Gå til innhold

Bekymringsmelding voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker hvor jeg burde poste dette, men trenger råd.

Naboen min er et veldig fint menneske som ikke gjør stort ut av seg. Men vedkommende har det så skittent i leiligheten sin og det lukter død og fordervelse både inne og ute i fellesområdet pga opphopning av søppel, mat o.l. Vet at andre naboer har snakket med h*n om problemet, men det bedrer seg ikke. Tror ikke vedkommende ser på dette som et problem. Noen har kontaktet kommunen, men uten resultat.

Jeg er bekymring for helsa til naboen. Virker som det er "hoarder"-tendenser. Hvem kan man kontakte? Er det kommunen som er riktig instans? Tror ikke vedkommende har familie her. 

Anonymkode: 979af...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt usikker hvor jeg burde poste dette, men trenger råd.

Naboen min er et veldig fint menneske som ikke gjør stort ut av seg. Men vedkommende har det så skittent i leiligheten sin og det lukter død og fordervelse både inne og ute i fellesområdet pga opphopning av søppel, mat o.l. Vet at andre naboer har snakket med h*n om problemet, men det bedrer seg ikke. Tror ikke vedkommende ser på dette som et problem. Noen har kontaktet kommunen, men uten resultat.

Jeg er bekymring for helsa til naboen. Virker som det er "hoarder"-tendenser. Hvem kan man kontakte? Er det kommunen som er riktig instans? Tror ikke vedkommende har familie her. 

Anonymkode: 979af...dd9

Her ville jeg tatt kontakt med kommunen som første instans. 

• Liker 2
Skrevet

Kommuneoverlegen er nok rette instans i denne saken.

• Liker 3
Skrevet

Du skriver fellesområdet - det kan også være verdt å tenke på en bekymring til boligplassen, om dere har noe form for styre eller lignende. Men enig med de over, kommune er nok riktig i henhold til helse

Anonymkode: b6be0...f81

• Liker 1
Skrevet

Meld til kommuneoverlegen, da reiser de på hjemmebesøk.

Anonymkode: 71498...397

Skrevet

Kommuneoverlegen, og evt borettslag styrer. Det lukter i oppgangen, og det på orker andre også. 
Forstår ikke at folk klarer å bo, spise og sove i gammel søppel. 

Anonymkode: 8fba6...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommuneoverlegen, og evt borettslag styrer. Det lukter i oppgangen, og det på orker andre også. 
Forstår ikke at folk klarer å bo, spise og sove i gammel søppel. 

Anonymkode: 8fba6...0c3

Noen blir alvorlig syk og slutter å være i stand til å ta seg av slikt. Feks går noen med langvarig ubehandlet psykose og det kan gå sterkt ut over evnen til slike oppgaver.

Skrevet

Vi og har en slikt hos oss, vet ikke helt hva vi kan gjøre med situasjonen for ting blir jo ikke bedre, her er det meste prøvd ut. Er jo utrolig synd for de som har leilighet i nærheten spesielt for hun ene som holder på med salg av leilighet og på visning så er drittlukten det første de kjenner i fellesgangen deres...

Anonymkode: 9d4f7...cf7

Skrevet

Så du ikke på nyhetene i går ang hun 80 åringen som bodde helt grusomt? Der sa kommunen at de ikke kunne gripe inn ovenfor voksne mennesker om de ikke ønsket hjelp samme hvor ille hoarding det var. De kan ta dyra til folk osv men ikke tvinge de til hjelp til seg selv

Anonymkode: 3e8ac...073

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...