AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Nok en artikkel som viser kvinnens tankegang. Stakkars meg, skam og offerrolle. Så skal dere vise åpenhet og hylles 🤮 https://p3.no/meninger/mening/39d00f0e-1a43-41ac-850b-d508295e4fcf Anonymkode: d76ec...739 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Ja, jeg synes virkelig synd på henne. Tenk å måtte leve med sykdom hele livet, og bli hetset for å ha ytringsfrihet! Vær glad du er frisk. Anonymkode: 193c6...05e 5 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Hvordan leser du skam og offerrolle i dette innlegget? Vi må lese to forskjellige leserinnlegg! Anonymkode: cfdee...ab4 7 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Fra artikkelen: "Jeg har brukt mye energi på å skjule sykdommen. Dette har ført til at jeg ikke har satt insulin når jeg burde. Når vi diabetikere får høyt eller lavt blodsukker, kan vi forandre personlighet, til det verre.Man kan bli voldsomt sint og dermed være vanskelig å være sammen med." Hvorfor kunne hun ikke fortalt dette fra første stund? At hun har diabetes. Anonymkode: d76ec...739 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg synes virkelig synd på henne. Tenk å måtte leve med sykdom hele livet, og bli hetset for å ha ytringsfrihet! Vær glad du er frisk. Anonymkode: 193c6...05e Har diabetes selv, derfor jeg ble så provosert over å lese teksten. Anonymkode: d76ec...739 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Det hun sier er at det er en menneskerett å bli valgt ut, og at kvinner er nødt til å date lave menn etc. 😏 Eller, det hun egentlig mener er at kvinner aldri skal bli nektet mennene de har krav på, uavhengig av sykdommer etc. Mens dette ikke går andre veien Anonymkode: d2afe...698 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Når ble diabetes en grunn til å ikke date en person? Anonymkode: 6dc1a...bac 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det hun sier er at det er en menneskerett å bli valgt ut, og at kvinner er nødt til å date lave menn etc. 😏 Eller, det hun egentlig mener er at kvinner aldri skal bli nektet mennene de har krav på, uavhengig av sykdommer etc. Mens dette ikke går andre veien Anonymkode: d2afe...698 Det her var det jeg fikk ut av innlegget hennes også; at hun har KRAV på en mann. Patetisk sympatikronikk Anonymkode: 2519b...cbc 3 1
Gjest PanteneProVVV Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nok en artikkel som viser kvinnens tankegang. Stakkars meg, skam og offerrolle. Så skal dere vise åpenhet og hylles 🤮 https://p3.no/meninger/mening/39d00f0e-1a43-41ac-850b-d508295e4fcf Anonymkode: d76ec...739 Man kan med fordel lese slike leserinnlegg i kontekst - en ung kvinnes individuelle mening og syn rundt egen sykdom lagt ut på p3.no (kanal som fronter ungdom og unge voksne). Tror ikke du skal ta det personlig, for det handler tross alt ikke om deg.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her var det jeg fikk ut av innlegget hennes også; at hun har KRAV på en mann. Patetisk sympatikronikk Anonymkode: 2519b...cbc En måte å se det på ja. Kvinner kan jo velge ganske mye i menn, mens menn har liten mulighet generelt. Anonymkode: d76ec...739 1
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra artikkelen: "Jeg har brukt mye energi på å skjule sykdommen. Dette har ført til at jeg ikke har satt insulin når jeg burde. Når vi diabetikere får høyt eller lavt blodsukker, kan vi forandre personlighet, til det verre.Man kan bli voldsomt sint og dermed være vanskelig å være sammen med." Hvorfor kunne hun ikke fortalt dette fra første stund? At hun har diabetes. Anonymkode: d76ec...739 Kjenner flere meget hyggelige kvinner MED diabetes OG kjærest . Så jeg tror neppe diagnosen er problemet her, men personligheten 😊 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Helt enig i at hun tar offerrollen. Hun får seg dates, får med seg folk hjem fra byen, dater uten problemer virker det som. Selvfølgelig er det kjipt at føling skal komme i veien for sex, og at menn blir skremt av dette, men da er det jo jaggu hun som er problemet: hun har ikke kommunisert med den hun dater/ligger med. Jeg er mann og hadde selv blitt skremt hvis det plutselig ble en alarm som pep og greier. Jeg har aldri vært borti noe slikt selv. Hadde hun derimot sagt ifra før akten så hadde det ikke vært så veldig stress. Nei, hun her har det egentlig veldig bra vil jeg si. Anonymkode: d0602...fc3 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En måte å se det på ja. Kvinner kan jo velge ganske mye i menn, mens menn har liten mulighet generelt. Anonymkode: d76ec...739 Slutt å gå inn i offerrollen selv. Det gjør du i dette innlegget. Anonymkode: f9b71...d21 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 Offerrollen og det å gråte er en evolusjonærgreie de har gående for å fortelle omverden om at de trenger hjelp og da kommer som oftest menn løpende. Anonymkode: b9115...3b9 1
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Offerrollen og det å gråte er en evolusjonærgreie de har gående for å fortelle omverden om at de trenger hjelp og da kommer som oftest menn løpende. Anonymkode: b9115...3b9 Minst like mange menn som inntar offerrollen . Ingen kler en offerrolle , hverken kvinner eller menn . 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 3 hours ago, NiceOrNothing said: Minst like mange menn som inntar offerrollen . Ingen kler en offerrolle , hverken kvinner eller menn . Ja, men mennesker flest reagerer mer instinktivt med sympati ovenfor kvinner som er i en offerrolle. Enig i at ingen kler det, men kvinner kan dra mer nytte av det, derfor drar de det kortet også. Et godt eksempel er alle kvinnene som ble lurt av tindersvindleren. Da var det ikke snakk om hvor synd det var på de. Mens menn har blitt svindlet i årevis og blitt latterliggjort for å være dumme. Kanskje ikke så mye svindel i nyere tid, men det har vært nyheter om godt voksne menn som har blitt svindlet. Null sympati, men heller latterliggjøring av dem istedenfor. Anonymkode: b9115...3b9 1
NiceOrNothing Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, men mennesker flest reagerer mer instinktivt med sympati ovenfor kvinner som er i en offerrolle. Enig i at ingen kler det, men kvinner kan dra mer nytte av det, derfor drar de det kortet også. Et godt eksempel er alle kvinnene som ble lurt av tindersvindleren. Da var det ikke snakk om hvor synd det var på de. Mens menn har blitt svindlet i årevis og blitt latterliggjort for å være dumme. Kanskje ikke så mye svindel i nyere tid, men det har vært nyheter om godt voksne menn som har blitt svindlet. Null sympati, men heller latterliggjøring av dem istedenfor. Anonymkode: b9115...3b9 Har medfølelse med uansett hvem som blir svindlet . Hvertfall når de ikke kan for det selv . De som blir svindlet pga egen naivitet , må bare eie det. Innrømme de var godtroende , komme seg videre , og lære noe av det. Hverken latterliggjøring eller sympati / offerrolle er særlig konstruktivt . Har ikke noe til overs for hverken de som drar offerkort eller de som latterliggjør dem. Low-vibe begge deler . 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Må jo være noe mer enn diabetes med denne personen her. Anonymkode: bb3e6...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 8 minutter siden, NiceOrNothing said: Har medfølelse med uansett hvem som blir svindlet . Hvertfall når de ikke kan for det selv . De som blir svindlet pga egen naivitet , må bare eie det. Innrømme de var godtroende , komme seg videre , og lære noe av det. Hverken latterliggjøring eller sympati / offerrolle er særlig konstruktivt . Har ikke noe til overs for hverken de som drar offerkort eller de som latterliggjør dem. Low-vibe begge deler . Ja gratulerer. Du er ikke som alle de andre kvinnene. Anonymkode: b9115...3b9 1
Blåttvann Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 (endret) I fare for å virke ufølsom, når ble diabetes en hindring i dating? Altså, jeg skjønner det faktisk ikke. Jeg tenker at det er bedre å si ifra og passe på blodsukkeret sitt, enn å bli så sint som hun sier. For mye og brått sinne takler jeg ikke i en partner, uansett grunn. Men jeg tror mange som har lidelser skylder mye på lidelsene istedenfor å ta seg litt sammen også. Diagnosen blir en hvilepute, lett å skylde på for da slipper man å stå for det man gjør galt. Man kan bli påvirket av alle diagnoser selvfølgelig, men man har ikke rett til å behandle folk dårlig. Så hvis hun klikker på folk så har de kanskje skyldt på diabetesen som årsak for brudd, mens den egentlige grunnen er hennes utagering. Og når hun selv kobler sinnet til diagnosen så er det jo også diagnosen mennene må avvise henne på. Endret 4. november 2022 av Blåttvann 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå