AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Del Skrevet 3. november 2022 Jeg har begynt på treningssenter etter flere år med "pause". Har prøvd å få inn et par treningsøkter i uken, da har jeg først brukt tredemølle og deretter styrketrening på maskiner. En maskin jeg ikke har prøvd er romaskinen. Har lest at den er meget effektiv når det gjelder å trene kondisjon og styrke på samme tid. Spørsmålet er da om jeg da kan starte å kun trene på romaskinen hvis den tar alt på en gang? I stedet for å dele opp treningsøkten min med kondisjon først og deretter styrke. Eller vil den ikke gi samme utbytte? Anonymkode: 0d92f...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Del Skrevet 3. november 2022 Du vil ikke få samme effekt som om du har kondisøkter og styrkeøkter. Anonymkode: b6857...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har begynt på treningssenter etter flere år med "pause". Har prøvd å få inn et par treningsøkter i uken, da har jeg først brukt tredemølle og deretter styrketrening på maskiner. En maskin jeg ikke har prøvd er romaskinen. Har lest at den er meget effektiv når det gjelder å trene kondisjon og styrke på samme tid. Spørsmålet er da om jeg da kan starte å kun trene på romaskinen hvis den tar alt på en gang? I stedet for å dele opp treningsøkten min med kondisjon først og deretter styrke. Eller vil den ikke gi samme utbytte? Anonymkode: 0d92f...18f Av alle treningsapparater, så er en romaskin ganske dekkende på det meste. Den tar hele kroppen og kondisjon i tillegg. Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå av trening til slutt. Anonymkode: f72ef...404 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Del Skrevet 3. november 2022 Om jeg kun fikk velge et apparat, hadde jeg valgt romaskin. Svært undervurdert. Anonymkode: 16014...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 3. november 2022 #5 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du vil ikke få samme effekt som om du har kondisøkter og styrkeøkter. Anonymkode: b6857...b5d Hva slags effekt snakker du om? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av alle treningsapparater, så er en romaskin ganske dekkende på det meste. Den tar hele kroppen og kondisjon i tillegg. Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå av trening til slutt. Anonymkode: f72ef...404 Jeg er ute etter å gå ned litt i fettprosent og bygge muskler. Hvis jeg kan få til dette kun ved å bruke romaskinen så er jo det veldig tidsbesparende og effektivt. Derfor jeg lurte Anonymkode: 0d92f...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3. november 2022 #7 Del Skrevet 3. november 2022 Manuellterapeuten min sier at romaskin er det beste apparatet som finnes dersom man ønsker å trene hele kroppen. Men du må bruke det riktig for å få brukt alle muskler, veldig mange ror veldig feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3. november 2022 #8 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ute etter å gå ned litt i fettprosent og bygge muskler. Hvis jeg kan få til dette kun ved å bruke romaskinen så er jo det veldig tidsbesparende og effektivt. Derfor jeg lurte Anonymkode: 0d92f...18f Du vil absolutt bygge muskler over hele kroppen, men du vil ikke få insta-rumpe av det, da må du trene hard styrke av underkroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ute etter å gå ned litt i fettprosent og bygge muskler. Hvis jeg kan få til dette kun ved å bruke romaskinen så er jo det veldig tidsbesparende og effektivt. Derfor jeg lurte Anonymkode: 0d92f...18f Hadde varmet opp skikkelig med romaskin og kjørt knebøy og markløft i tillegg. Samt et godt kosthold Anonymkode: f72ef...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Del Skrevet 3. november 2022 1 minutt siden, Blåttvann said: Du vil absolutt bygge muskler over hele kroppen, men du vil ikke få insta-rumpe av det, da må du trene hard styrke av underkroppen. Stemmer - og styrke bør alltid gjøres før kondisjonstrening, hvis man gjør begge deler i samme økt! Anonymkode: a1f76...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stemmer - og styrke bør alltid gjøres før kondisjonstrening, hvis man gjør begge deler i samme økt! Anonymkode: a1f76...70d Hva er grunnen til det? Har alltid tatt kondisjon først og deretter styrke. Gjør alltid begge deler når jeg trener Anonymkode: 0d92f...18f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stemmer - og styrke bør alltid gjøres før kondisjonstrening, hvis man gjør begge deler i samme økt! Anonymkode: a1f76...70d Enig. Det gjør jeg og. Først styrke deretter kondis 30 min. En går fortere ned i vekt også. Anonymkode: e00f9...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3. november 2022 #13 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er grunnen til det? Har alltid tatt kondisjon først og deretter styrke. Gjør alltid begge deler når jeg trener Anonymkode: 0d92f...18f https://hardworkout.no/styrke-eller-kondisjon-dette-bor-du-trene-forst/ https://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3861 https://www.trening.no/treningstips/slik-bor-fordelingen-mellom-styrke-og-kondisjonstrening-vaere/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Del Skrevet 3. november 2022 Er jo ikke dårlig trening, men synes selv den er veldig ensformig. Ville nok satset på skikkelig styrketrening. Anonymkode: 877a4...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #15 Del Skrevet 3. november 2022 Du går bedre styrke resultater med ren styrke økt og bedre kondis resultater med ren kondis økt. Skal du kombinere er romaskin et bra alternativ. Anonymkode: 3581c...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 4. november 2022 #16 Del Skrevet 4. november 2022 Det spørs hva du ønsker å oppnå, som andre her skriver. Romaskin er først og fremst et kondisjonsapparat. Du oppnår ikke høy nok aktivering i muskulaturen til at det mekaniske draget blir stort nok i de muskelfibrene som vokser mye etter trening. Det betyr ikke at man ikke kan bygge muskler av det. En person som er helt inaktiv vil bygge litt muskler nesten uansett hva personen starter med av fysisk aktivitet. Men du vil nå et platå ganske raskt som du ikke kommer deg videre fra uten å øke belastningen. Betyr det at romaskin er dårlig trening? Absolutt ikke. Det er kjempegod trening. Men hvis målet er optimal muskelvekst hadde jeg trent tradisjonell styrke i tillegg. Om målet bare er en trent kropp, så kan du oppnå det kun ved bruk av romaskin. Men da tror jeg den trente looken i hovedsak vil komme av en redusert fettprosent som gjør at musklene vises bedre, og ikke av at man har bygget så store mengder muskelmasse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #17 Del Skrevet 4. november 2022 Sandum.PT skrev (16 minutter siden): Det spørs hva du ønsker å oppnå, som andre her skriver. Romaskin er først og fremst et kondisjonsapparat. Du oppnår ikke høy nok aktivering i muskulaturen til at det mekaniske draget blir stort nok i de muskelfibrene som vokser mye etter trening. Det betyr ikke at man ikke kan bygge muskler av det. En person som er helt inaktiv vil bygge litt muskler nesten uansett hva personen starter med av fysisk aktivitet. Men du vil nå et platå ganske raskt som du ikke kommer deg videre fra uten å øke belastningen. Betyr det at romaskin er dårlig trening? Absolutt ikke. Det er kjempegod trening. Men hvis målet er optimal muskelvekst hadde jeg trent tradisjonell styrke i tillegg. Om målet bare er en trent kropp, så kan du oppnå det kun ved bruk av romaskin. Men da tror jeg den trente looken i hovedsak vil komme av en redusert fettprosent som gjør at musklene vises bedre, og ikke av at man har bygget så store mengder muskelmasse. Men det blir vel en litt en annen kropp sammenlignet med en løperkropp likevel? Anonymkode: 09660...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 4. november 2022 #18 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det blir vel en litt en annen kropp sammenlignet med en løperkropp likevel? Anonymkode: 09660...7b9 Ja, det vil det bli 😊 De fleste bruker armene og ryggen mye mindre enn beina til daglig, så man vil nok få større muskelvekst i overkroppen av å begynne å ro, enn i beina av å begynne å løpe 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå