AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Pga hodepine/magevondt/kvalme? Altså, ikke skikkelig syke som influensa eller feber og annen sykdom over en kort periode? Er redd jenta på 10 år skal «gjøre seg syk», si at hun er i dårlig form, som en unnskyldning for å få bli hjemme å «gjøre hva hun vil». Har ikke latt henne vært ofte hjemme, er tredje gangen de siste tre årene at hun er hjemme i dag. Selv om hun ikke sier at årsaken skyldes noe annet, ser jeg at almenntilstanden hennes er god, spiser greit og oppfører seg ikke dårligere enn ellers. Hva gjør dere? Anonymkode: 2c8f1...f37
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Uff, jeg synes at det er vanskelig. Vi prøver å overholde vanlige regler med skjerm. Hvis man er syk, da er det viktig å hvile, og det er ikke lurt med for mye skjermtid (særlig med hodepine!). Ved sykdom blir det vanlige, kanskje litt kjedelige dager - og det fungerer ok. Men jenta vår er bare 8... Anonymkode: c1c1d...0c9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Ved sykdom så får ungene ikke spille/se film før etter skoletid, frem til da får de hvile eller gjøre noe uten spilling/ipad/telefon Anonymkode: 50b33...959 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Pga hodepine/magevondt/kvalme? Altså, ikke skikkelig syke som influensa eller feber og annen sykdom over en kort periode? Er redd jenta på 10 år skal «gjøre seg syk», si at hun er i dårlig form, som en unnskyldning for å få bli hjemme å «gjøre hva hun vil». Har ikke latt henne vært ofte hjemme, er tredje gangen de siste tre årene at hun er hjemme i dag. Selv om hun ikke sier at årsaken skyldes noe annet, ser jeg at almenntilstanden hennes er god, spiser greit og oppfører seg ikke dårligere enn ellers. Hva gjør dere? Anonymkode: 2c8f1...f37 Når hn orker så, men hvis hn har hodepine og slik eller kvalme og vondt i magen er hn ganske syk og vil bare sove Anonymkode: cc28e...59c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Før skoletid skal de ha det kjedelig. De kan lese bok, slappe av eller tegne litt. Null skjerm når de er syke. Har en 6 åring som allerede juger om sykdom fordi storebror er hjemme i forbindelse med astma og hoste. Hun trur det er gøy å være hjemme men det fikk hun lære at det ikke var. Anonymkode: 3fc48...c35 1
Sofakona Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Her får 10 åring spille etter skoletid...etter gjort lekser. Hvor mange timer kommer an på trening, venner, aktiviteter etc. Ved sykdom får han gjør det han vil og tåler 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Jeg er liberal på det når de er syke. Er uansett lett å avsløre om de forsøker å late seg syke... Dessuten kan økt tid brukt på tv og spill tyde på at de friskner til, og er klar klar for skole dagen derpå, noe jeg gjerne sier. Anonymkode: ee081...978 2
Arkana Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Når de er syke får de gjøre som de vil. Jeg ser ikke poenget med at et barn som orker å se på TV ikke skal få gjøre det som straff for å være syk eller av frykt for at de skal misbruke det. Hvis hun bare har vært syk tre ganger på tre år skjønner jeg ikke hvorfor du tenker tanken en gang. 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Teit å "straffe" barnet for å være hjemme. Skolen er et slitsomt sted med masse forventninger og prøver omtrent ukentlig. Om barnet prøver å slippe unna er ikke svaret å straffe dem, men heller finne ut hvorfor de ikke vil på skolen og om man kan tilrettelegge. Anonymkode: fa43a...54c 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Barnet får se på tv, men ikke begynne å spille før skolen "slutter". Skal ikke ha noe av at barnet vil begynne å være hjemme fra skolen for å spille. Det finnes en del av disse i dagens skole. Jeg vil ikke ha mitt barn i den statistikken. Anonymkode: 39907...75f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Er hun syk hjemme (11 år) får hun gjøre som hun vil. Terskelen for å være hjemme fra skolen er dog høy - hun skal ha feber, oppkast eller tydelig nedsatt allmenntilstand for å få lov. Hodepine, hoste, tett nese eller lett kvalme er 'gå på skolen og prøv, så får du heller komme hjem hvis du blir dårligere/det ikke går seg til'. Hun har ennå ikke kommet hjem dårlig etter å ha blitt sendt avgårde rufsete. Anonymkode: a1086...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå