Snok1 Skrevet 28. desember 2022 #41 Skrevet 28. desember 2022 Million skrev (1 minutt siden): Nei, Vipps bruker bankens opplysninger, ikke det som står på GuleSider. Jeg vet ikke hvorfor du får opp navn på fremmede i nettbanken. Det har aldri gått an hos meg. Banken abonnerer på disse opplysningene, de sitter ikke på slike personregistre selv. Det er dyrt, konsesjonsbetinget og lite hensiktsmessig. Det tror jeg du forstår.
Million Skrevet 28. desember 2022 #42 Skrevet 28. desember 2022 (endret) Snok1 skrev (2 minutter siden): Banken abonnerer på disse opplysningene, de sitter ikke på slike personregistre selv. Det er dyrt, konsesjonsbetinget og lite hensiktsmessig. Det tror jeg du forstår. https://vipps.no/vilkar/cookie-og-personvern/ Banktjenester som VIpps kan ikke benytte seg av upålitelige og ubekreftede opplysninger som finnes i 1880 og Telefonkatalogen. Info der kan være mange år gamle og utdaterte. Endret 28. desember 2022 av Million 1 1
Snok1 Skrevet 28. desember 2022 #43 Skrevet 28. desember 2022 Million skrev (6 minutter siden): https://vipps.no/vilkar/cookie-og-personvern/ Banktjenester som VIpps kan ikke benytte seg av upålitelige og ubekreftede opplysninger som finnes i 1880 og Telefonkatalogen. Info der kan være mange år gamle og utdaterte. Katalogselskapene oppdaterer sine oppføringer med hyppige mellomrom mot teleoperatørenes registre. Det er teleoperatørene som sitter med konsesjonene og det er til enhver tid deres informasjon som er basis for oppslagene i både vipps og telefonkatalogene.
Million Skrevet 28. desember 2022 #44 Skrevet 28. desember 2022 (endret) Snok1 skrev (2 minutter siden): Katalogselskapene oppdaterer sine oppføringer med hyppige mellomrom mot teleoperatørenes registre. Det er teleoperatørene som sitter med konsesjonene og det er til enhver tid deres informasjon som er basis for oppslagene i både vipps og telefonkatalogene. Nei. Man må identifisere seg med bank id for å bli registrert i vipps. Det ville jo da være helt tullete å bruke upålitelige opplysninger fra en telefonkatalog på nett, som bare er oppdatert hvis innehaveren gidder det. F.eks. Det tok mange måneder før riktig navn på meg vistes på telefonkatalogen på nett da jeg skilte meg. Endret 28. desember 2022 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #45 Skrevet 28. desember 2022 Snok1 skrev (41 minutter siden): Du kan søke opp nummeret på gule sider og 180. Nettbanken og/eller banken din kan også opplyse deg om hvem som eier kontoen du har betalt til. Bankkontoen er den viktige linken her. The Money Trail. Vipps gir deg ingenting som du ikke finner også andre steder. Snok1 skrev (18 minutter siden): Jeg får alltid opp innehaver av bankkonto når jeg taster inn i nettbanken. Vipps bruker selvsagt samme registre som gulesider og 180. Du tar feil, informasjonen om telefonnummer og navn i vipps er info fra det man registrerer på bankens side om seg selv og når en setter opp vipps. Jeg har dnb og i likhet med brukeren Million har jeg aldri sett at navnet til kontoeier dukker opp når jeg betaler. Jeg har nummer og navn i vipps, men det er ikke registrert noen andre steder på nettet, det sjekket jeg jevnlig. Anonymkode: 9cfec...dba 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #46 Skrevet 28. desember 2022 Snok1 skrev (6 minutter siden): Katalogselskapene oppdaterer sine oppføringer med hyppige mellomrom mot teleoperatørenes registre. Det er teleoperatørene som sitter med konsesjonene og det er til enhver tid deres informasjon som er basis for oppslagene i både vipps og telefonkatalogene. Vipps får ikke info fra gule sider og lignende. Navnet mitt kommer opp på vipps og jeg har skjult nummer. Ikke registrert noe sted. Anonymkode: 31f8e...0c0
Snok1 Skrevet 28. desember 2022 #47 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vipps får ikke info fra gule sider og lignende. Navnet mitt kommer opp på vipps og jeg har skjult nummer. Ikke registrert noe sted. Anonymkode: 31f8e...0c0 At navnet ditt ikke kommer opp på søk betyr ikke at det ikke er i registeret. Det betyr bare at det ikke vises i vanlige søk. Teleoperatøren vet selvsagt navnet ditt dersom dette er ditt abonnement. Du får telefonregning, ikke sant?
Bjk Skrevet 28. desember 2022 #48 Skrevet 28. desember 2022 (endret) Snart 3 med siden.. Hun svarer ikke på mobil nr, Ikke på Vips, eller meldinger på Fb profilen. Heller ikke på Mp på Fb som hun til stadighet legger ut nye produkter. Hun hadde bestilt frakt på posten online..fortalt hun. Jeg ba henne sende kopi når tid, og hvor pakken ble innlevert. Jeg fekk opplyst hennes adresse i Askim fra Skattemyndighet . Da svarte hun at hun ikke bor der men i Sverige... Dette er ikke tull.. Med er redd dette er en person som også lurer andre. Jeg har googlet henne på nett og da forstår jeg litt mer hva hun driver med. Jeg har vært i kontakt med Vips og de har opprettet sak. Hennes telefon nr og bankkonto nr og navn kommer opp når du vipser penger. Det er derfor jeg vet hva hun heter. Hennes navn er ikke registrert på gulesiden eller 1880 men kom opp når jeg vipset. Hun bruker i ikke Finn, av en eller annen årsak. Jeg er klar over at jeg nok ikke får pengen eller varene. Men vil bare få stoppe henne til å svindle flere en meg. Saken blir også fremmet i Forliksrådet rett over nyåret. Endret 28. desember 2022 av Bjk
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #49 Skrevet 28. desember 2022 7 hours ago, Snok1 said: Jeg får alltid opp innehaver av bankkonto når jeg taster inn i nettbanken. Vipps bruker selvsagt samme registre som gulesider og 180. Nei det gjør Vipps ikke, du kan ikke registrere deg mot å vise navnet ditt i Vipps det kan du på gulesider/180 Taster du inn bankkonto nummer til privat personer så kommer det ikke opp i nettbanken hvem som eier kontoen Anonymkode: 0bfee...c94
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #50 Skrevet 28. desember 2022 7 hours ago, Snok1 said: Banken abonnerer på disse opplysningene, de sitter ikke på slike personregistre selv. Det er dyrt, konsesjonsbetinget og lite hensiktsmessig. Det tror jeg du forstår. Du utaler deg svært ofte bombastisk om ting du overhode ikke vet eller har greie på... Anonymkode: 0bfee...c94
Bjk Skrevet 28. desember 2022 #51 Skrevet 28. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det gjør Vipps ikke, du kan ikke registrere deg mot å vise navnet ditt i Vipps det kan du på gulesider/180 Taster du inn bankkonto nummer til privat personer så kommer det ikke opp i nettbanken hvem som eier kontoen Anonymkode: 0bfee...c94 Du kan se ditt bankkonto du sender fra, og vilket bankkonto pengen går til. Konto nr må samsvare med navn på bruker når du reg deg på Vipps, om ikke får du ikke reg deg. Dette er info jeg fekk av Vipps. Endret 28. desember 2022 av Bjk
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #52 Skrevet 28. desember 2022 Bjk skrev (1 time siden): Du kan se ditt bankkonto du sender fra, og vilket bankkonto pengen går til. Konto nr må samsvare med navn på bruker når du reg deg på Vips, om ikke får du ikke reg deg. Dette er info jeg fekk av Vips. *Vipps Anonymkode: 64307...321
Bjk Skrevet 28. desember 2022 #53 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): *Vipps Anonymkode: 64307...321 Fornøyd ?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #54 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 14.58): Har sjekket med Vipps-trikset til brukeren som svarte før deg! Har rett navn, rett nummer. Men som sagt skal jeg gi henne en sjanse til å betale tilbake først. Anonymkode: 319aa...275 Er det hun Unn Elisabeth? Anonymkode: d90b1...4fa
Bjk Skrevet 28. desember 2022 #55 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det hun Unn Elisabeth? Anonymkode: d90b1...4fa Nei. Men hun har også to fornavn 😉
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #56 Skrevet 28. desember 2022 Meld deg inn i gruppa svindlere i Norge (?) og legg ut innlegg der Anonymkode: dd466...6f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå