun interessert, er du ikke nyttig så kommer du aldri til å høre fra henne.

Anonymkode: 75c41...2d9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk er falske bare noe de sier for å virke høflig.  

Anonymkode: bdca6...486

Skrevet

Menn sier det samme når de aviser deg bare for å ha en bakvei til mulighet for sex. Så går begge veier det der.

• Liker 5
Skrevet

De fleste sier det for å gjøre avvisningen snillere. Jeg har forresten hatt flere menn som gjerne vil være venner med meg når vi avslutter dating. Jeg pleier å være helt ærlig der og si at jeg er ute etter kjæreste, ikke venner. Har en tidligere date som jeg er venn med, men vi var bekjente før vi datet, og fant veldig fort ut i datingen at der var det kun vennepotensiale.

Anonymkode: d393e...1bb

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk er falske bare noe de sier for å virke høflig.  

Nja, har tenkt på det, men det er neppe hele forklaringen. I noen av tilfellene har jeg jo hatt kontakt med dem en god stund etterpå. Likevel forsvinner de tvert eller fader ut etter en stund.

Skrevet

Kunne sagt dette selv. Kjenner et par menn, skikkelige fine typer. Nå er de endel yngre enn meg, så tenker, du kan bare være en god venn. 

Skrevet
1 minutt siden, Helene said:

Kunne sagt dette selv. Kjenner et par menn, skikkelige fine typer. Nå er de endel yngre enn meg, så tenker, du kan bare være en god venn. 

Du kunne sagt det uten å følge det opp, slik jeg har erfart, mener du?

TS

Skrevet

Jeg er kvinne, ALDRI ønsket å være venner med verken tidligere dates/kjærester. 
Tilogmed de jeg har hatt ett fuckfriend forhold til, ønsker jeg ikke å ha "nærme" i livet mitt. 
Har man gått over til å være seksuell/følsesmessig involvert, så går ikke jeg tilbake til vennerelasjon. 

Anonymkode: e10d7...83c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne og har flere tidligere dater/kjærester som venner. Snakkes med ujevne mellomrom. 
Må nok dessverre innrømme at i enkelte tilfeller så er jeg den som er dårligst på å ringe/chatte, men best på hverdagssnapping.

De er alle mennesker som jeg ønsker å ha i livet mitt, da de tilfører det noe positivt.

Skrevet

Jeg også er venn med alle mine ekser. Selv om forholdet ikke funket, så er det da ingen grunn til å kutte disse menneskene ut av livet mitt for evig og alltid. Jeg har alltid hatt svært gode, dype vennskap til mine kjærester. Og disse mennene har hatt en enorm betydning i mitt liv, og er unike som mennesker. Mennesker som skiller seg ut fra mengden på en positiv måte. Og slike mennesker har jeg lært meg å verdsette.

Men, om jeg etterhvert skulle befinne meg i et nytt forhold, så vil jeg gjerne vise respekt til min nye kjæreste, ved å holde avstand til ekser. Ellers blir det bare tull.

Anonymkode: 1ac6a...59a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo bare en mykere avvisning. Kvinner gjør dette fordi de enten er konfliktsky, eller de har erfaring med menn som blir aggressive ved avvisning. 

Med mindre du ser potensialet selv, så er det jo bare å takke nei til vennskapet. Det var ikke det du var ute etter. 

Anonymkode: 8335f...41a

• Liker 1
Skrevet

Er venn med flere tidligere seksuelle/romantiske relasjoner. Veldig god venn med et par. Samboeren min er også god venn med et par ekser.

For meg og oss er dette helt uproblematisk, men vet at mange syntes det er vanskelig. Tipper det kanskje ligger noe sjalusi/usikkerhet i bunn hos de som syntes dette er vanskelig.

Anonymkode: df3ed...4af

Skrevet

De sier det nok fordi det er en mer komfortabel avskjed. At dere skilles som venner, ikke et hardt avbrudd. Jeg ser den.

Anonymkode: cd479...16f

Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Det er kun en høfligere måte å avvise noen på.

Endret av Athena Catalina
Skrevet
Athena Catalina skrev (1 minutt siden):

Det er kun en høfligere måtte å avvise noen på.

Enig, falskt som faen.

2 mennesker kan kun være venner om det er gjensidig og kjemi for det.

Anonymkode: 53285...f78

Skrevet

Å beholde et vennskap etter dating betyr bare at man ikke blir uvenner og kan slå av en prat om man møtes tilfeldig på butikken. Ikke at man skal snakke sammen hver uke og henge sammen som venner 

Anonymkode: 65d82...8fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg også er venn med alle mine ekser. Selv om forholdet ikke funket, så er det da ingen grunn til å kutte disse menneskene ut av livet mitt for evig og alltid. Jeg har alltid hatt svært gode, dype vennskap til mine kjærester. Og disse mennene har hatt en enorm betydning i mitt liv, og er unike som mennesker. Mennesker som skiller seg ut fra mengden på en positiv måte. Og slike mennesker har jeg lært meg å verdsette.

Men, om jeg etterhvert skulle befinne meg i et nytt forhold, så vil jeg gjerne vise respekt til min nye kjæreste, ved å holde avstand til ekser. Ellers blir det bare tull.

Anonymkode: 1ac6a...59a

Klarer ikke være venn med ekser, de er historie av en grunn 

Anonymkode: 2fe5b...520

Skrevet

Tror jeg hat sagt det to ganger og ment det. Men de har ikke oppført seg så bra, så måtte kutte de ut. Tar en skravling om jeg møter de da. Men ikke noe mer utover det. Funker så dårlig bare.

Anonymkode: bba74...d31

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har inntrykk av at mange kvinner mener de er i stand til å være venner med eksen eller folk de har datet/hatt sex med, mens menn oftere skiller mellom de to. Da jeg var yngre følte jeg det var uaktuelt å beholde kvinner jeg hadde datet som venner, men etter et langt forhold og noen år på baken har jeg gitt det noen forsøk.

I alle tilfeller har damene bare fadet ut og tar ikke kontakt etter en stund. Jeg for min del gidder ikke å mase, så da opphører kontakten helt. Aner ikke om dette er fordi de har funnet seg en ny mann eller hva, men det er i alle fall sikkert at disse ikke klarer å opprettholde vennskap etter et datingforhold (med meg), selv om de i utgangspunktet var veldig gira på det. 

Har hatt mye til felles med og satt veldig pris på mange kvaliteter hos disse damene, som jeg gjerne skulle tatt med meg videre i livet, så det er litt sårt, men kanskje ikke til å unngå?

Det er bare noe kvinner sier for at de skal gjøre det enklere å gjøre det slutt. Det er for at de skal føle seg bedre

Anonymkode: fe4c3...5b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...