AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Som gleder seg til det hele er over og vi er ferdig med denne høytiden? Anonymkode: 80e87...997 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Jeg liker lillejulaften og julaften. Etter det går jeg litt lei. Og kan ikke fordra nyttårsaften. Anonymkode: 4f234...47d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Vi feirer ikke jul. Har meldt oss helt ut av hysteriet. Ingen gaver, vi kjøper heller det vi trenger når vi trenger det. Bare bortkastede penger å kjøpe masse tulleting i desember. Ingen pynt og mas og sånn har det vært de siste 15 åra. Anonymkode: 7ddde...1b9 3
Snuppe Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Nei, jeg elsker julen. 🧑🎄 Jeg har mer problemer med 17, mai, synes det er en vanskelig dag. Det har nok litt å gjøre med min angst for store menneskemengder. 😰 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Jeg er ikke så begeistret for jula. Har veldig lite familie igjen og lite nettverk. synes det er sårt at "alle" andre har store selskap gjennom jula. Jada, den blir hva man gjør det til selv, men det er vanskelig. Anonymkode: f9638...227 2
skreppamedleppa Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Jeg synes det kan bli litt "kosemoseoverdose", alle skal ha det så bra og være solskinns lykkelige julealver på sukker stang skyer. Det er mye matrialisme, og jeg synes nisser har mer tilfelles med pedofile enn katolske prester likevel elsker vi å ha huser fullt av de. Det er de samme sosiale medieopogulpene av nisselue nekting og gudstjeneste nekting som aldri egentlig var nisselue nekting eller gudstjeneste i skolen nekting. Noen tradisjoner er mer lugubre og kleine enn andre men nettopp fordi de er tradisjoner så hører de til, og nåde de som våger å kritisere tradisjon tro i jula.. Det er grusom julemusikk i absolutt alle butikker, selv indiske butikker som spesialiserer seg på frukt og grønt fra India har den hæselige Mariah Carey all i want for christmas is you.. gjerne i en "superfestlig" utgave... 🙄 For mange er det om å gjøre å fake det så en nesten maker det i alle juleselskap en skal igjennom, for i julen skal vi kose oss . Julen får meg nesten til å vurdere sesong medlemsskap i Johovas vitner, men bare nesten.. (Og med alt dette, en sarkasme over julen så vet jeg også at jeg gjør meg rimelig klar for hugg, for julen er hellig for noen og skal ikke harseleres med😉 ) NEIDA... Joda...! Julen er, vel julen. En kommer ikke unna noen av oss. Jada det blir hva en gjør det til, osv osv osv.. Men for mange er julen sår og vond. For meg er den er grei nok, men det er en galskap over det hele og det er helt greit at den tar slutt for å si det sånn.. Med vennlig hilsen 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Hater jula dypt og inderlig. Flott at dette er arbeidsgivers jul 👌 Anonymkode: 23198...451 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Jeg var ikke begeistrert for den før, men nå er jeg takknemlig for at jeg kan få legge opp julen som jeg akkurat ønsker det. Koser meg i eget selskap, med god mat, tv titting, julelys og det julen innebærer. Glad jeg slipper å være i selskap. Anonymkode: db391...93e 2
GrønnNellik68 Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 For meg forsvant gleden med jula når jeg ble alene og enda mer når pappa døde i fjor. Maten på julaften er greit og en og annen julefilm. Men gleder meg mest til det er over. For den som ikke har venner og henge med så er jula en ensom tid der alle er opptatt med sitt. Så kommer den stusselige januar etterpå. Så er inne på tanken og ha adventstjernene oppe til ut januar for egen del. Da jeg trenger litt lys i mørket. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 9.36): Nei Anonymkode: a0e34...e05 Jo tydeligvis var det det😉 Anonymkode: 80e87...997 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Jeg hater jul og alt som har med det å gjøre! Jobber så mye som mulig, gode penger blir det i hvertfall Anonymkode: 21411...780 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Jeg liker å få gaver men det er det. Anonymkode: e69e9...d30
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 hele greia er selvfølgelig bare for å få mest mulig fri fra jobben, stappe innpå mest mulig søtsaker, og få flest mulig presanger på julaften. Hurra meg rundt, liksom! Anonymkode: 1642b...6b7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 9.33): Som gleder seg til det hele er over og vi er ferdig med denne høytiden? Anonymkode: 80e87...997 To måneder før høytid eller ferie så er det alltid noen på kvinneguiden som søker støtte på hvor vanskelig det er med disse høytidene eller feriene. Hva er det dere egentlig vil oppnå med dette, ødelegge stemningen for oss som liker høytid og ferier? Anonymkode: 008b5...db2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): To måneder før høytid eller ferie så er det alltid noen på kvinneguiden som søker støtte på hvor vanskelig det er med disse høytidene eller feriene. Hva er det dere egentlig vil oppnå med dette, ødelegge stemningen for oss som liker høytid og ferier? Anonymkode: 008b5...db2 Viss ikke du kan klare å se en tråd som omhandler hvor dritt noen av oss synes julen er, av absolutt alle trådene på kg om hvor bra denne tiden er så skal det jaggu lite til å ødelegge julen for deg altså. Da er ikke denne tråden tiltenkt deg, og du kan bla forbi. Det står meget klart i trådens oversikt hva tråden handler om, så viss du ikke tar det hintet men likevel MÅ rote deg inn i denne tråden for å klage på temaet og mener at vi suger julestemningen ut av deg så får du skylde på deg selv i dette tilfellet rett og slett.. Anonymkode: 80e87...997 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 Jeg setter stor pris på alle ekstra fridager. Jul er hyggelig, selv om det kun er meg og min datter. Kjenner ikke på noe stress eller skal prestere på noe som helst plan. Vi ser på filmer og spiser for mye godteri. Anonymkode: a2fb4...486
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 Jeg liker heller ikke jul, men blir bombardert med den fra alle kanter. På jobben, i gata jeg bor og hjemme med barn. Holder ut så godt jeg kan, men skulle virkelig ønske at det bare varte i en uke eller to, ikke helt fra 1. november til 30.desember. Anonymkode: 27a5e...94c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 Elsker advent og jula!! The best time of the year! Anonymkode: f036c...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå