Gå til innhold

1. klasse - vanlig å få beskjed når det er vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet startet i 1. klasse i august. Klasselærer (hovedlærer) har vært mye borte. Syk? Tipper ca 3-4 uker totalt (men fordelt utover). 

Vi foreldre får ingen beskjed om dette. Er dette vanlig? 

Anonymkode: c4ff3...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig☺️👍 Jeg pleier ikke å si fra til foreldrene når jeg er syk. Med mindre det er noen med helt spesiell behov som jeg da har avtalt dette spesifikt med de foreldrene det da gjelder.

Anonymkode: eabcb...167

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt vanlig☺️👍 Jeg pleier ikke å si fra til foreldrene når jeg er syk. Med mindre det er noen med helt spesiell behov som jeg da har avtalt dette spesifikt med de foreldrene det da gjelder.

Vi får beskjed 🤷‍♀️

Anonymkode: 07e77...de9

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi får beskjed 🤷‍♀️

Anonymkode: 07e77...de9

Blir jo litt ulikt når det er opp til den enkelte lærer. Jeg ville synes det var for personlig å skulle sende melding om min sykdom hos meg selv eller barna mine, til en haug foreldre. Skolen sørger jo for at de er ivaretatt uansett.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Blir jo litt ulikt når det er opp til den enkelte lærer. Jeg ville synes det var for personlig å skulle sende melding om min sykdom hos meg selv eller barna mine, til en haug foreldre. Skolen sørger jo for at de er ivaretatt uansett.

Vi får beskjed i bhg, men altså, det er ikke "Tone/sine unger er syk så det er vikar", vi får bare enkelt og greit beskjed om at sånn og sånn dag er det vikar. Vi aner ikke om det er pga sykdom, kurs, ferie, eller noe annet. 

Anonymkode: b202c...817

Skrevet

Vi får beskjed ved langvarig sykdom (en uke eller mer) og vikarbruk. Som forelder har man jo behov for å kontakte lærer innimellom, om ikke annet så ved å i ifra om sykdom hos barnet, så det ville være rart å ikke informere foreldrene om at den neste måneden må de kontakte X eller Y i stedet for kontaktlærer. (I tillegg skriver kontaktlærerne en epost hver fredag hvor de sier litt om hvordan uken har vært og hva som skjer kommende uke så det ville være veldig rart om disse bare stoppet en periode uten forklaring.) Jeg forventer derimot ikke beskjed om vikarbruk ved vanlig kortvarig sykdom. 

Skrevet

Ikke vanlig å gi beskjed på min skole, med mindre det er langvarig sykmelding. 

Anonymkode: c64c4...3ac

Skrevet

Kun langvarig sykdom som krever fast vikar.

Synes generelt en stor andel av lærerne barna har hatt oppgjennom har hatt mye fravær. 

Anonymkode: ef03a...b31

Skrevet

Ved langvarig fravær gis det naturligvis beskjed til foreldrene. Ved vanlig fravær sier jeg ikke fra. Jeg er mor til tre små barn så har derfor en god del fravær. Sånn er livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet startet i 1. klasse i august. Klasselærer (hovedlærer) har vært mye borte. Syk? Tipper ca 3-4 uker totalt (men fordelt utover). 

vi har aldri fått beskjed om det, kun barna som har fortalt det selv, de går i 9 klasse, 4 klasse, og 3 klasse nå :)

Anonymkode: 4e149...c3d

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ved kortidsfravær - ikke vanlig med mindre det er noe spesielt ved den klassen som tilsier det.

Ved lengre planlagt fravær(permisjoner eller sykmelding) bør foresatte informeres. 

Ved mye korttidsfravær kan foreldrekontakten snakke med skoleledelsen på vegne av foreldregruppa. Da bør det være backup løsninger for kommunikasjon osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...