AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Har ikke betalt for strømmen selv siden apper man kan følge prisen time for time ble en greie. Fikk min første faktura for noen uker siden og jeg har skrudd ned varmen når strømprisen lå over 4 kr/kWh og generelt unngått å kjøre klesvask og lignende før prisen har falt. Er hjemmeværende så det har gått fint. Ser likevel at det står at jeg har brukt 500 kWh (noe som helt sikkert stemmer) og prisen er 420 øre/kWh. Så jeg fikk en regning på godt over 2000 kr selv om jeg sjeldent har brukt mye strøm når den har vært så dyr og det var strengt tatt ofte langt under det. Har det ikke noe å si hva prisen ligger på den og den timen? Har forøvrig Tibber. Anonymkode: d432f...5a0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke betalt for strømmen selv siden apper man kan følge prisen time for time ble en greie. Fikk min første faktura for noen uker siden og jeg har skrudd ned varmen når strømprisen lå over 4 kr/kWh og generelt unngått å kjøre klesvask og lignende før prisen har falt. Er hjemmeværende så det har gått fint. Ser likevel at det står at jeg har brukt 500 kWh (noe som helt sikkert stemmer) og prisen er 420 øre/kWh. Så jeg fikk en regning på godt over 2000 kr selv om jeg sjeldent har brukt mye strøm når den har vært så dyr og det var strengt tatt ofte langt under det. Har det ikke noe å si hva prisen ligger på den og den timen? Har forøvrig Tibber. Anonymkode: d432f...5a0 Forbruk × pris stemmer jo det. Og hvis dette er for september så har du lykkes i å oppnå enn gjennomsnittspris som er lavere enn gjennomsnittet for ditt prisområde. (Gitt at du bor i sør, noe jeg antar med den prisen der). Så ja, det har noe å si at du bruker mindre strøm de timene det er dyrest og mer strøm de timene det ikke er fullt så dyrt. Noe din gjennomsnittspris også viser. Anonymkode: 29f4a...227 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Høres ganske riktig ut ja. Jeg har spotpris med 1 øre påslag, og brukte 429 kWt i september, og fikk faktura på 1945,-. Skrur ikke ned varmen på dyrere tidspunkter, men prøver unngå dusje da, samt klesvask/oppvask. Anonymkode: 99997...579
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke betalt for strømmen selv siden apper man kan følge prisen time for time ble en greie. Fikk min første faktura for noen uker siden og jeg har skrudd ned varmen når strømprisen lå over 4 kr/kWh og generelt unngått å kjøre klesvask og lignende før prisen har falt. Er hjemmeværende så det har gått fint. Ser likevel at det står at jeg har brukt 500 kWh (noe som helt sikkert stemmer) og prisen er 420 øre/kWh. Så jeg fikk en regning på godt over 2000 kr selv om jeg sjeldent har brukt mye strøm når den har vært så dyr og det var strengt tatt ofte langt under det. Har det ikke noe å si hva prisen ligger på den og den timen? Har forøvrig Tibber. Anonymkode: d432f...5a0 Du har jo tydelig fått en god pris. Og tibber I oktober var jo for 1,5 måned så det var veldig bra (vår var på 7500 kr) Anonymkode: 429e5...dfb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du har jo tydelig fått en god pris. Og tibber I oktober var jo for 1,5 måned så det var veldig bra (vår var på 7500 kr) Anonymkode: 429e5...dfb Dette er kun for den første halvdelen, kom nesten 3000 til oppå der igjen 😩 Men det regnes altså ut snitt av det man har brukt eller er det faktisk forbruk? F.eks hvis jeg bruker 100 kWh når strømprisen er på 10 øre og deretter tar jeg sikringene og bruker nøyaktig 0 kWh før strømprisen er på 400 øre også bruker jeg 100 kWh til. Vil jeg da betale 10 kr+400 kr eller vil det være et gjennomsnitt av disse? Anonymkode: d432f...5a0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er kun for den første halvdelen, kom nesten 3000 til oppå der igjen 😩 Men det regnes altså ut snitt av det man har brukt eller er det faktisk forbruk? F.eks hvis jeg bruker 100 kWh når strømprisen er på 10 øre og deretter tar jeg sikringene og bruker nøyaktig 0 kWh før strømprisen er på 400 øre også bruker jeg 100 kWh til. Vil jeg da betale 10 kr+400 kr eller vil det være et gjennomsnitt av disse? Anonymkode: d432f...5a0 Gjennomsnitt av disse. (100×0,10) + (100×4) = 410 410/200 = 2,05. 2,05 vil da være gjennomsnittsprisen for disse 200 kwt brukt. Anonymkode: 29f4a...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå